Pagina 1 van 1

A2 1.4 TDi met 155 PK

Geplaatst: 19 mei 2010, 12:30
door amsterram
Jos Bruyninckx is bezig met een 1.4 TDi die nu al op 155 PK zit.
Jos vertelde dat het blok nu tot 1500cc is vergroot, diverse aanpassingen nu 155 pk heeft.
Het doel is ergens rond de 185 PK, dus dat wordt echt lachen.
Binnenkort ga ik even kijken hoe het ermee staat.

A2 1.4 TDi met 155 PK

Geplaatst: 19 mei 2010, 13:37
door friese hengst
super dat je dat er uit kan halen.
ik heb zelf ook een 1,4 tdi en wil hem toch ook wel laten tunen.
zodra ik zelf weer kan auto rijden ga ik dat ook laten doen.
allen zal er voor mij natuurlijk niet zo veel pk's uit komen.

A2 1.4 TDi met 155 PK

Geplaatst: 19 mei 2010, 15:26
door j.hoeben1
Ik vraag mij wel af of dit wel goed is voor de auto. De remmen zullen daar niet op berekend zijn. En de motor c.q. koeling !!! Dat kan denk ik op den duur niet goed gaan!!! Vraag mij ook af of als er iets zou gebeuren en de verzekering komt hier achter of je wel verzekerd bent!!! Breng je de mede weggebruikers hier niet mee in gevaar!!! Dat je jezelf in gevaar brengt tot daar toe, je kiest er namelijk zelf voor. Maar de mede weggebruikers niet. Koop dan een auto die hier voor gebouwd is. Mijn vader zou zeggen, gebruik je verstand!!!

Sjors

A2 1.4 TDi met 155 PK

Geplaatst: 19 mei 2010, 16:40
door friese hengst
ja dat ben ik wel met je eens, maar ik denk dat zij dit meer zien als een studie .
wat kan je uit dat moterblok halen kwa pk's
als je zoveel vermogen hebt zal je de rest ook moeten aanpassen.
en misschien is dat ook wel zo.????

A2 1.4 TDi met 155 PK

Geplaatst: 20 mei 2010, 11:03
door Donckerwolke
@Sjors: al die uitroeptekens zijn echt niet nodig hoor. :s hock:

A2 1.4 TDi met 155 PK

Geplaatst: 20 mei 2010, 16:35
door Romulus
Er zijn duidelijke regels voor wat er mag, en hoe. Een goed aangeschreven specialist als Jos Bruyninkx zal die kennen en respecteren.

Sjors heeft een goed punt met remmen en koeling, maar alleen indien het vermogen ook aangesproken wordt. Als de auto net zo bewogen zou worden als zonder tuning, zou er voor de remmen en koeling (nagenoeg) niets veranderen. Maar daar was de tuning natuurlijk niet voor bedoeld... :roll:

A2 1.4 TDi met 155 PK

Geplaatst: 25 mei 2010, 21:15
door Donckerwolke
[quote="amsterram"]Jos Bruyninckx is bezig met een 1.4 TDi die nu al op 155 PK zit.
Jos vertelde dat het blok nu tot 1500cc is vergroot, diverse aanpassingen nu 155 pk heeft.
Het doel is ergens rond de 185 PK, dus dat wordt echt lachen.
Binnenkort ga ik even kijken hoe het ermee staat.[/quote]

Enig idee of dat met aanpassing van de ECU software is, of dat er zo'n kastje tussen geplaatst wordt?

A2 1.4 TDi met 155 PK

Geplaatst: 26 mei 2010, 08:14
door j.hoeben1
Ha die Donckerwolke, vind ik wel. :cry:

Sjors

A2 1.4 TDi met 155 PK

Geplaatst: 05 apr 2011, 20:00
door amsterram
[quote="Donckerwolke"][quote="amsterram"]Jos Bruyninckx is bezig met een 1.4 TDi die nu al op 155 PK zit.
Jos vertelde dat het blok nu tot 1500cc is vergroot, diverse aanpassingen nu 155 pk heeft.
Het doel is ergens rond de 185 PK, dus dat wordt echt lachen.
Binnenkort ga ik even kijken hoe het ermee staat.[/quote]

Enig idee of dat met aanpassing van de ECU software is, of dat er zo'n kastje tussen geplaatst wordt?[/quote]


Jos kennende zit dat wel goed; hij is VAG tuner in hart en nieren, een kastje ertussen is niet zijn stijl. Het geheel wordt aangepakt, ECU; daarnaast wordt er natuurlijk aandacht gegeven aan remmen en ophanging.

Ala je meer wil weten wat hij met jouw A2 kan, stuur hem een mail. Weet z'n e-mail niet uit m'n hoofd, google even!

Groeten,
Mark