A2 Detail

Wassen en poetsen voor gevorderden
Gebruikersavatar
okuki
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 nov 2011, 00:37

29 jun 2012, 14:54 0 x

Zo'n kitje, machine+producten, valt eigenlijk nog goed mee van prijs.
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 jun 2012, 18:10 0 x

Je hebt nog wat meer "dingetjes" nodig voordat je met polijsten kan beginnen.

Een klei setje is wel een must, anders ben je vervuilde lak aan het polijsten.
Verder nog minimaal een stuk of 6 microfiber doeken, uitpoetsen etc. en nog wat hand padjes voor plekjes waar je niet met de machine bijkomt zoals de handgrepen en om te waxen.

En dan nog een wax of sealant naar keuze. (of allebij :mrgreen: )
Gebruikersavatar
okuki
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 nov 2011, 00:37

30 jun 2012, 22:54 0 x

[quote="rolf"]Je hebt nog wat meer "dingetjes" nodig voordat je met polijsten kan beginnen.[/quote]
Inderdaad, maar ik ben van plan om dit WE eens grondig al je posts door te lezen en tegelijkertijd veel notities te nemen van de producten die jij gebruikt om dan zo tot een volledige shoppinglijst te komen.
En dan kan ik af en toe iets kopen tot ik alles heb en er dan aan beginnen :D
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 690
Lid geworden op: 24 sep 2010, 19:37

30 jun 2012, 23:10 0 x

[quote="okuki"][quote="rolf"]Je hebt nog wat meer "dingetjes" nodig voordat je met polijsten kan beginnen.[/quote]
Inderdaad, maar ik ben van plan om dit WE eens grondig al je posts door te lezen en tegelijkertijd veel notities te nemen van de producten die jij gebruikt om dan zo tot een volledige shoppinglijst te komen.
En dan kan ik af en toe iets kopen tot ik alles heb en er dan aan beginnen :D [/quote]

Volgens mij heb je euro's teveel,weet je wel wat dit alles gaat kosten.
Je kan zo'n poets beurt ook uit besteden,en alleen regelmatig zelf in de was zetten.
Zo'n busje sealant van Wolfgang wat ik gebruik samen met zo'n padje en een paar van die microfiber doeken.
Met 2 druppels Wolfgang op een padje doe ik het hele dak,1x in de 2mnd de auto behandelen en de auto voelt aan als een baby huidje.
Gebruikersavatar
okuki
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 nov 2011, 00:37

30 jun 2012, 23:17 0 x

[quote="Rens 79"]Volgens mij heb je euro's teveel,weet je wel wat dit alles gaat kosten.[/quote]
Religie heeft geen prijs ;)
Neen ik heb er zeker geen teveel, en ik ga alles niet in 1 keer kopen. Af en toe iets zodat ik mijn autotje kan verwennen, ik ben wel van plan om er nog jaren mee te rijden. Dus moet ik stilletjes aan beginnen denken aan hoe hem in optimale conditie kan houden.
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 jul 2012, 02:18 0 x

Hobbies kosten geld, hehehe.

Zal maar niet vertellen wat ik zoal heb staan, en dan ben ik nog niet eens heel erg........

Die DGPS 3.0 van Wolfgang (neem aan dat je die hebt) is erg goed spul, heb ik ook in m'n "collectie".
Als je daar 2 laagjes van aanbrengt met minimaal 24 uur er tussen is om de 2 maanden niet echt nodig, daar moet je minimaal 4-5 maanden mee toe kunnen.
Het is wel aan te raden na het aanbrengen de auto 24 uur niet nat te laten worden, vocht tijdens het curen verminderd de standtijd van het product.
Als je heel vaak je auto wast of met een te hoge shampoo dosering, dan "slijt" je bescherming wat sneller.
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 690
Lid geworden op: 24 sep 2010, 19:37

01 jul 2012, 03:04 0 x

Rolf schreef,
Die DGPS 3.0 van Wolfgang (neem aan dat je die hebt) is erg goed spul, heb ik ook in m'n "collectie".

Inderdaad die heb ik,is misschien niet nodig om het zo vaak te doen,maar het geeft zo'n
voldoening.
En van dat niet nat mogen worden is mij bekend
Vroeger was het in de was zetten een tijd rovend klusje,maar met dit spul,easy on easy off.
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 jul 2012, 17:37 0 x

Over het algemeen zijn synthetische waxen, oftewel sealants, easy on easy off.
Met vaste waxen kan dat nog wel eens anders zijn, Meguiars M16 is er zo 1.
Die moet je heeeeeel dun aanbrengen en dan niet te lang laten zitten anders boen je je een slag in de rondte.
Het is een goeie vaste wax maar met een gebruiksaanwijzing.
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

17 sep 2012, 01:36 0 x

Pffffff, na zo'n klus heb ik een week spierpijn :lol:
Ik heb wel bewondering hoor voor die poetsers.
Stiekem wil ik dat ook wel eens proberen.

Nu heb ik na de koop ook wel een uur of 6 (verdeeld over 3 dagen) gedaan om er een glimmende keutel van te maken.
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 sep 2012, 11:05 0 x

Spierpijn? Nee hoor, doe dat polijsten echt niet met de hand hoor.
Heb nog een Passat 3C Variant, 3x zoveel plaatwerk............ :s hock:

Daar hebben we dit voor:
Plaats reactie