Wat een ellende..

Wassen en poetsen voor gevorderden
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 sep 2018, 17:41 0 x

Hier in de buurt hebben we van die ondergrondse afvalcontainers. Bij het legen loopt er vaak vocht uit wat zich in de container heeft opgehoopt. Vanmiddag trof ik m'n auto aan met een gore voorkant. Eerst had ik niet door wat het was, maar toen viel het kwartje. De restanten van de container.. Eerst met een sopje geprobeerd het eraf te poetsen, maar nee. Door naar de carwash, ook met weinig resultaat. Ik zie inmiddels al iets meer door m'n ruiten, maar de ellende is nog lang niet weg.

Weet iemand met welk spul ik de strijd ga winnen? Het zit zowel op m'n ruiten aan de voorkant als op m'n lak. Ik hoor graag wat goed werkt, want ik wil het er zo snel mogelijk af hebben. Zal wel niet heel goed voor m'n lak zijn. Verder ga ik de gemeente een bericht sturen met wat foto's, want ik ben hier totaal niet over te spreken. Ik ben benieuwd wat zij hierover te zeggen hebben.

Alvast bedankt voor de reacties. (:
Bijlagen
IMG_1430.jpg
Na een sopje
IMG_1430.jpg (1.83 MiB) 4987 keer bekeken
IMG_1446.jpg
Na de carwash [1]
IMG_1446.jpg (1.56 MiB) 4987 keer bekeken
IMG_1442.jpg
Na de carwash [2]
IMG_1442.jpg (1.94 MiB) 4987 keer bekeken
IMG_1449.jpg
De container met nog wat zichtbare plassen
IMG_1449.jpg (4.02 MiB) 4987 keer bekeken
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

18 sep 2018, 17:46 1 x

Ah Men, WTF!

Misschien nog even met een spons en autoshampoo, daarna voorzichtig met wat turtlewax ofzo (volgens mij is dat vrij mild spul)

Soms krijg ik het gevoel dat echt niemand nog nadenkt waar ie in hemelsnaam mee bezig is(de container boer in dit geval)!
Laat je niet van de wijs brengen of afwimpelen door de gemeente, sta op een schade vergoeding/reparatie als dat nodig mocht zijn. Misschien ook handig om je rechtsbijstand alvast in te schakelen?
In ieder geval succes!
Laatst gewijzigd door Spits op 18 sep 2018, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
joost.cuijpers
Berichten: 191
Lid geworden op: 16 aug 2017, 20:11
Locatie: Gemert-Bakel
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

18 sep 2018, 17:50 1 x

Op de ruit werkt dreft wellicht. Is niet erg goed voor de lak, dus daar zou ik het niet aanbevelen
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 sep 2018, 18:08 2 x

Je kunt best dreft op je lak gebruiken, ontvet als de beste.
Alleen is je wax of andere beschermingslaag instant gestript dus moet je hem weer opnieuw waxen.

Je kunt ook langs een autoschade bedrijf gaan die met je verzekering een overeenkomst heeft.
Krijg je daar geen werkend advies of methode zou ik een schade formulier invullen en opsturen naar je verzekering.
Dit blijft nalatigheid die jou schade veroorzaakt.
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 sep 2018, 18:27 3 x

Heb inmiddels een klacht ingediend bij de gemeente. Inclusief foto's, dus ze hebben een goed beeld van de situatie.

Vanmiddag heb ik geprobeerd m'n ruiten schoon te maken met Dreft, maar dit had helaas geen effect. Het is hardnekkige bende. Ook wel op te maken uit het feit dat een carwash nauwelijks voor verbetering zorgt. Langsgaan bij een autoschadebedrijf is een goed idee. Alleen al om die zooi zo snel mogelijk van m'n auto af te krijgen. Kan ik weer rijden met normaal zicht.

Dank voor jullie input. :thumbmin:
Gebruikersavatar
ArcSissy
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 sep 2018, 18:27 1 x

Ik zou ook nagaan of ik de container service aansprakelijk te stellen is. Wat een rotzooi, man. Sterkte!
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 sep 2018, 19:16 1 x

Dat soort afvalresten is inderdaad smerig spul.
Stond de auto nog (deels in de schaduw) toen je het ontdekte?

Ik zou de auto zoveel mogelijk proberen uit de zon te houden om te voorkomen
dat het spul er nog verder in brandt.
Het eerste waar ik aan denk is een warm/heetwaterreiniger in combinatie met een schoonmaakmiddel, maar ik weet niet hoe goed dat is voor de lak ....
Wat @Rolf schrijft, vraag bij een autoschadebedrijf wat de beste methode is met zomin mogelijk schade voor de lak.

Verbaas er wel over dat men zo "knoeit" met de container.
Zit er zo weinig ruimte tussen de container en de parkeerplaats?
Is dit al vaker (bij andere auto's) voorgevallen, gezien het warme/zonnige weer de afgelopen periode?
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 sep 2018, 20:16 1 x

Dat is zeker kl :@@ ten. Ik kan veel van het zelfde gaan roepen als de heren hier boven maar dat heeft geen zin, ik sluit me bij hen aan.

Even afwachten hoe de gemeente hier op reageert maar laat je zeker niet afwimpelen. Mocht je geen rechtsbijstand verzekering hebben en de gemeente komt niet met een bevredigende oplossing kan je altijd nog contact zoeken met het juridisch loket.

Suc6 en hoop dat het spoedig is opgelost.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

18 sep 2018, 20:27 1 x

Terpentine? Ik vermoed dat iemand vet gedumpt heeft.......

Maar over een auto heen een container legen is niet slim, je weet nooit wat erin zit.

Indien er elders parkeer ruimte is, ik zal hem nu ook liever niet meer er naast zetten.

Wel is het afwachten wat Alphen aan de Vuil gaat doen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 sep 2018, 20:29 0 x

De auto stond in de volle zon. Het is lastig om 'm hier uit de zon te houden. Ik denk dat ik morgenochtend gelijk naar een expert ga om het probleem zo snel mogelijk aan te pakken.

Zoals je op de laatste foto ziet, staat m'n auto pal naast de container. Dus bij het legen zwiert de container zo over een auto heen. Ik heb een container wel eens eerder zien lekken, maar nog niet op een auto. Hoe dan ook, ik ga m'n auto er niet meer neerzetten in de toekomst.
Plaats reactie