[quote="Audi-gekkie"]Goed onthouden advanced, vandaag was de dag.
Eerst naar Jan Los voor een nieuw brandstoffilter.
Om in de taal van Rob Geus (smaakpolitie) te spreken:
Man man man man man, wat was die goor!
Een gitzwart brandstoffilter kwam tevoorschijn. Deze zat er overduidelijk veel te lang in.
Toen naar huis. Even een hapje eten en door naar Dieverbrug waar JB Autoservice (Jos Bruyninckx) zit.
Ik kwam 2 uur eerder dan afgesproken en het was er behoorlijk druk.
Na bijna een half uur wachten begonnen ze aan Tweety.
ECU er uit en vervolgens was het abracadabra voor mij. Er waren wat probleempjes met een programma, maar met een ander uitleesprogramma ging het goed.
Er was goed nieuws, Tweety was niet getuned

Dat was voor mij niet helemaal duidelijk, omdat ik de auto niet ken en ik veel snellere Audi's gewend was.
In de tussentijd werd de timing van de nokkenassen gecontroleerd.
Deze stond begreep ik op +0.6 en deze is nu op 0.0 gezet.
Na talloze rondjes in de werkplaats, wat kopjes koffie en leuke gesprekken met Jos en de monteurs was het eindelijk zover.
Ik nam plaats naast een monteur die ging test rijden. Ik mocht tijdens het rijden op de laptop op "start" klikken en een logbestand werd gemaakt.
Dit werd gecontroleerd door Big boss Jos. Deze keek veelbelovend en vroeg wat ik er van vond.
Ik zei hem, wat ik eerder de test monteur vertelde: "Het valt mij een beetje tegen". Maar ik zei erbij, dat komt misschien dat ik zelf niet achter het stuur zit. De monteur reed tijdens de test iets van 70km/pu in de 4e versnelling en trok door tot ?km/pu tot tegen 4.000 toeren. Hij trok goed door, maar niet spectaculair.
Ga zelf maar eens rijden zei Jos.
Ik was nog geen 10m weg van het pand van Jos en trapte het gaspedaal tot de bodem.

hock:

hock:

hock:
Wow wat een power!! Na 300m wist ik het. Tweety was volwassen geworden en veranderd in een slechtvalk!
Jos vertelde mij dat hij (met JB Engineering) gaat voor een koppel die verdeeld is over een groot bereik.
Het is volgens hem niet moeilijk om een enorm koppel te bereiken in een piek, waardoor een echt wauwwww gevoel bereikt wordt. Echter daarna heeft de motor niet veel meer te zeggen en dit is ook nog een niet bevorderlijk voor de levensduur van de motor.
Op de terugweg heb ik helaas niet optimaal gebruik kunnen genieten van de extra paarden en koppel, want het was druk op de weg.
Ik merkte wel dat de motor rustiger liep en veel soepeler lagere toeren aan kan.
Ik kan alle dieselrijders dit van harte aanbevelen.[/quote]
Even een vraagje over een ander topic die ik van jou gevonden heb, dat EGR verhaal, heb je daar ook naar laten kijken of heb je nog steeds het slangetje afgekoppeld met een schroef? Ik wil namelijk ook mijn EGR afdoppen, maar als het bij jou zo goed werkt met de chip (want die heb ik al) dan is dat makkelijker opgelost.
Greetz,
Ditch
Enne, heel veel plezier met die peper in zijn reet! :mrgreen: