Mijn A2 renoveren door CG Carworks & Audi A2 dokter
- Edwinvv
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
- Locatie: Noordwijk
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Volg af en toe op YouTube de filmpjes van Stipt Polish. Nou is dit bedrijf erg prijzig, maar de resultaten zijn erg goed.
Ik heb zitten zoeken naar een goedkope variant, en denk ik gevonden. CG Carworks in zuid Limburg.
Heb mijn auto daar vorige week gebracht, kan hem waarschijnlijk woensdag as weer ophalen. Ze sturen af en toe wat foto’s op.
Hier alvast wat foto’s van bodem behandeling.
De schroeven van de hitteschilden waren verroest en zijn opnieuw geboord en vervangen, een uitlaat deel was een ophangpunt verroest en ook vervangen. Verders alleen maar schoonmaak en behandeld met coating.
Ik heb zitten zoeken naar een goedkope variant, en denk ik gevonden. CG Carworks in zuid Limburg.
Heb mijn auto daar vorige week gebracht, kan hem waarschijnlijk woensdag as weer ophalen. Ze sturen af en toe wat foto’s op.
Hier alvast wat foto’s van bodem behandeling.
De schroeven van de hitteschilden waren verroest en zijn opnieuw geboord en vervangen, een uitlaat deel was een ophangpunt verroest en ook vervangen. Verders alleen maar schoonmaak en behandeld met coating.
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
- Locatie: Roermond
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Fijn zo,n verslag te zien, echter ook overbodige coating, wat heeft het voor toegevoegde waarde de wielkasten te coaten ?? Onze wagen is van aluminium
Dat ze de achteras coaten, daar kan ik in meegaan, vooras ook, maar daar zie ik dan de ijzeren draagarmen die jij waarschijnlijk nog niet vervangen hebt ? Nu de draagarmen gecoat zijn, zul je moeilijk kunnen constateren wanneer deze doorgeroest zijn en vervangen moeten worden, deze roestvorming ontstaat aan de binnenzijde. Zou ik vervangen hebben voor de gietijzeren versie, die krijg je niet versleten. Tja de hitteschilden laten wel vaker los, bekend euvel. Ben benieuwd hoe hij uitziet als hij van buiten klaar is. Ben benieuwd naar foto,s

