MILIEUZONES, AUDI A2 3L EN VW LUPO 3L

Discussie over brandstof, verbruik en andere vloeistoffen.
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 mar 2021, 18:59 1 x

Wtkoos schreef:
21 mar 2021, 16:54
Maar tabel op RDW site is duidelijk.
Is deze tabel niet alleen van toepassing op buitenlandse auto's? Voor Nederlandse auto's met kenteken kun je je emissieklasse checken op https://ovi.rdw.nl/default.aspx

Zoals je uit bovenstaande discussie kunt afleiden gaat het lastig worden om in klasse IV terecht te komen..

Ik heb onder andere vanwege de milieuzone mijn 1.4 diesel moeten wegdoen, ik ben van 118 g/km CO2 uitstoot naar 261 g/km gegaan :rolleyes:
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

22 mar 2021, 07:39 0 x

Bert schreef:
21 mar 2021, 18:04
Volgens mij ben jij ons foto’s verschuldigd @eekhoorntje Van o.a. beige A2 uit container kan ik mij herinneren....
Of weet je die niet meer te vinden als eekhoorn?
Container? Nooit gehad,
wel een Renault Master 1e generatie waar deze vast kwam door verschuiven.
Ik heb de LY1R nu op een donkere zolder staan voor een achteras lager die in puin is gedraaid.
Dus naar voren rijden op blokken kan niet!

En als echte Eekhoorn leg ik nu een voorraad aan van vooral OSS daken en Lederen bekleding omdat die meer waard worden als ik naar andere Young Timers ga kijken.

Maar om niet Off Topic te gaan.
De 1.2 Tdi 3L is ooit op de markt gekomen en door RDW op de toenmalige Euro 3 norm gezet + uitstoot....

Duitsers konden met Roetfilter naar Euro 4 gaan maar onze RDW weigerde ook deze vaak over te nemen, een soort Loterij en enkele kregen dit wel.. als je buitenlandse kenteken met Euro 4 erop inleverde.....

Maar een met achteraf gemonteerde Ad Bleu tank+pompje van sloop Polo, die haalde Euro 5 voor binnenstad Berlijn, en die niet in Lelystad invoeren maar op klein punt waar ze enkele dagen per week dit doen, zoals Zwolle....
Die kijken minder streng en nemen alles over wat jij aangeleverd hebt.
Het G-????-?? kenteken dat ik nu kwijt ben moet een 3L met Euro5 op kenteken hebben.

Voor elke ooit in NL geweest voertuig pakte de Computer van RDW automatisch die oude zooi weer,
maar een echte Duitse die tot Euro 5 omgekeurde is maakte wel kansen.
Naast de uitstoot is Ad Bleu zoveel schoner, net geen Euro 6 hoorde ik.

De enige ombouw die wel mag bij RDW is brandstof wissel + nieuwe motoren!

Ik ben aan het zoeken of een Tsi ombouw naar benzine of LPG3 dat nog schoner is de
straks in te voeren Euro 7 kan halen, LPG3 zonder benzine en + Ad Bleu zou dat misschien lukken!
Daarvoor heb ik een lelijke Km vreter en Ex 1.2 Tdi nu naar 1.2 T(f)si omgebouwd en dat is
een ramp bij elke beurt... blok zit meer naar voren en is slecht bereikbaar.

Het paste wel maar bij kleine botsing geen kreukel zone dus gelijk flinke motor schade.
Ik zoek nu uit of achterover kantelen mag en kan zonder Olie droogloop.
De 4 cilinder 1.2 is goedkopere dan de 1.0 met 3 cilinder die nog vrij nieuw zijn.. en zelfde probleem met monteren hebben.

De automaat zal dan wel verdwijnen en je kreeg een 6 bak... of een snellere duurdere met DSG.
De 6 bak met stangen en kabels is een ramp om goed en soepel schakelende te krijgen!
De DSG is elke 80.000 bak spoelen of dure revisie als je dat niet doet.

Maar de huidige inbouw erg ver naar voren...
Ik puzzel nog bij de 1.2 blokken van na 2009 hoe ik die schuin kan zetten zonder dat er een permanent olie bad komt die gaat zweten en de leiding achter, dan loopt de nokkenas weer droog!
Ik wilde het blok 30 graden achterover kantelen maar dat geeft veel ellende...
De steun maken en monteren kan iedereen maar ik wil geen vaste klant voor Tsi blokken worden op de sloperij!

