A2 Detail

Wassen en poetsen voor gevorderden
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 jun 2014, 19:41 0 x

Vandaag het zetelwerk aangepakt.
Niet dat het nu echt heel smerig was zo op het oog, zag wel een beetje een waas over de beide voorstoelen zitten.
Afijn, de extractor maar weer eens van stal gehaald en eens kijken wat er van komt.
Eerst de voorstoelen ingespoten met Mequiars APC geel, die schuimt minder, en dat ingewerkt met een washandschoen.
Extractor alleen gevuld met schoon water en daarmee de bekleding te lijf gegaan.
Eigelijk waren ze best wel smerig............ :s hock: hoewel je op het eerste ook niet zou zeggen.
Toen de achterbank en alle hoofdsteunen ook maar gedaan, water zag er net zo uit............

Gelukkig is het hier prachtig zomer weer met 25+ temperaturen, dus de stoelen drogen lekker snel.
Het is er duidelijk van opgefrist, het rood is veel meer rood! :D

Nu eerst een nachtje laten drogen en dan zal ik de boel morgen behandelen met 303 Fabric Guard om te zorgen dat ze weer water en vuil afstotend worden.
Mischien dat ik aan de buitenkant ook nog wat ga doen...............
Audi_gekkie

09 jun 2014, 03:01 0 x

@Rolf
Wauw zeg wat smerig water.
Hoe doe je dat met de voorstoelen? Haal je ze uit de auto?
Ik wil dit ook doen, maar heb stoelverwarming, geeft dit dan problemen? Ik neem aan dat jij ook stoelverwarming hebt?

Gisteren heb ik Tweety voor de 2e keer sinds de aankoop gedetaild, tussendoor alleen gewassen.
Hij staat weer in een goede waslaag, nadat ik 'm grondig had gewassen en gekleid.
Vandaag nog het interieur doen en dan zal ik plaatjes schieten voor het forum.
rolf

09 jun 2014, 12:44 0 x

Dat het zoveel vuil uit zou komen had ik ook niet verwacht.
Stoelen zijn gewoon blijven zitten, je kunt ze er eruit halen als je wilt.
De stoelen worden niet doorweekt als je met een extractor werkt, die spuit het water in de stof en zuigt het met vuil en de APC gelijk weer op, geeft geen problemen met de stoelverwarming.
Daarna nog een rondje alleen zuigen en dan met een microfiber handoek erover.
De hele zetelarij was gisteravond dan ook weer kurkdroog, heb dan ook de 303 fabric guard erop gesprayed, die moet je ook 12 uur laten drogen.
foppe

09 jun 2014, 15:11 0 x

Het ziet er weer knap uit en daar doe je het voor, toch ?
Willie60

09 jun 2014, 22:17 0 x

Ja ziet er weer mooi uit en ja er komt inderdaad veel vuil uit.
In het verleden heb ik dat ook wel eens gedaan als ik een andere auto kocht, toen zo'n soort apparaat gehuurd en daar mee de bekleding te lijf gegaan, echt zwarte drap komt er uit.....
Maar ja wat wil je na ruim 10-14 jaar
rolf

10 jun 2014, 00:16 0 x

Vanmorgen toch maar aan het detailen geslagen..............ben net klaar. :mrgreen: (na dat ik de Passat ook nog maar ff heb gewassen :mrgreen: )
Plaatjes bij de praatjes:

Eerst de auto gefoamd en gewassen en daarna IRON-X aangebracht, afgespoeld en teerspatten verwijderd met een teer en stikker verwijderaar van dodo juice.
Daarna de auto rondom gekleid en de naden en rubbers afgeplakt voor het polijsten.
Polijsten in 2 stappen, eerst wat groffer en daarna fijn.
Boel even afgenomen met final inspection en toen in de sealant gezet. (wolfgang DGSP)

Toen alle rubbers en kunstof met vinyl en rubber care van autoglym en de bandjes met Poorboys bandenprut.

Van de week zal ik hem nog een keer in de Dodo Orange Crush zetten als de DGSP uitgehard is, dat is de echte kers op de taart voor auto's in deze kleur. :mrgreen:
rolf

10 jun 2014, 00:18 0 x

Vervolg
Willie60

10 jun 2014, 00:22 0 x

Die ziet er weer top uit, nu zie ik ook dat je in Noorwegen woont.............. :D
rolf

10 jun 2014, 01:57 0 x

Klopt, al weer 6 jaar..............tijd vliegt.
Audi_gekkie

10 jun 2014, 03:08 0 x

Zucht het interieur reinigen is er niet van gekomen vandaag.
Er was een gaaf festival in Dedemsvaart met ruim 10.000 bezoekers, dus dat ging voor ;)
http://www.dedemsvaartnatuurlijk.nl/

Tweety eerst goed gewassen, daarna met autoshampoo en daarna met behoorlijk warm (niet heet) water grondig afgespoeld.
Tussendoor de velgjes gedaan.
Toen aan het kleien geslagen en vervolgens met een hardwax de finishing touch. Ook de velgen met flinterdunne hardwax behandeld.
http://www.carclean.nl/product/Monello/ ... 1pc_102086
http://www.carclean.nl/product/Valet_Pr ... 0ml_101770

Uiteindelijk alle zwarte kunststofdelen behandeld met lijnzaadolie.

Totaal ruim 5 uurtjes zoet geweest voor alleen de buitenzijde.
Plaats reactie