Mijn andere auto's...
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
de foto laat een mooie zien!
dit is een quattro met V6 motor (alleen daar zaten toen die velgen origineel onder, in ieder geval in NL)
die reden echt super en zeker als je de 174 pk had, de andere V6 had 150 pk.
rinus, ik zeg doen!!!!
dit is een quattro met V6 motor (alleen daar zaten toen die velgen origineel onder, in ieder geval in NL)
die reden echt super en zeker als je de 174 pk had, de andere V6 had 150 pk.
rinus, ik zeg doen!!!!
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ondertussen komt het volgende "project" er langzamerhand aan en gaat een reeds lang gekoesterde wens in vervulling.
Na heel veel rond gekeken en offerte's opgevraagd (en geld gespaard
) te hebben, heb ik eindelijk een besluit genomen, door welk bedrijf ik mijn nieuwe cabriokap laat plaatsen. Het wordt een bodeaux rode Sonnenland (zoals Audi dat ook monteerde, maar dan alleen in zwart in die jaren) en het gaat in maart gebeuren. En het bijzondere is...het wordt bij mij thuis gedaan. Dus ik kan alles "meemaken". De afspraak is al reeeds gemaakt. Tegen de tijd dat het gebeurt, komen de foto's wel. 

- Audi_gekkie
Wauw hand made dus!
Was je huidige kap zo slecht dan?
Goed moment voor een nieuwe kap in ieder geval, want het voorjaar nadert en het weer is dan onvoorspelbaar.
Het zegt genoeg dat je dit besluit hebt genomen over de gevoelens die je inmiddels met je cabrie hebt.
Goed moment voor een nieuwe kap in ieder geval, want het voorjaar nadert en het weer is dan onvoorspelbaar.
Het zegt genoeg dat je dit besluit hebt genomen over de gevoelens die je inmiddels met je cabrie hebt.

- Rinus
[quote="Audi-gekkie"]Wauw hand made dus!
[/quote]
Yep, hand made. En laat ik het zo stellen...mijn huidige softtop is wel aan vervanging toe, want de stof raakt versleten. Ik denk zelfs, dat het nog de eerste is.
hock: En voordat deze echt kapot is, wil ik dus hem hebben vervangen. Dat dacht ik dus ook, dat die maand wel ongeveer de goede periode is. Frame is voor de rest prima in orde, want eigenlijk haast nooit in de winter de softtop gebruikt (want daarvoor de hardtop, ook bij de vorige eigenaar).
Vandaag worden de kleine stabilisatorstangetjes vervangen. Bij de APK (vorige maand) geconstateerd, dat ze wat speling hadden (Audi 80/90 kwaaltje). Dus ondertussen nieuwe besteld en gekregen, en vandaag zet mijn garage ze eronder. Ik wilde het eigenlijk zelf graag doen (zijn maar 4 moertjes in totaal), maar omdat ik niet weet, of dat het van invloed is op de wielgeometrie, laat ik het maar doen.
Dit zijn ze..

Ze lijken verdacht veel op de stangetjes, die ook bij de A2 te vinden zijn.
En ja, ik vind het echt een geweldige auto (misschien wel de lekkerste, die ik tot nu toe ooit gehad heb).
En ondertussen is de Kadett ook weer voor 2 jaar goedgekeurd. Zelfs geen adviespunten. De dame in kwestie is ook al weer 33 jaar. :mrgreen:

Yep, hand made. En laat ik het zo stellen...mijn huidige softtop is wel aan vervanging toe, want de stof raakt versleten. Ik denk zelfs, dat het nog de eerste is.

Vandaag worden de kleine stabilisatorstangetjes vervangen. Bij de APK (vorige maand) geconstateerd, dat ze wat speling hadden (Audi 80/90 kwaaltje). Dus ondertussen nieuwe besteld en gekregen, en vandaag zet mijn garage ze eronder. Ik wilde het eigenlijk zelf graag doen (zijn maar 4 moertjes in totaal), maar omdat ik niet weet, of dat het van invloed is op de wielgeometrie, laat ik het maar doen.
Dit zijn ze..

Ze lijken verdacht veel op de stangetjes, die ook bij de A2 te vinden zijn.
En ja, ik vind het echt een geweldige auto (misschien wel de lekkerste, die ik tot nu toe ooit gehad heb).
En ondertussen is de Kadett ook weer voor 2 jaar goedgekeurd. Zelfs geen adviespunten. De dame in kwestie is ook al weer 33 jaar. :mrgreen:
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Rinus"]Ondertussen komt het volgende "project" er langzamerhand aan en gaat een reeds lang gekoesterde wens in vervulling.
) te hebben, heb ik eindelijk een besluit genomen, door welk bedrijf ik mijn nieuwe cabriokap laat plaatsen. Het wordt een bodeaux rode Sonnenland (zoals Audi dat ook monteerde, maar dan alleen in zwart in die jaren) en het gaat in maart gebeuren. En het bijzondere is...het wordt bij mij thuis gedaan. Dus ik kan alles "meemaken". De afspraak is al reeeds gemaakt. Tegen de tijd dat het gebeurt, komen de foto's wel.
[/quote]
Als het de eerste kap is, heeft hij het inderdaad lang volgehouden.
Mijn vorige auto (VW Golf III cabrio bj. 1997) was, toen ik hem wegdeed ook aan een nieuwe kap toe.
Was ook 1e montage (wel een PVC kap), was al fiks gekrompen en begon te scheuren op de knikpunten.
Was het PVC ruitje ook al slecht aan het worden?
Meestal is het voorjaar een drukke tijd voor de cabriokapbedrijven. Iedereen haalt dan zijn/haar oldtimer uit de
schuur/stalling en besluit dan dat er toch maar een nieuwe kap op moet ...

