Wat een ellende..
- iKnijff
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik wilde niet het risico lopen dat het in m'n lak zou branden. Want hoewel m'n auto absoluut niet hoeft te shinen, wil ik ook geen lelijke plekken op m'n auto. Ik ben niet zo'n poetser, maar als het nodig is dan moet ik me binnenkort een keer kwaad maken.
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
ik ben er eerlijk in: mijn eerste reactie was een fractie: "haha!".
Maar dat komt door mijn perverse, beeldende geest...
Maar direct daarna realiseerde ik me wat voor vervelende streek dit is.
Klinkt als: doorrijden na ongeval.
Ikzelf zou niets uitproberen maar schadebedrijf aanspreken om te voorkomen dat ze zeggen dat je het zelf erger gemaakt hebt.
Gemeente aanschrijven..
Sterkte!
Maar dat komt door mijn perverse, beeldende geest...
Maar direct daarna realiseerde ik me wat voor vervelende streek dit is.
Klinkt als: doorrijden na ongeval.
Ikzelf zou niets uitproberen maar schadebedrijf aanspreken om te voorkomen dat ze zeggen dat je het zelf erger gemaakt hebt.
Gemeente aanschrijven..
Sterkte!
betutteling is zinloos; passie is Goud
- iKnijff
Eergisteren ben ik bij de gemeente op bezoek geweest. We hebben m'n auto en de foto's bekeken en een schadeformulier ingevuld. De bestuurder van de vrachtwagen heeft later de andere helft ingevuld en inmiddels heb ik het volledig ingevulde formulier in huis. Op internet lees ik dat ik zelf de schade moet gaan verhalen bij de tegenpartij. Hoe werkt dit? Kan ik nu al naar de verzekeraar van de tegenpartij bellen?
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Nee, je moet de schade melden aan jouw autoverzekeraar. Die zullen dit verhalen bij de tegenpartij.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- JJR
het hangt van je eigen verzekering af. Je zei al dat je hem WA+ had verzekerd, zit daar ook een verhaal service bij? Dan kan je het gerust uit handen geven aan je verzekering. Anders kost het jezelf best veel tijd en brieven om dit te regelen en verzekeraars schakelen nou eenmaal graag met verzekeraars ipv particulieren. Anders inderdaad de bestuurder van de truck zijn WA laten aanspreken. Dit heeft weinig met zijn auto verzekering te maken maar wellicht is de bestuurder verzekerd voor aansprakelijkheid tijdens werkzaamheden door zijn werkgever. Eigen verzekering bellen dus imo!iKnijff schreef: ↑27 sep 2018, 15:20Eergisteren ben ik bij de gemeente op bezoek geweest. We hebben m'n auto en de foto's bekeken en een schadeformulier ingevuld. De bestuurder van de vrachtwagen heeft later de andere helft ingevuld en inmiddels heb ik het volledig ingevulde formulier in huis. Op internet lees ik dat ik zelf de schade moet gaan verhalen bij de tegenpartij. Hoe werkt dit? Kan ik nu al naar de verzekeraar van de tegenpartij bellen?
- iKnijff
Inmiddels weet ik meer. Vanmorgen gebeld met Promovendum, zij geven aan dat mijn verzekering de opgelopen schade niet dekt (dekking) en zij dus niets kunnen met de schade. Ik heb een brief van de verzekeraar van de tegenpartij ontvangen waarin staat dat als mijn verzekering de schade niet dekt, ik het ingevulde schadeformulier inclusief een begroting op moet sturen. Dus daar ga ik nu mee aan de slag.
Keep you posted.
Keep you posted.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Bij WA of WA+ zal jou verzekeraar niets doen, maar de tegenpartij moet dit vergoeden.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...