Ik had een proef opstelling met Blok andersom. :@@
Uitlaat achter maar dan.... 1 voorruit en 6 versnellingen achteruit... dat word erg vreemd op de weg!
Ja, ik puzzel en met de Zwarte hand als uit Pietje Bel ga ik geen foto maken...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Wtkoos
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2021, 16:40
Locatie: Wassenaar
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

22 mar 2021, 17:17 0 x

Dit bericht kreeg ik net van gemeente AMS:

In uw email geeft u aan dat uw Audi A2 met kenteken 57-RR-TG aan de EURO 4 norm voldoet omdat de datum eerste toelating in juli 2005 was. Om die reden zou u wel toegang hebben tot de milieuzone. Uw verzoek is begrijpelijk maar wij zijn verplicht om ons te baseren op de gegevens van de RDW. Deze hebben emissieklasse 3 vastgesteld bij uw voertuig, en dit vindt u ook als u zelf de kentekencheck doen. Hierdoor heeft uw voertuig helaas geen toegang tot de milieuzone van Amsterdam.

We begrijpen uit uw mail dat u, op basis van achtergrondinformatie en specifieke eigenschappen van uw voertuig, sterk van mening bent dat emissieklasse 3 niet klopt. Om hier verder mee aan de slag te gaan zult u zich moeten richten tot de RDW. Onderaan de pagina waar u de DET-tabel heeft gevonden staat ook de kop ‘Emissieklasse aanpassen’. Daar kunt u contact opnemen met de RDW om uw voertuig te laten herkeuren als u dat wilt.

Mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u ons altijd mailen.

Met vriendelijke groet,
Projectteam Milieuzone


We moeten dus echt bij RDW zijn.

Verder begreep ik datmen bij controle naar jaartal kijkt. Een A2 met 1e toelating in juli 2005 zou dus zonder problemen het centrum ik kunnen.
2005 - A2 TDI 1.2 3L - trekhaak - CC - Acoya Silber - stuurbekrachtiging
Escocia 145/80 - Kenwood

2004 - A2 TDI 1.2 3L - trekhaak - CC - Delfingrau
Escocia 145/80 - Audi Concert 2 - A/C
Aankoop: dec-14; 189.200 km. Verkoop: mar-2021; 352.400
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

22 mar 2021, 17:58 0 x

Jammer maar voorheen was 2005 gewoon doorrijden en keken ze alleen naar bouwjaar.

Nu naar Euro norm, en buitenlandse voertuigen is het lastiger controleerbaar.
Elke Belg of Duitser mag daarom gewoon doorrijden... ook als de Duitser een Euro 3 Vignet heeft...

Als je garage een meting doet of het aan de Euro 4 norm voldoet is het in theorie mogelijk.
Maar onze ervaring is dat RDW niet wil aanpassen.
Als ze het wel doen komen er vele in dezelfde situatie ook daar.

Ja, de Milieu zone regels in Amsterdam zijn aangepast en straks geheel Nederland dezelfde en niet meer per gemeente verschillen, wel zo duidelijk.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Wtkoos
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2021, 16:40
Locatie: Wassenaar
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

22 mar 2021, 19:05 1 x

OK. Als je dus garage meeting zou laten doen zodat je aan kan tonen dat je aan norm voldoet en je WORDT aangehouden, dan zou toch -uiteindelijk - van rechter gelijk moeten kunnen krijgen? En dan zou hij RDW moeten vragen deze fout te herstellen....

Nu nog bevriende advocaat vinden.....
2005 - A2 TDI 1.2 3L - trekhaak - CC - Acoya Silber - stuurbekrachtiging
Escocia 145/80 - Kenwood

2004 - A2 TDI 1.2 3L - trekhaak - CC - Delfingrau
Escocia 145/80 - Audi Concert 2 - A/C
Aankoop: dec-14; 189.200 km. Verkoop: mar-2021; 352.400
Gebruikersavatar
Wtkoos
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2021, 16:40
Locatie: Wassenaar
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

22 mar 2021, 19:20 1 x

Trouwens, Rotterdam lijkt wel naar bouwjaar te kijken terwijl de borden in de stad 'Euro 4' eisen.