- eekhoorntje
- Berichten: 3334
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Nieuw schroefjes?
Ik weet dat Audi daar speciale voor Aluminium voor gebruikte... gegalvaniseerde gaan....
dus welke hebben ze voor jou klaar liggen?
Ik weet dat Audi daar speciale voor Aluminium voor gebruikte... gegalvaniseerde gaan....
dus welke hebben ze voor jou klaar liggen?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
- Locatie: Nijmegen
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Zo! Da's nog eens een poetsbeurt! Aangezien ik ook onze A2 een keertje onder handen wil laten nemen (een licht interieur heeft z'n nadelen): wa kost da?
Overigens zijn de meningen over het werk van Stipt verdeeld, al is de marketing wel erg goed (als ik het moet geloven loopt de beste man persoonlijk met zijn eigen tandenborstel elk hoekje en gaatje van je auto na).
Overigens zijn de meningen over het werk van Stipt verdeeld, al is de marketing wel erg goed (als ik het moet geloven loopt de beste man persoonlijk met zijn eigen tandenborstel elk hoekje en gaatje van je auto na).
- Edwinvv
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
- Locatie: Noordwijk
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Toen ik mijn auto kocht werd mij verteld dat de A2 van aluminium was, en dus niet roestte .
Het eerste wat mij opviel was een roestende arm van de ruitenwisser.
Toen de volledig verroeste trommels van de achterrem.
Alle bouten van het hitteschild waren verroest. (Gewoon roestijzer, geen aluminium. Er komen bij mij nu rvs bouten in, deze kunnen samen met aluminium).
Pas mijn veren en dempers laten vervangen, volledig verroest.
De draagarmen en achterbrug kunnen roesten. (Mijne zijn goed, uiteraard gecheckt voor de behandeling).
Rond de schijfremmen (die bescherm schildjes) kunnen makkelijk roesten.
De stabilisator stang is vaak verroest.
Mijn uitlaat had een verroest ophangpunt, sowieso is de uitlaat ook roest gevoelig.
Ik vind dat er eigenlijk best wel veel roest punten op een A2 zitten.
Ik meen dat af-fabriek er ook een beschermende coating onder de auto zit, die met de jaren zal slijten.
Nu 20 jaar later zijn de producten een stuk beter, dus ik denk een betere bescherming dan origineel.
Daarnaast zal ook het rubber wel bescherming kunnen gebruiken. Wordt bij mij ook gelijk meegenomen.
Tot slot; er wordt veel over zuinig rijden gesproken, ik denk met een schone, gladde bodem het verbruik verbeterd. (Zal niet veel zijn, maar toch).
En toch ook het ethische aspect, ik vind het gewoon mooi. De bovenkant moet netjes zijn, maar de onderkant en de motor ook. (Bij mij).
Het eerste wat mij opviel was een roestende arm van de ruitenwisser.
Toen de volledig verroeste trommels van de achterrem.
Alle bouten van het hitteschild waren verroest. (Gewoon roestijzer, geen aluminium. Er komen bij mij nu rvs bouten in, deze kunnen samen met aluminium).
Pas mijn veren en dempers laten vervangen, volledig verroest.
De draagarmen en achterbrug kunnen roesten. (Mijne zijn goed, uiteraard gecheckt voor de behandeling).
Rond de schijfremmen (die bescherm schildjes) kunnen makkelijk roesten.
De stabilisator stang is vaak verroest.
Mijn uitlaat had een verroest ophangpunt, sowieso is de uitlaat ook roest gevoelig.
Ik vind dat er eigenlijk best wel veel roest punten op een A2 zitten.
Ik meen dat af-fabriek er ook een beschermende coating onder de auto zit, die met de jaren zal slijten.
Nu 20 jaar later zijn de producten een stuk beter, dus ik denk een betere bescherming dan origineel.
Daarnaast zal ook het rubber wel bescherming kunnen gebruiken. Wordt bij mij ook gelijk meegenomen.
Tot slot; er wordt veel over zuinig rijden gesproken, ik denk met een schone, gladde bodem het verbruik verbeterd. (Zal niet veel zijn, maar toch).
En toch ook het ethische aspect, ik vind het gewoon mooi. De bovenkant moet netjes zijn, maar de onderkant en de motor ook. (Bij mij).
- Edwinvv
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
- Locatie: Noordwijk
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Stip polish point is erg duur.
Ik meen een bodem renovatie €5000. Uiteraard afhankelijk van de staat.
Bij CG Carworks zal een bodem behandeling denk ik rond de €500 kosten, afhankelijk van wat ze tegenkomen.
Ik meen een bodem renovatie €5000. Uiteraard afhankelijk van de staat.
Bij CG Carworks zal een bodem behandeling denk ik rond de €500 kosten, afhankelijk van wat ze tegenkomen.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6322
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het was ook niet zo slim geweest als men het onderstel van aluminium had gemaakt.
Maar eens, best een tegenvaller dat er zoveel nog mis kan zijn. Toch zijn de meeste zaken goed op te lossen. Ik heb de draagarmen vervangen en binnenkant direct volledig met tectyl gecoat. Kans op doorrotten wordt zo een stuk kleiner. Maar het blijft ordinair, zoals ik het noem, "Russisch pisbakkenstaal".
De hitteschildjes heb ik gelijk met draagarmen vervangen, ook compleet verrot. Als je het materiaal in je handen hebt weet je bij voorbaat al dat het weer gaat roesten. Beter om ze gelijk te laten poedercoaten, beter bestand tegen steenslag. Kan met meer uiteraard. Remtrommels heb ik behandeld met Hammerite, evenals achterbrug. Al meer dan 4 jaar super netjes. Komend seizoen weer eens beoordelen, fijn schuurpapier erover heen en weer bijlakken. Scheelt toch weer een dikke investering.
Maar de jouwe gaat mooi worden, heel mooi. Noem het alleen geen poetsen, krijgt CG kriebels van. Tegenwoordig noemen we het 'detailen'. Omdat het 'interieurverzorgster' beter klinkt dan 'schoonmaakster'.
Heb derhalve ter referentie de titel aangepast. Hoop dat het oké is.
Blijf ons verrassen!

Maar eens, best een tegenvaller dat er zoveel nog mis kan zijn. Toch zijn de meeste zaken goed op te lossen. Ik heb de draagarmen vervangen en binnenkant direct volledig met tectyl gecoat. Kans op doorrotten wordt zo een stuk kleiner. Maar het blijft ordinair, zoals ik het noem, "Russisch pisbakkenstaal".
De hitteschildjes heb ik gelijk met draagarmen vervangen, ook compleet verrot. Als je het materiaal in je handen hebt weet je bij voorbaat al dat het weer gaat roesten. Beter om ze gelijk te laten poedercoaten, beter bestand tegen steenslag. Kan met meer uiteraard. Remtrommels heb ik behandeld met Hammerite, evenals achterbrug. Al meer dan 4 jaar super netjes. Komend seizoen weer eens beoordelen, fijn schuurpapier erover heen en weer bijlakken. Scheelt toch weer een dikke investering.
Maar de jouwe gaat mooi worden, heel mooi. Noem het alleen geen poetsen, krijgt CG kriebels van. Tegenwoordig noemen we het 'detailen'. Omdat het 'interieurverzorgster' beter klinkt dan 'schoonmaakster'.

Blijf ons verrassen!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16