Vond deze vandaag in een rommelwinkeltje in Leeuwarden tussen de rommel. Zat in een doos waar een VDO Dayton cd speler in geleverd was. Ik neem aan dat de oude eigenaar hem uit zijn BMW getrokken heeft toen hij van tape naar CD'wilde upgraden.
Zo zie je maar, upgrade wordt later downgrade.
Netjes schoongemaakt. Aangesloten op 12V, scherm haperde. Open gemaakt, volgeblaft met contactspray, en presto. Het werkt. Bijna veertig jaar oud.
Koppen nog reinigen en dan hoop ik er iemand blij mee te kunnen maken voor zijn klassieker. Zonde als het uiteindelijk weggegooid zou worden.
Blaupunkt 1985 radio casette
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
- Bijlagen
-
- Blaup-Cata-1988_25.jpg (140 KiB) 4749 keer bekeken
-
- PXL_20230704_191319762.MP.jpg (2.87 MiB) 4749 keer bekeken
-
- PXL_20230704_191333448.MP.jpg (2.17 MiB) 4749 keer bekeken
- HansJan
- Moderator
Life saver @Blauwbaard!
De tijd van de introductie van radio's met digitale displays en druktoetsen. Man, wat was dat gaaf. Eerst al het digitale horloge en daarna zoiets moois in de auto ipv de knoppen en draaiknop voor de FM frequenties.
Ik heb mijn eerste Pioneer autoradio met 4x50W uitgangsvermogen nog steeds in bezit. Daar zat later een Caliber versterker achter die een Boston Acoustics RC51 compo setje in de portieren, tweeters onderaan de A stijlen op het dashboard en Pioneer 3-weg speakers in de hoedenplank aanstuurde. Wat een geluid kwam daar toen al uit! Altijd spijt dat ik de Boston kit later heb verkocht, wat een dijk van een set was dat!
De tijd van de introductie van radio's met digitale displays en druktoetsen. Man, wat was dat gaaf. Eerst al het digitale horloge en daarna zoiets moois in de auto ipv de knoppen en draaiknop voor de FM frequenties.
Ik heb mijn eerste Pioneer autoradio met 4x50W uitgangsvermogen nog steeds in bezit. Daar zat later een Caliber versterker achter die een Boston Acoustics RC51 compo setje in de portieren, tweeters onderaan de A stijlen op het dashboard en Pioneer 3-weg speakers in de hoedenplank aanstuurde. Wat een geluid kwam daar toen al uit! Altijd spijt dat ik de Boston kit later heb verkocht, wat een dijk van een set was dat!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
Ja het voelde echt alsof ik een goede daad gedaan heb vandaag. Alsof je een doorweekte kitten vind tussen de vuilnisbakken, meeneemt naar huis en een bak voer voorzet. Ik denk dat ik het verdiende ga inzetten om eindelijk een concert in te bouwen, ik erger me al jaren aan dat lelijke stuk plastic tussen mijn bekerhouders en klima. Ik zie een mooie op kleinanzeigen voor €179, is dat een beetje redelijk? Mijn bouwjaar is 2004 dus dat moet plug and play zijn geloof ik. Bluetooth adaptertje er tussen en streamen maar. Hoe zit het met de soft lack van die dingen?
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 4-223-7615
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 4-223-7615
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ja, een Concert met onderdeelnummer startend met 8Z0 zou plug&play moeten zijn.
Dat is als je in de A2 CANbus-bedrading naar de radio hebt (oranje/bruin en oranje/paars(?) naar de 20-polige (bovenste) connector. Anders moet je die twee draadjes vanaf het instrumentenpaneel zelf aanleggen.
Ik vind persoonlijk een kleine € 200 om een Concert-radio thuis bezorgd te krijgen aan de forse kant. Maar ze worden zeldzamer (met name de 8Z0-versie) en als je wat moois wilt hebben...
Dat is als je in de A2 CANbus-bedrading naar de radio hebt (oranje/bruin en oranje/paars(?) naar de 20-polige (bovenste) connector. Anders moet je die twee draadjes vanaf het instrumentenpaneel zelf aanleggen.
Ik vind persoonlijk een kleine € 200 om een Concert-radio thuis bezorgd te krijgen aan de forse kant. Maar ze worden zeldzamer (met name de 8Z0-versie) en als je wat moois wilt hebben...