Mijn andere auto's...

Auto's in het algemeen
wouterduijndam
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 jul 2014, 22:21 0 x

Afgelopen April was het na 1,5 jaar sleutelen en heel veel vervangen en repareren eindelijk zo ver.
De bus kon getaxeerd, verzekerd en gekeurd worden voor zijn kenteken.
Dit lukte in één keer en toen waren wij vrij van APK, wegenbelasting eigenlijk vogelvrij..
Op mijn tweede avond rijden werd ik al aangehouden: "Meneer u heeft maar één remlicht" , ja dat klopt. "Uw remlicht is ook oranje" , ja dat klopt ook.
Agent snapte het niet, had het nooit eerder gezien en moest navraag gaan doen.. :D

AfbeeldingUnaware of potential Flickr meet up by Amsterdam RAIL, on Flickr

Ik had hem eigenlijk na de zomer stil willen zetten voor fase 2 van het opknappen, maar dat is afgelopen zondag gebeurt.
De bus ligt weer uit elkaar voor ingrijpende aanpassingen en veranderingen..
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

16 jul 2014, 00:05 0 x

[quote="wouterduijndam"]Afgelopen April was het na 1,5 jaar sleutelen en heel veel vervangen en repareren eindelijk zo ver.
De bus kon getaxeerd, verzekerd en gekeurd worden voor zijn kenteken.
Dit lukte in één keer en toen waren wij vrij van APK, wegenbelasting eigenlijk vogelvrij..
Op mijn tweede avond rijden werd ik al aangehouden: "Meneer u heeft maar één remlicht" , ja dat klopt. "Uw remlicht is ook oranje" , ja dat klopt ook.
Agent snapte het niet, had het nooit eerder gezien en moest navraag gaan doen.. :D

Ik had hem eigenlijk na de zomer stil willen zetten voor fase 2 van het opknappen, maar dat is afgelopen zondag gebeurt.
De bus ligt weer uit elkaar voor ingrijpende aanpassingen en veranderingen..[/quote]

Kan me wel iets van voorstellen, de eisen voor verlichting e.d. zijn sinds eind jaren vijftig wel enigszins aangepast ... ;)
Maar als de auto voldoet aan de eisen die toendertijd werden gesteld, mag het inderdaad ...

Ik zou er zelf bij avond liever niet mee rijden of anders grote reflectoren er op zetten, het verkeer is in die vijftig jaar ook
wat drukker en gehaaster geworden.

Wat zijn de aanpassingen die je nog wil gaan doen?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
wouterduijndam
Audi A2 clublid

16 jul 2014, 00:20 0 x

Peter, mijn verlichting is het minste waar ik mij zorgen over hoef te maken.
Ik heb mijn bus volledig omgebouwd van 6Volt naar 12Volt en heb zelf achterlicht units bedacht en laten maken om van een enkele lamp naar duplo lampen te kunnen gaan in hetzelfde achterlichtje.
De bijnaam van deze achterlichten op 6Volt is ook "Gloeiende Spijker" omdat je ze amper ziet branden.
Door de duplo units heb ik nu ook normale knipperlichten erop zitten in plaats van alleen maar richtingaanwijzers zoals hieronder weergegeven.

Afbeelding
semaphore by Wouter Duijndam, on Flickr

Mijn koplampen heb ik zelf omgebouwd naar H4.

Best duidelijk toch?
http://youtu.be/x3AftiqdyK0
http://youtu.be/zWySPQOuO-o

Ik ondervind namelijk helemaal geen hinder dat mensen mij niet zien 's avonds en ik heb geen last van de drukte want ik kan toch niet harder dan 85km/ph.. :D

Ik wil heel graag de bodem en het chassis stralen, behandelen tegen roest en afkitten.
Ik ben nu met de complete voorwiel ophanging bezig. Mijn fuseestukken worden gereviseerd en mijn vooras ga ik zelf doen.
Verder heb ik een aantal ingrijpende plannen voor het interieur en zal daar flink voor moeten slijpen en lassen.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

16 jul 2014, 00:49 0 x

Je hebt de verlichting dus niet helemaal origineel gelaten, zie ik .... 8-)
Is inderdaad verstandiger, ook i.v.m. het verkeer wat achteropkomt op de snelweg en misschien te laat in de gaten
krijgt dat je niet harder gaat dan een vrachtwagen.

Ik maakte uit de vorige post in combinatie met de foto op dat je de auto helemaal origineel had gelaten,
vandaar mijn opmerking.

Succes met de aanpassingen, zo'n bus houdt je in ieder geval wel van de straat ...

We hebben bij mijn ouders thuis heel lang een T1-bestel als opslagplaats gehad, totdat hij 30 jaar geleden volledig was
weggerot. De motor was er inmiddels al uit en de vooras is gebruikt voor een aanhangwagentje.
Met de wetenschap van nu hadden we het misschien anders gedaan ... :?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Audi_gekkie

16 jul 2014, 02:55 0 x

@wouterduijndam
Wat een gave foto! Wel gephotoshopt natuurlijk, maar wel mooi.
De belichting van de bus t.o.v. de omgeving iets aanpassen en hij rijdt er echt :lol:

Waarom de bus nu weer uit elkaar en het niet in 1x gedaan?
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 jul 2014, 10:25 0 x

Dat zal wel iets met het kostenplaatje te maken hebben, en misschien ook wel de factor tijd, kan ik me zo voorstellen. :D

Tegen de tijd dat deze bus klaar is, zijn de investeringen er dubbel en dwars uit. Man oh man, wat zijn die T1's duur geworden op de oldtimermarkt. :s hock: Ik heb ze al gezien, die , dan wel als Samba uitvoering, de ton benaderden. :o
wouterduijndam
Audi A2 clublid

16 jul 2014, 11:55 0 x

[quote="Audi-gekkie"]@wouterduijndam
Waarom de bus nu weer uit elkaar en het niet in 1x gedaan?[/quote]

Ik wilde bus zsm getaxeerd en verzekerd hebben vanwege de loods waar hij in staat.
Nu krijg ik tenminste een gedeelte van mijn geïnvesteerde geld terug mocht er iets gebeuren.
Tom

16 jul 2014, 12:29 0 x

Ik heb mij '68 ami 6 club break weer lopend.. Van de week het zelf gereviseerde blok ingebouwd en gisteren alles aangesloten en afgebouwd.. Na even doorstarten zonder bougies en de bevestiging dat er oliedruk is de bougies erin gedraaid en opnieuw starten..
Liep vrij snel daarna mooi rond :)

Nog paar kleine dingen te doen en dan kan ie voor zijn APK :)

Afbeelding
Audi_gekkie

17 jul 2014, 02:05 0 x

@Tom
Zelfs in Frankrijk zie je ze niet meer rijden :(
Tom

17 jul 2014, 11:48 0 x

Inderdaad :( Ook hier niet.
Ami's zijn een van de fijnst rijdende A-types (2cv, dyane, mehari, ami) die er zijn. Zeker deze versie.
Deze heeft naast de standaard veren en schokdempers nog batteurs bij de wielen. Dit is een gewicht in een met olie gevulde stalen cilinder welke verticale wielbewegingen dempt. De werden voorheen op oudere eenden gebruikt samen met wrijvingsschokdempers (dus geen telescopische zoals normaal).
Afbeelding

Hierdoor zweven amis lekker over de weg.

En dat ze minder gewild zijn drukt de prijs was, echter zijn specifieke onderdelen schaars. gelukkig is mechanisch alles hetzelfde als een eend :lol:
Plaats reactie