Onvoorstelbaar zo'n BBY blok ....
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Neen, gas geeft ook vaker problemen met eerder slijtage door van cilinderkoppen,vooral bij hogere km standen naderhand inbouwen.
Eerder problemen met eventueel backfire of voortijdige ontbranding door combi koolafzetting ..vooral bij eventueel olieverbruik aua en sommige bby pingelende motoren ...dus niet handig.
"Smering" van kleppen is wat droger zeg maar met gas.,schrale verbranding ..eerder slijtage
Als ik de A2 bij lagere km stand toen eens zou aankopen wellicht dan wel.
Gezien er wel fanatieke gasrijders met gebruikte A2 rondrijden ,maar betwijfel ze met 1 koppie zonder revisie zo ver komen..vanaf 0 km ...en koprevisie lager dan 100.000 komt ook voor blijkbaar..
Eerder problemen met eventueel backfire of voortijdige ontbranding door combi koolafzetting ..vooral bij eventueel olieverbruik aua en sommige bby pingelende motoren ...dus niet handig.
"Smering" van kleppen is wat droger zeg maar met gas.,schrale verbranding ..eerder slijtage
Als ik de A2 bij lagere km stand toen eens zou aankopen wellicht dan wel.
Gezien er wel fanatieke gasrijders met gebruikte A2 rondrijden ,maar betwijfel ze met 1 koppie zonder revisie zo ver komen..vanaf 0 km ...en koprevisie lager dan 100.000 komt ook voor blijkbaar..
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, 513.800.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 291.475.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 298.250km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02, 513.800.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 291.475.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 298.250km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- eekhoorntje
- Berichten: 3334
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Gas in ?
Mijn dochter heeft ooit in Berlijn een rommelige gevonden met 180.000 km gekocht,
opgeknapt en ik heb er LPG ingezet en na 630.000 km was de motor aan revisie toe,
olie verbruik 1:500 met 15W40 dus echt teveel en bij 5W30 was het nog erger geweest!
Omdat een revisie enkele weken gaat duren en veel geld koste er een andere ingezet.
De geen 75 maar 101 Pk versie uit VAG groep, andere kop erop!
Deze BBZ moest de olie pijlstok voor komen, dus nu alle 2 erin!
Deze zit nu rond de 940.000 km vermoedelijk en na 310.000 km met LPG op 5W40 valt het wel mee.
De motor was een redelijk recente op de sloop onder de 80.000 km, stand briefje kwijt geraakt.
Maar boven 140 km rijden en de motor word te warm of bij 100 KM bij zware aanhanger.
We hebben naast de vage meter met wijzer via bleutooth in OBD II een betere controle om deze onder de 87 graden te houden.
De snelle rijders die stampen dus de kleppen die zelf heel bleven de zittingen in de kop, dan mag je nieuwe cilinderkop kopen en de geharde zittingen, zitten er vanaf fabriek al in.
Uitboren en dikkere ringen is ook vakwerk en koste veel tijd en geld, en of dat wel heel zou blijven.
Er is voldoende aanbod van Polo, Ibiza en Fabia motoren voor flut prijzen.
En dat blok dat nu op voorraad is heeft mijn dochter voor reserve en is niet te koop!
Een Fabia met 31.450 km gekocht voor sloop, rest onderdelen brachten meer op de aankoop wrak!
Gewoon kopen als je iets ziet want als nodig is het er vaak net niet....
Maar vele km op LPG, mits je niet VOL GAS gaat rijden of het bespaarde geld aan dure speciale LPG kop weer weg wilde geven!
Mijn dochter heeft ooit in Berlijn een rommelige gevonden met 180.000 km gekocht,
opgeknapt en ik heb er LPG ingezet en na 630.000 km was de motor aan revisie toe,
olie verbruik 1:500 met 15W40 dus echt teveel en bij 5W30 was het nog erger geweest!
Omdat een revisie enkele weken gaat duren en veel geld koste er een andere ingezet.
De geen 75 maar 101 Pk versie uit VAG groep, andere kop erop!
Deze BBZ moest de olie pijlstok voor komen, dus nu alle 2 erin!
Deze zit nu rond de 940.000 km vermoedelijk en na 310.000 km met LPG op 5W40 valt het wel mee.
De motor was een redelijk recente op de sloop onder de 80.000 km, stand briefje kwijt geraakt.
Maar boven 140 km rijden en de motor word te warm of bij 100 KM bij zware aanhanger.
