Sleuteldag in Keulen

"Hot topics" A2-freun.de en A2oc.net
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

31 mar 2012, 19:46 0 x

Ik ben vandaag naar de sleuteldag van onze oosterburen in Keulen geweest. Het was voor mij tevens de eerste keer sleutelen met andere autoliefhebbers. Het viel mij op dat er in de Miet-werkstatt zoals dat op zijn duits heet, veel gesleuteld werd de gehele dag. niet alleen de A2,s maar er kwam van alles naar binnen, van vette Mercedessen tot Opel Astra, en er werd ook driftig gesleuteld op de naar schatting 12 hefbruggen, er werd veel aan de ophanging gewerkt o.m schokbrekers vervangen, remmen, omleggen van banden.

Met de duitse vrienden kennis gemaakt, dat zat direct goed, ik had namelijk een Limburgse vlaai meegenomen wat goed in de smaak lag. We waren in totaal met 8 A2,s en 10 personen. Toen ik aankwam stonden er twee a2,s op de brug, van een 1.4 TDI waren ze bezig de distributieriem en dynamo te vervangen, een heftige operatie want daar moet je kennis van zaken van hebben. De leden van het duitse forum zijn heel hulpvaardig want zonder de hulp en kennis van o.a Christopher was hem dat nooit gelukt, een ander ging zijn startmotor uit elkaar halen om deze eens schoon te maken, deze bleef bij het starten vaak meedraaien (doet die van mij al jaren), verder verving hij de rubbers onder de veren aan de achterzijde en de deurvangers.

Mij was het vanmorgen gelukt om nog een pakking te bemachtigen bij de Duitse dealer, zodoende heb ik daar de gasklep schoongemaakt, was vlgns mij nog nooit gebeurd in de 170.000km. Wat was die smerig, velen hadden deze nog nooit zo vuil gezien, ze stonden ook verbaasd te kijken toen ik hem na een half uur poetsen met Liqui Moly Drosselklappenreiniger, zo goed als nieuw had gekregen. Na alles weer gemonteerd te hebben moest de gasklep opnieuw aangeleerd worden, dit met de hulp van Andre, (Phoenix) met zijn VCDS, vele hebben hem ook ontmoet tijdens onze eerste meeting in De meern. Na nog wat geplaudert (kletsen)te hebben, moest ik €10,00 afrekenen voor een 75 minuten verblijf van de A2 in de werkstatt. Al met al een interessante en leerzame dag, en voor mij voor herhaling vatbar, een uurtje later was ik alweer thuis.
Gebruikersavatar
Romulus
Berichten: 1587
Lid geworden op: 15 jan 2010, 13:33

31 mar 2012, 21:17 0 x

Nice! Eh, toll! :mrgreen:
Gebruikersavatar
falcon
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 mei 2010, 13:04

01 apr 2012, 21:32 0 x

Supermooi! Gaaf om te zien hoe behulpzaam men met elkaar is! Dank voor je verslag!
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

01 apr 2012, 22:13 0 x

Het was echt leuk, ik was er om 10.45 en ben rond 16.00 vertrokken. De twee personen die aan het sleutelen waren hadden de onderdelen besteld bij de clubdealer, bij hem kunnen de leden originele onderdelen bestellen met kortingen tot 25%. het is de bedoeling op zo,n sleuteldag dat je zelf begint met sleutelen, mocht je er niet uitkomen dan zijn ze bereid je te helpen. Er was de gehele dag meer dan genoeg eten en drinken, iedereen had wel iets meegenomen. De planning is dat de vlgnde sleuteldag in de buurt van Aken gehouden gaat worden. ook voor mij weer bijna een thuiswedstrijd en mocht ik niet hoeven te werken zal ik zeker weer van de partij zijn.
Mocht een sleuteldag hier nog ooit doorgaan is het zeker noodzakelijk dat je de beschikking hebt over een paar hefbruggen. Ik vindt de locatie die, Lemoi ,destijds aangaf (een doe het zelf garage in Den Bosch een goede locatie. Ook centraal gelegen.
audietje
Berichten: 820
Lid geworden op: 10 jun 2011, 11:15

02 apr 2012, 10:13 0 x

Lijkt me inderdaad een leuke ervaring.
Leuk verslag en foto's !
Supertoll !
groet
audietje
Gebruikersavatar
Thck
Berichten: 1171
Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
Locatie: Zevenaar
Motortype: (nog) geen Audi A2

02 apr 2012, 12:20 0 x

Hallo,
dat "opnieuw inlezen" van de klep snap ik niet helemaal! Je demonteert de klep, en plaatst hem weer wat is de reden van het opnieuw "inlezen"?

Kun je eens even uit de doeken doen waarom dit zou moeten na een de- en montage?

Mij lijkt dat alles na montage gewoon zou moeten werken.

Theo
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 1240
Lid geworden op: 06 mei 2009, 20:47

02 apr 2012, 13:56 0 x

Mooi verslag ! Dit soort bijdragen stellen we erg op prijs. Bedankt !
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

02 apr 2012, 22:33 0 x

[quote="Thck"]Hallo,
dat "opnieuw inlezen" van de klep snap ik niet helemaal! Je demonteert de klep, en plaatst hem weer wat is de reden van het opnieuw "inlezen"?

Kun je eens even uit de doeken doen waarom dit zou moeten na een de- en montage?

Mij lijkt dat alles na montage gewoon zou moeten werken.

Theo[/quote]
Hoi Theo, dat opnieuw inleren is alleen nodig als je de klep beweegt hebt tijdens het poetsen, die van mij was echt zo vuil en ik wilde hem ook per se brandschoon hebben, zodoende heb ik de klep handmatig open geduwd, half werk heb ik niets aan. Ik ben hem ook pas gaan demonteren toen ik zeker wist dat er iemand met VDCS aanwezig was. Vaak is het zo dat de klep zichzelf stelt nadat de motor een paar minuten heeft gelopen, dit was bij mij niet het geval. Waarom niet ? Wellicht te kort laten lopen ?? De motor liep maar reageerde niet op het gaspedaal. daarna heeft Andre met zijn laptop de basis-instellingen voor de gasklep weer ingevoerd (via kanaal 60 ???) en het motortje loopt sindsdien lekker rustig rond.
Op het Duitse forum is er ook al veel over geschreven.
audietje
Berichten: 820
Lid geworden op: 10 jun 2011, 11:15

03 apr 2012, 10:21 0 x

Is bekend hoe dat geregeld is zo'n "clubdealer" ?
Zou dat ook in nederland voor forumleden georganiseerd kunnen worden ?
groet
audietje
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

03 apr 2012, 10:52 0 x

De clubdealer is een medewerker van een audi dealer in ***, hij "gunt " in feite een gedeelte van de marge aan clubleden. Er zijn meerdere leden op dit forum die, net als mij, ook "betaald" lid zijn van het Duitse forum, en zij kunnen ook onderdelen bij hem bestellen. Je krijgt eerst een prijsopgave, vervolgens bestel je en betaal je en stuurt hij de onderdelen op. Je kunt ze ook ophalen. Het is ook zo dat het alleen om onderdelen gaat van een A2 en niet van het gehele VAG concern
Plaats reactie