Poetsen we ze wel?

Wassen en poetsen voor gevorderden
Gebruikersavatar
ArcSissy
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

19 sep 2018, 12:57 0 x

Dank @rolf, ik ga nog een dagje lezen en kennis opdoen, voordat ik begin.
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Gebruikersavatar
JJR
Berichten: 304
Lid geworden op: 08 jun 2017, 22:38
Locatie: Haarlem
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

19 sep 2018, 13:36 1 x

@eekhoorntje tja niet iedereen woont in een mansion...

@rolf klopt! daar haal ik ook mijn spullen vandaan

@karolography ja je kan zelf beginnen. Ik kan je wel een excentrische poetsmachine aan bevelen die op snelheid in te stellen is. Als je dan 3 soorten pads hebt (zacht medium en hard) en 3 verschillende compounds/pasta's (fijne Polish, medium polish en een grovere cutting compound) kan je op een lage snelheid met lichte middelen beginnen op een niet al te opvallen plekje en dan bekijken hoe veel stapjes je omhoog moet om uiteindelijk tot een mooi resultaat te komen.
Gebruikersavatar
JJR
Berichten: 304
Lid geworden op: 08 jun 2017, 22:38
Locatie: Haarlem
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

19 sep 2018, 13:37 2 x

Ik kan de dap900 als machine warm aanbevelen :)
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 sep 2018, 13:53 3 x

Met een DAP (Dual Action Polisher) moet je wel vreselijk tekeer gaan wil je daarmee lakbeschadigingen krijgen, is wat dat betreft "Foolproof"
Op hoeken en scherpe vouwen moet je iets voorzichtiger zijn als je met een cutting schijf met een zware compound aan de gang gaat omdat op dergelijke plaatsen de (blanke) lak altijd dunner is.
Gebruik op dat soort plaatsen altijd tape, zodat je dit soort plekjes niet 2x polijst.
Motorkap spatbord naad is zo een plek, na de motorkap doe je een voorscherm dan krijgt de lak rondom die naad het 2x voor zijn kiezen.

DAP900 is een fijn ding! :innocent:
En vooral niet besparen op doeken, daar kan je er niet genoeg van hebben.
Verder is een Must wat mij betreft Poorboy's Spray and Wipe detailer spray, een alleskunner en ruikt nog lekker ook.
Koop ik altijd een 5L fles van.
Gebruik het 1:1 verdund met water om te kleien, na het wassen paneel 2 spraytjes en dan pas afdrogen, resultaat is veel mooier en het droogt veel makkelijker af.
Na het polijsten het polijststof verwijderen voor de volgende stap gaat ook uitstekend met spray and wipe.
Onverdund kun je er buiten de auto ook van alles mee reinigen, brillen glazen en met name LCD schermen, laptop's, toetsenborden, stereo installaties, name it.
TV schermen worden weer brandschoon.
(Ja ja, ik ben een verslaafde)
Gebruikersavatar
Johan 3L
Berichten: 1203
Lid geworden op: 21 aug 2011, 23:26

20 sep 2018, 20:31 1 x

Naast Carclean is Waxworld een goede optie.
Plaats reactie