Diesels uit de binnenstad Arnhem
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2538
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik vind het verhaal van @eekhoorntje wel interessant, maar het zou in een apart topic "Ombouw diesel naar benzine / LPG" kunnen. En dan wel graag in Nederland
Een diesel-motor ombouwen om op LPG te draaien lijkt me nauwelijks mogelijk (hoewel natuurlijk alles mogelijk is als je tijd en geld genoeg hebt). LPG bijmengen in een dieselmotor wordt wel gedaan, maar dan praat je over 10..50% LPG en dus nog steeds voornamelijk diesel.
Hoe realistisch is het om een A2 met AMF-motor (onze ANY, BHC en ATL motoren zijn EU4 en kunnen nog wel even mee) om te bouwen naar BBY-motor? Als dat lukt, heb je ook minder diesels in de binnenstad... en veelrijders kunnen dan altijd nog LPG inbouwen.
Een diesel-motor ombouwen om op LPG te draaien lijkt me nauwelijks mogelijk (hoewel natuurlijk alles mogelijk is als je tijd en geld genoeg hebt). LPG bijmengen in een dieselmotor wordt wel gedaan, maar dan praat je over 10..50% LPG en dus nog steeds voornamelijk diesel.
Hoe realistisch is het om een A2 met AMF-motor (onze ANY, BHC en ATL motoren zijn EU4 en kunnen nog wel even mee) om te bouwen naar BBY-motor? Als dat lukt, heb je ook minder diesels in de binnenstad... en veelrijders kunnen dan altijd nog LPG inbouwen.
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Geachte moderators,
Arnhem zal vermoedelijk uitstellen tot landelijke maatregel dus geen 2019?
Diesel met LPG blijft binnenstad verbod, veel werk en geld en geen enkel belastingvoordeel.
Ik plaats hier alleen maar samenvatting van 't Russia Audi Forum en de plaatselijke groep.
Ook daar is anti Diesel en mogen ze vaak niet overal meer komen.
Naast de BBY en AUA worden daar ook soms de oude 8 kleper ingebouwd.
Ik ga geen 67 pagina's vertalen maar plaats hier slecht korte samenvatting.
Als alternatief waar aan gewerkt word, nog geen bruikbaar alternatief.
Of je nu een leuke benzine wilt of alternatief voor Diesels, ik heb dus niets en lees en vertaalde slechts.
Daarom is apart topic nog overbodig tot nu toe...
Arnhem zal vermoedelijk uitstellen tot landelijke maatregel dus geen 2019?
Diesel met LPG blijft binnenstad verbod, veel werk en geld en geen enkel belastingvoordeel.
Ik plaats hier alleen maar samenvatting van 't Russia Audi Forum en de plaatselijke groep.
Ook daar is anti Diesel en mogen ze vaak niet overal meer komen.
Naast de BBY en AUA worden daar ook soms de oude 8 kleper ingebouwd.
Ik ga geen 67 pagina's vertalen maar plaats hier slecht korte samenvatting.
Als alternatief waar aan gewerkt word, nog geen bruikbaar alternatief.
Of je nu een leuke benzine wilt of alternatief voor Diesels, ik heb dus niets en lees en vertaalde slechts.
Daarom is apart topic nog overbodig tot nu toe...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De kogel is door de kerk, per 1 januari 2019 is het zover:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2799314 ... de-diesels
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2799314 ... de-diesels
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2538
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Maar je wordt pas bekeurd vanaf 1 april - toch weer 3 maanden winst
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Dit betekend;
Een overjarige AMF met Euro 3 die in 2005 is afgeleverd mag door vervuilen!
Een schone Euro 4 van enkele forum leden worden waardeloos!
Omkeuren naar Euro 5 zoals vele Duitse forum leden doen is niet geldig, ze kijken naar afgifte datum.
Dit is leeftijd discriminatie want wat is verschil tussen een december 2004 en januari 2005 voertuig?
Alle merken hebben hier last van!
Helaas is op 1 januari de omgebouwde AMF niet klaar en ik verwacht dat ombouw best mogelijk is.
Compressie van 1:19½ naar 1:12 kan!
Een overjarige AMF met Euro 3 die in 2005 is afgeleverd mag door vervuilen!
Een schone Euro 4 van enkele forum leden worden waardeloos!
Omkeuren naar Euro 5 zoals vele Duitse forum leden doen is niet geldig, ze kijken naar afgifte datum.
Dit is leeftijd discriminatie want wat is verschil tussen een december 2004 en januari 2005 voertuig?
Alle merken hebben hier last van!
Helaas is op 1 januari de omgebouwde AMF niet klaar en ik verwacht dat ombouw best mogelijk is.
Compressie van 1:19½ naar 1:12 kan!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Dat word dus een ALV met alle diesels in Arnhem, onze voorzitter mag het nu nog organiseren in eerste kwartaal 2019?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Oproep;
Lees eerst deze info van de gemeente Arnhem:
Ontheffingen
Het gaat om personenauto's op diesel, met een 'datum eerste toelating' van vóór 1 januari 2005. Er zijn ontheffingen mogelijk. Bijvoorbeeld als je auto voldoet aan Euro4-norm of hoger, voor oldtimers, kampeerauto's of auto's die om medische redenen zijn aangepast. Ook is het maximaal 12 keer per jaar mogelijk om een dag ontheffing aan te vragen. Wil je weten of je na 1 januari met je auto de milieuzone binnen mag rijden? Doe dan online de kentekencheck.
Dat betekend dat elke Nederlander met een oude auto, ongeacht of hij wel of niet naar Arnhem komt 12x per jaar een ontheffing kan vragen... als we dat massaal gaan doen word het een duur systeem.