Afbeelding
2005 - A2 TDI 1.2 3L - trekhaak - CC - Acoya Silber - stuurbekrachtiging
Escocia 145/80 - Kenwood

2004 - A2 TDI 1.2 3L - trekhaak - CC - Delfingrau
Escocia 145/80 - Audi Concert 2 - A/C
Aankoop: dec-14; 189.200 km. Verkoop: mar-2021; 352.400
Gebruikersavatar
Bert
Audi A2 clublid
Berichten: 272
Lid geworden op: 01 mei 2017, 11:09
Locatie: Tholen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

22 mar 2021, 19:31 0 x

Op de site van rotterdam.nl staat onderstaande, vandaar dat de jouwe er dus ook in mag.
Milieuzone Rotterdam.PNG
Milieuzone Rotterdam.PNG (38.85 KiB) 3417 keer bekeken
1.4 TDI (AMF) | 17-12-2003 | DPF | Chiptuned (96 pk/247Nm) | Exclusive | Ebonyzwart pareleffect | Mistlampen | OSS | APS | Navigatiesysteem (PNK) | S line | Audi fade effect decal op voorportieren | Winterpakket | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2021, 21:08 0 x

Bijgaand een overzichtje wat de uitstoot normen zijn per klasse. Als je ergens op papier kunt vinden wat de uitstoot was van de A2 diesel bij de test en het blijft binnen de euro 4 norm, Dan maak je misschien een kans.

Maar de grote vraag is waar je een kans maakt....

Niet bij de gemeente mi, die baseert zich op de euro classificering vd RDW en dat is vlgs mij juist (en in basis eerlijker dan classificering op bouwjaar).

Dus dan zou je dit bij de RDW moeten aankaarten denk ik en vragen om met terugwerkende kracht de auto’s te voorzien van een euro 4 label op basis van de originele test gegevens oid. Maar dat is een aanpassing vd originele typegoedkeuring... weinig kans schat ik in. Maar je zou de RDW eens kunnen bellen waarom dit niet zou kunnen.
067E358F-5BEE-4759-B79C-69D46D16600E.png
067E358F-5BEE-4759-B79C-69D46D16600E.png (387.31 KiB) 3407 keer bekeken
Gebruikersavatar
Wtkoos
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2021, 16:40
Locatie: Wassenaar
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

22 mar 2021, 22:13 1 x

:) Ha Eekhoorntje,

M'n naam is Thorwald. Ik woon in Wassenaar. Dit is m'n 2e A2 nadat ik vorige week een kleine aanrijding had wat tot een economisch TL leidde.

Afbeelding
Afbeelding

Heel jammer want altijd goed voor gezorgd.

Met nodige voorzorgsmaatregelen op eigen kracht naar Heerhugowaard gereden ;)

Afbeelding

En bij David van Ecomotive 'nieuwe' A2 opgehaald. Ben er erg gevreden mee. Stuur bekrachtiging... Wat een luxe !




Nee, ik heb helemaal geen Porsch joh. Dat was meer een voorbeeld vanwege de gekkigheid dat die Amsterdam wel in mag.

Maar, mijn andere wegvoertuig heeft ook 1200 cc. Max. vermogen wel bij wat hoger toerental...

Afbeelding

En die kan alle Porsches prima bijhouden :)

Het snelst dat ik gegaan ben ik 250 km/uur; in DE, samen met een vette Audio cabrio. Toen vond ik het wel genoeg.

En een keer vanuit Leiden in 4 uur naar Frankfurt gereden. Dat zou met de A2 niet lukken :P .
2005 - A2 TDI 1.2 3L - trekhaak - CC - Acoya Silber - stuurbekrachtiging
Escocia 145/80 - Kenwood

2004 - A2 TDI 1.2 3L - trekhaak - CC - Delfingrau
Escocia 145/80 - Audi Concert 2 - A/C
Aankoop: dec-14; 189.200 km. Verkoop: mar-2021; 352.400
Gebruikersavatar
Wtkoos
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2021, 16:40
Locatie: Wassenaar
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

22 mar 2021, 22:26 0 x

@Ticcie

Zie hieronder. Maar 86 g/km, dat zou Euro 2 zijn volgens jouw tabel. Dat klopt niet want m'n A2 uit 2004 , daarvoor heb ik destijds nog een Euro4 sticker gekregen.

Afbeelding
2005 - A2 TDI 1.2 3L - trekhaak - CC - Acoya Silber - stuurbekrachtiging
Escocia 145/80 - Kenwood

2004 - A2 TDI 1.2 3L - trekhaak - CC - Delfingrau
Escocia 145/80 - Audi Concert 2 - A/C
Aankoop: dec-14; 189.200 km. Verkoop: mar-2021; 352.400
Plaats reactie