We hebben naast de vage meter met wijzer via bleutooth in OBD II een betere controle om deze onder de 87 graden te houden.
De snelle rijders die stampen dus de kleppen die zelf heel bleven de zittingen in de kop, dan mag je nieuwe cilinderkop kopen en de geharde zittingen, zitten er vanaf fabriek al in.
Uitboren en dikkere ringen is ook vakwerk en koste veel tijd en geld, en of dat wel heel zou blijven.
Er is voldoende aanbod van Polo, Ibiza en Fabia motoren voor flut prijzen.
En dat blok dat nu op voorraad is heeft mijn dochter voor reserve en is niet te koop!
Een Fabia met 31.450 km gekocht voor sloop, rest onderdelen brachten meer op de aankoop wrak!
Gewoon kopen als je iets ziet want als nodig is het er vaak net niet....
Maar vele km op LPG, mits je niet VOL GAS gaat rijden of het bespaarde geld aan dure speciale LPG kop weer weg wilde geven!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Afgelopen vrijdag ochtend de A2 1.4 BBY laten keuren bij 1 van mijn garagisten te weten:
A2 dokter te waalwijk ,
" Sam te Amsterdam" of
Audi A2 center te Amsterdam die onderhoud plegen aan de A2 .
In dit geval doe ik dit meestal bij Sam of zoals het uitkomt bij de Audi service center te Amsterdam ook voor ons geen probleem is .
Inmiddels waren wij bij km stand 488570 km dat is circa 20.000 km verder.
Er waren geen gebreken of aandachtspunten op rapport.
Dus goedkeur helaas geen steekproef.. ben er niet bang voor ook Sam niet, veels te veel ervaring , de Audi center Amsterdam mag de 5 ton uitvoeren..en dat is binnen het jaar .
Ja reguliere onderhoud en reparaties afgelopen jaar vervangen vanwege rubbers draagarmen ,stuurkogels (Sam) en homikineet ,waarvan hoes stuk was,remkabels achterhand rem die mantel vergaan was o.a. vervangen door A2 dokter. Maar hadden eigenlijk goede wegligging maar leeftijd speelde bij mij een rol.
Maar de koppelstangen die bij 235.000 of zo in 2015 gemonteerd waren zijn nog ok tja Meyle wel wat zwaarder maar wel onverwoestbaar blijkbaar !
Wij hebben inmiddels vanaf aankoop zo'n 328.000 gereden met onze dolfijngrijze A2 in 10 jaren .
Qua rijervaring alleen van de A2 1.4 bby en de 2 overige a2 fsi sinds 2020 en 2021 zitten wij al op circa 380.000 km A2 rij ervaring...
Kosten apk 55,06 euro.
A2 dokter te waalwijk ,
" Sam te Amsterdam" of
Audi A2 center te Amsterdam die onderhoud plegen aan de A2 .
In dit geval doe ik dit meestal bij Sam of zoals het uitkomt bij de Audi service center te Amsterdam ook voor ons geen probleem is .
Inmiddels waren wij bij km stand 488570 km dat is circa 20.000 km verder.
Er waren geen gebreken of aandachtspunten op rapport.
Dus goedkeur helaas geen steekproef.. ben er niet bang voor ook Sam niet, veels te veel ervaring , de Audi center Amsterdam mag de 5 ton uitvoeren..en dat is binnen het jaar .
Ja reguliere onderhoud en reparaties afgelopen jaar vervangen vanwege rubbers draagarmen ,stuurkogels (Sam) en homikineet ,waarvan hoes stuk was,remkabels achterhand rem die mantel vergaan was o.a. vervangen door A2 dokter. Maar hadden eigenlijk goede wegligging maar leeftijd speelde bij mij een rol.
Maar de koppelstangen die bij 235.000 of zo in 2015 gemonteerd waren zijn nog ok tja Meyle wel wat zwaarder maar wel onverwoestbaar blijkbaar !
Wij hebben inmiddels vanaf aankoop zo'n 328.000 gereden met onze dolfijngrijze A2 in 10 jaren .
Qua rijervaring alleen van de A2 1.4 bby en de 2 overige a2 fsi sinds 2020 en 2021 zitten wij al op circa 380.000 km A2 rij ervaring...
Kosten apk 55,06 euro.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, 513.800.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 291.475.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 298.250km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02, 513.800.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 291.475.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 298.250km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl