Wax zonder schurende eigenschappen

Wassen en poetsen voor gevorderden
Audi_gekkie

02 apr 2013, 00:34 0 x

Jullie hebben mij echt overtuigd! :D
Maar uuh ik was maar 3 tot 4 keer per jaar mijn auto, omdat de wax mijn auto schoon houdt ;) ;)

Komt goed, ik ga kleien.
Hmm normaal ga ik altijd naar een klein kamertje om te kleien.
Ik weet niet hoe jullie dat doen :mrgreen:
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 apr 2013, 09:51 0 x

Hehe, eindelijk..........dacht dat het echt niet zou lukken. :D

Koop gewoon een kompleet klei setje van Mothers of Mequiars, zit alles in.
Zou wel na het kleien een lichte polish gebruiken om de lak even lekker op te frissen.

In jouw geval zou ik zoiets nemen: http://www.carclean.nl/product/Autoglym ... 580_100119
Is goed voor luie poetsers en auto's voor de verkoop. ;)
Daarna kun je je wax gebruiken, SRP geeft ook wel wat bescherming maar niet zo lang.
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 apr 2013, 15:21 0 x

Als jij een wasstraat prima vindt, vind ik dat ook.

Alleen niet voor mijn auto's, daar ben ik zuinig op.
Noorwegen mag dan wel schoon zijn maar dat zijn de wegen over het algemeen verre van dat.
Met name nu de boel begint te smelten en al die tot stof gereduceerde graffel lekker overal vaskleeft en tussen kruipt.
Ben_3L

03 apr 2013, 15:31 0 x

[quote="zeurpiet"]Lekker door de wasstraat met een wax beurtje inbegrepen. Meer dan genoeg. Met het drukke verkeer in Nederland zit er na de eerste bocht toch weer aanslag op. Misschien heeft het zin in het schone Noorwegen maar in Nederland?

Had hij maar geen auto moeten worden. :-)[/quote]

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij of zij doet ;)

Men denkt over het algemeen dat ik iedere week een full-time dag uittrek voor m'n auto. Die tijd heb ik echt niet. Maar juist als je om de paar maanden even de moeite neemt om 'm zelf in de wax te zetten en eventueel te kleien of anderszins aandacht te geven, ben je tussendoor ontzettend snel klaar met wassen, juist omdat fatsoenlijke wax/sealant ervoor zorgt dat vuil minder makkelijk hecht. Do things right or don't do them at all, is een beetje mijn denkwijze met dat soort dingen.

Durf best te stellen dat ik onder de streep goedkoper uit ben dan iemand die zijn auto regelmatig door een (meestal dure) krasstraat haalt, dus dat is het argument niet ;)
Plaats reactie