Mijn AMF met euro 3, krijg ik nu wel of geen ontheffing of is de Euro4 ontheffing voor altijd?
Niet bepaald duidelijke tekst.
En mogen buitenlanders ook aanvragen?
Dit vooruit lopen op de landelijke norm die op 1-1-2020 pas in gaat werkt dus maar 9 maanden.
Of de rechter de boetes accepteren gaat is nog twijfelachtig.
Maar gewoon voor elke auto 12x per jaar aanvragen....
Dus meneer de Voorzitter, graag ALV in Arnhem en voor elk lid dat misschien komt een ontheffing aanvragen of laten aanvragen.
Ook als maar 10% werkelijk komt, en misschien een locatie buiten centrum en komt er niemand door de zone.....
Ook de waarschuwingen kosten werk en geld en laat de vuile niet aangemelde maar eens 10x door de controle rijden.
Als landelijk bekend word dat wij en vermoedelijk meerdere clubs dit gaan doen werkt het contra.
Dat is de manier want hoe regel je het voor Oldtimers, vooraf of achteraf en wat als de site niet werkte?
Bovendien komen in Arnhem vele Duitse Vlaamse en Poolse voertuigen die niet makkelijk te scannen en te controleren zijn. Dat betekend elke auto een foto maken met onbekende nummerplaat en nazoeken!
Lees eerst deze info van de gemeente Arnhem:
Ontheffingen
Het gaat om personenauto's op diesel, met een 'datum eerste toelating' van vóór 1 januari 2005. Er zijn ontheffingen mogelijk. Bijvoorbeeld als je auto voldoet aan Euro4-norm of hoger, voor oldtimers, kampeerauto's of auto's die om medische redenen zijn aangepast. Ook is het maximaal 12 keer per jaar mogelijk om een dag ontheffing aan te vragen. Wil je weten of je na 1 januari met je auto de milieuzone binnen mag rijden? Doe dan online de kentekencheck.
Dat betekend dat elke Nederlander met een oude auto, ongeacht of hij wel of niet naar Arnhem komt 12x per jaar een ontheffing kan vragen... als we dat massaal gaan doen word het een duur systeem.
Mijn AMF met euro 3, krijg ik nu wel of geen ontheffing of is de Euro4 ontheffing voor altijd?
Niet bepaald duidelijke tekst.
En mogen buitenlanders ook aanvragen?
Dit vooruit lopen op de landelijke norm die op 1-1-2020 pas in gaat werkt dus maar 9 maanden.
Of de rechter de boetes accepteren gaat is nog twijfelachtig.
Maar gewoon voor elke auto 12x per jaar aanvragen....
Dus meneer de Voorzitter, graag ALV in Arnhem en voor elk lid dat misschien komt een ontheffing aanvragen of laten aanvragen.
Ook als maar 10% werkelijk komt, en misschien een locatie buiten centrum en komt er niemand door de zone.....
Ook de waarschuwingen kosten werk en geld en laat de vuile niet aangemelde maar eens 10x door de controle rijden.
Als landelijk bekend word dat wij en vermoedelijk meerdere clubs dit gaan doen werkt het contra.
Dat is de manier want hoe regel je het voor Oldtimers, vooraf of achteraf en wat als de site niet werkte?
Bovendien komen in Arnhem vele Duitse Vlaamse en Poolse voertuigen die niet makkelijk te scannen en te controleren zijn. Dat betekend elke auto een foto maken met onbekende nummerplaat en nazoeken!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Walter
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 07 apr 2015, 17:23
- Locatie: Zwolle
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Heer een diesel uit 2003,
weet ondertussen niet hoeveel bomer gekapt zijn en C02 het gekost heeft. heb hier nu al een stapeltje van 20 brieven van de gemeente Anrnep liggen. ik had ook met de trein om de berligno kunnen gaan. nu ik Berligno zeg leuk een Berlingo die komt uit 2006 en heeft een 1.9D welke ontwikkeld is in 1996. die zal beter zijn voor het milieu.
weet ondertussen niet hoeveel bomer gekapt zijn en C02 het gekost heeft. heb hier nu al een stapeltje van 20 brieven van de gemeente Anrnep liggen. ik had ook met de trein om de berligno kunnen gaan. nu ik Berligno zeg leuk een Berlingo die komt uit 2006 en heeft een 1.9D welke ontwikkeld is in 1996. die zal beter zijn voor het milieu.
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Beste Walter, lees even de berichten van vorige jaar goed!
Dan is een Berlingo bestel nog toegestaan....
De AMF niet maar pas na 1 April boete als de wet en borden op 1 januari geplaatst waren....
En online een ontheffing vragen mag dus je mag gewoon met die ontheffing in vuile Euro 3 AMF gewoon bij Hans Jan op de koffie gaan, net als alle medeforum leden mits je de ontheffing tijdig aangevraagd hebt!
Dus hopelijk gaat Hans Jan de ALV bij hem thuis in Arnhem doen en mogen we uitsluitend in vuile Diesels daar naartoe gaan met ontheffing, de schone Diesels en Benzine gaan maar carpoolen!
Dan is een Berlingo bestel nog toegestaan....
De AMF niet maar pas na 1 April boete als de wet en borden op 1 januari geplaatst waren....
En online een ontheffing vragen mag dus je mag gewoon met die ontheffing in vuile Euro 3 AMF gewoon bij Hans Jan op de koffie gaan, net als alle medeforum leden mits je de ontheffing tijdig aangevraagd hebt!
Dus hopelijk gaat Hans Jan de ALV bij hem thuis in Arnhem doen en mogen we uitsluitend in vuile Diesels daar naartoe gaan met ontheffing, de schone Diesels en Benzine gaan maar carpoolen!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...