Als het de eerste kap is, heeft hij het inderdaad lang volgehouden.
Mijn vorige auto (VW Golf III cabrio bj. 1997) was, toen ik hem wegdeed ook aan een nieuwe kap toe.
Was ook 1e montage (wel een PVC kap), was al fiks gekrompen en begon te scheuren op de knikpunten.
Was het PVC ruitje ook al slecht aan het worden?
Meestal is het voorjaar een drukke tijd voor de cabriokapbedrijven. Iedereen haalt dan zijn/haar oldtimer uit de
schuur/stalling en besluit dan dat er toch maar een nieuwe kap op moet ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Rinus
Ja, het PVC ruitje heeft een wat wazige band, op de plek waar deze vouwt als hij in de bak gaat. Ik heb het ruitje nog wel gepolijst, en dat heeft veel geholpen, maar het er helemaal uit kunnen halen, dat lukte niet. Mijn kap raakt inderdaad ook versleten op de knikpuntjes. En bij heel heftige regen lekt hij soms al een heel klein beetje aan de bestuurderskant. En daar ik mijn voorstoelen helemaal overnieuw heb laten bekleden met de originele stof en heb laten opvullen met nieuw schuim, leg ik bij regen een stuk waterdicht plastic over de stoelen heen om ze te beschermen. Wat die stof is net zo gevoelig voor watervlekken als in de A2.
Ik zou de kap eerder kunnen vervangen, maar dan zit deze de gehele winter onder het deksel. Daarnaast moet een net gemonteerde kap sowieso 2 weken gespannen staan, zodat deze zich goed zet. Dus over een paar maanden is het de goede periode om de nieuwe kap aan te brengen. Is de kou ook weer wat uit de lucht (hoop ik).
Nieuwe stab.stangen zitter eronder. De auto stuurt weer retestrak en de voortrein is weer muisstil.
Elke keer wordt de auto weer een klein stukje beter. 
Ik zou de kap eerder kunnen vervangen, maar dan zit deze de gehele winter onder het deksel. Daarnaast moet een net gemonteerde kap sowieso 2 weken gespannen staan, zodat deze zich goed zet. Dus over een paar maanden is het de goede periode om de nieuwe kap aan te brengen. Is de kou ook weer wat uit de lucht (hoop ik).
Nieuwe stab.stangen zitter eronder. De auto stuurt weer retestrak en de voortrein is weer muisstil.

- Audi_gekkie
[quote="Rinus"]
En ja, ik vind het echt een geweldige auto (misschien wel de lekkerste, die ik tot nu toe ooit gehad heb).[/quote]
Off topic:
Je had al eens laten doorschemeren dat je Saabs geweldige auto's vindt.
Gewetensvraag Rinus.
Voor je staat je prachtige 80 cabrio en ook een 900 cabrio.
Wat wordt de keuze?
En ja, ik vind het echt een geweldige auto (misschien wel de lekkerste, die ik tot nu toe ooit gehad heb).[/quote]
Off topic:
Je had al eens laten doorschemeren dat je Saabs geweldige auto's vindt.
Gewetensvraag Rinus.
Voor je staat je prachtige 80 cabrio en ook een 900 cabrio.
Wat wordt de keuze?

- Rinus
Op mijn zoektocht naar een cabrio heb ik toen SAAB niet uitgesloten. Maar ik vind de Audi een mooiere lijn hebben als de auto dakloos is, en de auto vind ik (maar dat is persoonlijke smaak) net even tijdlozer. Daarnaast is de verzinkte carosserie en de 2.3 motor ook doorslaggevend geweest, naast de bouwkwaliteit van de Audi. De auto is echt overge-engineerd (op wat kleine dingen na), om het zomaar eens te zeggen, en dat betaalt zich nu na 20 jaar terug. 

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Rinus"]Op mijn zoektocht naar een cabrio heb ik toen SAAB niet uitgesloten. Maar ik vind de Audi een mooiere lijn hebben als de auto dakloos is, en de auto vind ik (maar dat is persoonlijke smaak) net even tijdlozer. Daarnaast is de verzinkte carosserie en de 2.3 motor ook doorslaggevend geweest, naast de bouwkwaliteit van de Audi. De auto is echt overge-engineerd (op wat kleine dingen na), om het zomaar eens te zeggen, en dat betaalt zich nu na 20 jaar terug.
[/quote]
Toch weer een keuze met het verstand ...
De oudere 900 cabrio van voor het GM-tijdperk is een echte karakterauto.
Met het (mogelijk) verdwijnen van Saab, zullen deze wel in de belangstelling blijven staan.

Toch weer een keuze met het verstand ...

De oudere 900 cabrio van voor het GM-tijdperk is een echte karakterauto.
Met het (mogelijk) verdwijnen van Saab, zullen deze wel in de belangstelling blijven staan.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Rinus
Voor de Cabriolet..een mooie tijdsgetrouwe Blaupunkt Modena RD 148 met oranje /amber verlichitng, zodat deze goed past bij de rest van het dashboard (Audi had in die tijd nog oranje verlichte klokken). 4 x 35 Watt uitgangsvermogen, hetgeen voldoende is voor een auto. Er zit zelfs al TA op.
Ik had er al eentje, maar met groene verlichting (en die is voor de Monza). Voordeel van deze Blaupunkts is, dat ze een permanent geheugen hebben, en dus hun instellingen niet vergeten als er een stroomonderbreking is. Ze trekken dus in de UIT stand geen stroom van de accu. Sterker nog, al liggen ze een jaar op de plank, dan nog zitten de instellingen erin.