Diesels uit de binnenstad Arnhem

Discussie over brandstof, verbruik en andere vloeistoffen.
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 mar 2018, 21:58 1 x

Bedoel je het ongunstige tij voor de diesel?
Denk dat dat tij onomkeerbaar is geworden.
Overal storten de diesel verkopen in.

Persoonlijk ben ik er niet rouwig om..........heb mijn diesel ook de deur uit gedaan.
Gebruikersavatar
Bert
Audi A2 clublid
Berichten: 272
Lid geworden op: 01 mei 2017, 11:09
Locatie: Tholen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

08 mar 2018, 22:10 0 x

jaapje schreef:
08 mar 2018, 19:24
De start vraag in oktober 2017 was:
Zijn er ook forum leden die zich met deze problematiek bezig houden?
Ja dus.
Tweede vraag hoe denken de forum leden dit ongustige tij te kunnen keren?
En bij dat gedeelte zou ik het wel graag willen houden als het kan.
(Ja ik was zelf ook even afgedwaald naar de electrische A2)
@jaapje, daar sluit ik mij bij aan.
1.4 TDI (AMF) | 17-12-2003 | DPF | Chiptuned (96 pk/247Nm) | Exclusive | Ebonyzwart pareleffect | Mistlampen | OSS | APS | Navigatiesysteem (PNK) | S line | Audi fade effect decal op voorportieren | Winterpakket | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 jul 2018, 18:10 0 x

Weet iemand al meer over de milieuzone in Arnhem? Zou wel fijn zijn als ze binnenkort knopen doorhakken, en ik (en anderen) niet op 31 december een nieuwe auto moet kopen.

Voor nu staat er op de website van de gemeente slechts:
Op 5 maart 2018 heeft de gemeenteraad bovendien besloten dat de bestaande milieuzone wordt uitgebreid voor dieselpersonenauto's. Dit besluit moet nog worden uitgewerkt.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 jul 2018, 18:34 0 x

Ik vermoed dat ze even wachten.
Nederland krijgt een Gele tot 2000 zone en een Blauwe 2006 zone en dan zullen vermoedelijk vele huidige ook naar 2006 gaan... zoiets zou in 2020 landelijk ingevoerd moeten worden en huidige nieuwe zone weer aanpassen en geld verspillen... dus ik verwacht uitstel tot landelijk en dan gaan vele die op het ministerie wachten ook over.

Ik weet van diverse gemeentes dat ze gelijk voor de 2006 grens zullen gaan helaas.


https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... ilieuzones

Geel Euro 3 Dat is na 2000... zeggen ze..
Groen Euro 4 Dat is 2006 ....
Blauw Euro 5. word pas in 2025 actief....

Maar wat doen ze met de Lupo 3L en A2 / 1.2 Tdi met Euro 4 keur die ouder is dan 2006?
In Duitsland worden oude omgebouwd tot hogere Euro norm en dan zouden op die kostbare manier al onze Diesels toegestaan zijn????
Ik heb reeds gevraagd maar nog geen antwoord.

Een Euro 4 met roetfilter word Euro 5 begreep ik... de blauwe zone in 2025 ingevoerd en de Geel/Groen pas in 2020 dus ik verwacht dat 1-1-2020 de datum grens gaat worden!

Ook nog het probleem van verkeerde kleur, die kan jaartje in showroom blijven dus op leeftijd willen ze niet meer, ook voor buitenlanders niet te begrijpen.
Daarom komt de Euro norm als regel en ik begreep dat ze ombouwen naar hogere Euro norm toe willen staan.... wat de kosten hiervoor zijn en de jaarlijkse APK controle hierop... word nog overlegd.

Lees de voorlopige brief en eventueel kunnen forum leden in Den Haag de voor en nadelen van dit systeem uitleggen, en gelijk de omgebouwde net als in Duitsland stimuleren want nu worden alleen steden schoner, met ombouw naar hogere Euro norm geheel Nederland.

U hoort nog.... aanmelden mag... wel op werkdagen meestal Di/Do vind dit plaats.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 okt 2018, 09:34 1 x

Nog geen knopen doorgehakt in Arnhem.. Ik heb de gemeente maar weer eens benaderd.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

03 okt 2018, 10:22 0 x

Omdat ik verwacht dat in 2020 vele gemeentes naar de Blauwe Euro 4 zone gaan....
Dus daarom overal uitstel.

De AMF / €uro3 komen dan in problemen tenzij ze een retrofit Roetfilter mogen monteren en
omgekeurd mogen worden naar Euro 4.

De huidige Euro 4 zullen in 2025 naar Euro 5 moeten dus waar gaan we dan de noodzakelijke Ad Bleu tank inbouwen?
Word dit een kleine,je moet regelmatig bijvullen onder de motorkap
of 1 grotere onder een van de voorstoelen?

Ik begreep van de Staatssecretaris dat van de huidige 380 gemeentes niemand interesse in Euro 3 heeft dus gele kan vervallen!

Omdat camera + kenteken niet voor buitenlandse voertuigen werkte willen ze de Duitse Stickers overnemen.

Zelf kijk ik naar ombouw van Diesel naar LPG3, een benzine motor heeft andere kabelboom nodig geeft nu al grote problemen, net als de toerenteller die meer dan 4000 toeren mag hebben.
Ik verwacht een bedrag tussen de €4000,- en €5000,- voor ombouw, maar wel lagere Motorrijtuigenbelasting.

Het probleem bij ombouw is dat op het Russische forum er reeds meer dan 60 pagina's met storingen staan en er nog niets is opgelost, wel veel uitgeschakeld dus geen CC en Comfort moduul meer!
Ze hebben daar al vele Fabia, Ibiza en Polo gesloopt voor dit doel.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

03 okt 2018, 10:49 2 x

@eekhoorntje als je al je wijsheid nu in ombouw naar elektrisch gaat stoppen , kom ik je helpen!,
Dat Lpg verhaal van ombouw zie ik geen toekomst in, dat is ook afkomstig uit de aardolie industrie en wordt over een paar jaar ook meegezogen in de “ mileumachine”
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 okt 2018, 12:43 0 x

eekhoorntje schreef:
03 okt 2018, 10:22
Zelf kijk ik naar ombouw van Diesel naar LPG3, een benzine motor heeft andere kabelboom nodig geeft nu al grote problemen, net als de toerenteller die meer dan 4000 toeren mag hebben.
Ik verwacht een bedrag tussen de €4000,- en €5000,- voor ombouw, maar wel lagere Motorrijtuigenbelasting.

Het probleem bij ombouw is dat op het Russische forum er reeds meer dan 60 pagina's met storingen staan en er nog niets is opgelost, wel veel uitgeschakeld dus geen CC en Comfort moduul meer!
Ze hebben daar al vele Fabia, Ibiza en Polo gesloopt voor dit doel.
Met dit kostenplaatje is ombouwen van A2'tjes (die minimaal 13 jaar oud zijn) al bij voorbaat
kansloos. De liefhebberij voor dat type/model auto moet dan wel heel erg hoog zitten ...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

03 okt 2018, 12:59 0 x

Beste Jaapje en de rest.

Niet ik maar een groep Russen in Sint Petersburg bouwen de Centrum vrije diesels nu om.

Zowel LPG als Aardgas kan erin.
De LPG lukt wel, Aardgas is erg zware tank of erg klein dus probleem achter vering!

Dit doen ze als alternatief voor vele KM rijdende Diesels.
De Electrische doen ze ook maar die hebben de laadproblemen, kost teveel tijd.

Volgens de Volks(verlakkerij?) Krant van vandaag krijgen we straks hier massale diesel dump!
Ik weet inkoop benzine sloop wrak, transport en zoeken en demonteren niet gratis is.
Dan nog onze A2 Ontdieselen en aanpassen.

Maar voor ik een dat hier ga doen moeten eerst daar alle problemen opgelost zijn.
Een sloopwrak is ook al snel €500,- en hopen dat de motor & rest goed is.
De kabelboom en dashboard aanpassen en vele uren werk.
Dan gelijk alle sensoren waar je dan goed bij kan, Waterpomp& Tandn riemset, Koppeling & drukgroep en EGR en zo.... injectors ultrasoon reinigen en testen.... Penbobines testen...
en nog G3 inbouw van rond de €1500,-!

Voor €330,- per jaar aan belasting op G3 is zelfs de 1.2 Tdi bespaar diesel duur geworden!

Maar een alternatief zoeken voor je Yong Timer, daar is toch niets mis mee!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 okt 2018, 14:16 3 x

Goed verhaal maar het topic heet "Diesels uit de binnenstad Arnhem" en niet "LPG in de binnenstad St. Petersburg" ;)

Graag on topic, of open een nieuw topic.
Plaats reactie