18 mei bij JB Autoservice in Dieverbrug geweest.
Jos Bruyninckx is gespecialiseerd in tuning van VAG auto's,
het is een lust om daar rond te lopen en te horen en zien wat ze allemaal doen.
Enfin, nieuwe geoptimaliseerde software in de boordcomputer en nu dus
86 PK en 190 Nm. Het was 61 PK en 140 Nm! Een wereld van verschil, de motor loopt rustiger, soepeler, minder lawaai, meer trekkracht hangt heerlijk aan het gas. Meteen 200km gereden, het was de rit naar Dieverbrug meer dan waard.
Jos vertelde me dat de 1.2 TDi eigenlijk nog veel verder getuned kan worden, zowel met
een andere intercooler als verder softwarematig tunen, maar dat de koppeling dat niet aan kan.
Wellicht leuk voor de mensen die hun 1.2 TDi hebben laten ombouwen naar een handbak.
Dat doen ze ook trouwens.
Chippen Audi A2 1.2 TDi -> 86 PK
Woei! Je hebt een brandweerrooie, zeker? :mrgreen:
Ben je met deze toename al niet bang voor je koppeling/bak? Als je zo 1/3 meer koppel op je aandrijflijn zet, zal het effect van die grotere banden (zie Andere bandenmaat inleren voor een Audi A2 1.2 TDi?) echt niet meer van invloed zijn. Ik hoop voor je dat het heel blijft, maar als Jos erachter staat, moet dat goed komen.
Eh, en het verbruik...?
Veel plezier ervan!
Ben je met deze toename al niet bang voor je koppeling/bak? Als je zo 1/3 meer koppel op je aandrijflijn zet, zal het effect van die grotere banden (zie Andere bandenmaat inleren voor een Audi A2 1.2 TDi?) echt niet meer van invloed zijn. Ik hoop voor je dat het heel blijft, maar als Jos erachter staat, moet dat goed komen.
Eh, en het verbruik...?
Veel plezier ervan!
[quote="Romulus"]Woei! Je hebt een brandweerrooie, zeker? :mrgreen:
Ben je met deze toename al niet bang voor je koppeling/bak? Als je zo 1/3 meer koppel op je aandrijflijn zet, zal het effect van die grotere banden (zie Andere bandenmaat inleren voor een Audi A2 1.2 TDi?) echt niet meer van invloed zijn. Ik hoop voor je dat het heel blijft, maar als Jos erachter staat, moet dat goed komen.
Eh, en het verbruik...?
Veel plezier ervan![/quote]
Haha, nee hij is mooi donkerblauw.
De banden is geen modificatie van Jos, maar mijn eigen voorstel.
Nu moet ik je wel zeggen dat ik rustig rij, dus chippen was niet echt nodig voor mij
maar de auto rijdt gewoon veel lekkerder, reageert beter, motor loopt beter.
Normaal staat ie op ECO en dan heb je aan het chippen niets, pas als je 'm van ECO afhaalt
dan merk je wat erbij gekomen is.
De meningen lopen uiteen over de gevolgen van het chippen. Fabrikanten willen het niet, maar chippers hebben per type auto gekeken wat er mogelijk is. Ik zie het allemaal wel
Over de banden schrijf ik later meer, heb met de nieuwe banden net een uurtje gereden en kan ook over het vebruik nog weinig vertellen.
Wel te vertellen valt dat met de nieuwe banden het een stuk lekkerder rijden is. Meer comfort.
Kom er later op terug!
Ben je met deze toename al niet bang voor je koppeling/bak? Als je zo 1/3 meer koppel op je aandrijflijn zet, zal het effect van die grotere banden (zie Andere bandenmaat inleren voor een Audi A2 1.2 TDi?) echt niet meer van invloed zijn. Ik hoop voor je dat het heel blijft, maar als Jos erachter staat, moet dat goed komen.
Eh, en het verbruik...?
Veel plezier ervan![/quote]
Haha, nee hij is mooi donkerblauw.
De banden is geen modificatie van Jos, maar mijn eigen voorstel.
Nu moet ik je wel zeggen dat ik rustig rij, dus chippen was niet echt nodig voor mij
maar de auto rijdt gewoon veel lekkerder, reageert beter, motor loopt beter.
Normaal staat ie op ECO en dan heb je aan het chippen niets, pas als je 'm van ECO afhaalt
dan merk je wat erbij gekomen is.
De meningen lopen uiteen over de gevolgen van het chippen. Fabrikanten willen het niet, maar chippers hebben per type auto gekeken wat er mogelijk is. Ik zie het allemaal wel
Over de banden schrijf ik later meer, heb met de nieuwe banden net een uurtje gereden en kan ook over het vebruik nog weinig vertellen.
Wel te vertellen valt dat met de nieuwe banden het een stuk lekkerder rijden is. Meer comfort.
Kom er later op terug!
- jmkoole
- Berichten: 661
- Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
- Locatie: Sdwest-Frysln
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Heb mijn A2 1.2 TDI ook laten chippen bij Jos.
Wereld van verschil qua geluid, vermogen/trekkracht, souplesse en ook verbruik. Ja, de al o zo zuinige 3L wordt er nog een beetje zuiniger van. Gemiddeld 1,5 à 2 km per liter schat ik. Dat lijkt niet veel, maar het telt toch mee en het gaat me vooral ook om de sport hè :lol:
Wereld van verschil qua geluid, vermogen/trekkracht, souplesse en ook verbruik. Ja, de al o zo zuinige 3L wordt er nog een beetje zuiniger van. Gemiddeld 1,5 à 2 km per liter schat ik. Dat lijkt niet veel, maar het telt toch mee en het gaat me vooral ook om de sport hè :lol:
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)