Mijn andere auto's...
nog een paar......na de Golf 2 kwamen er een aantal andere auto's, daarna een Golf 4 variant die ik inruilde voor mn eerste A2
Je kunt op de foto's goed zien dat de Golf 2 toch wat groter was gegroeid ten opzichte van de Golf 1
groet
audietje
Hans
Je kunt op de foto's goed zien dat de Golf 2 toch wat groter was gegroeid ten opzichte van de Golf 1
groet
audietje
Hans
de A2 nummero 2 en de A2 nummero 3.
De lichtblauwe(kristalblauw) was een 1.6 FSI, was één jaar jong en had 9000 km gereden toen ik hem kocht...en hij had ook nog een goed functionerend OSS....NOOIT WEG MOETEN DOEN !!!!!!!!
groet
Audietje (Hans)
De lichtblauwe(kristalblauw) was een 1.6 FSI, was één jaar jong en had 9000 km gereden toen ik hem kocht...en hij had ook nog een goed functionerend OSS....NOOIT WEG MOETEN DOEN !!!!!!!!
groet
Audietje (Hans)
[quote="audietje"]De lichtblauwe(kristalblauw) was een 1.6 FSI, was één jaar jong en had 9000 km gereden toen ik hem kocht...en hij had ook nog een goed functionerend OSS....NOOIT WEG MOETEN DOEN !!!!!!!!
groet
Audietje (Hans)[/quote]
Gedane zaken nemen geen keer, maar gelijk heb je
groet
Audietje (Hans)[/quote]
Gedane zaken nemen geen keer, maar gelijk heb je

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Rinus"]Kan je toch op gaan zitten wachten, hoor. Mettertijd krijgt deze ook die status, geloof me maar. En dan zal blijken, dat je met een fabriekoriginele een heel leuk "waarde" object voor de deur hebt staan. Dus als de auto helemaal okido is, gewoon laten taxeren. Al was het alleen maar voor de verzekering.[/quote]
[quote="Kogelman"]ben het met Rinus eens: laten taxeren zodat je bij eventuele schade niet de dagwaarde (oud ijzerprijs) maar de vervangingswaarde uitgekeerd krijgt.[/quote]
@Rinus, @Kogelman
Bedankt voor de waardering voor de auto, ik zal het in overweging nemen. Ik heb de auto
gisteren weer even uitgelaten, het blijft leuk rijden.
[quote="Audietje"]Ik word helemaal nostalgisch bij het zien van de foto's van die Golf 1.
een oldtimer (youngtimer) heet dat tegenwoordig. Dan ben ikzelf zeker een fossiel ![/quote]
@Audietje
Als je mijn auto bedoelt, dat is toch wel een golf 2 hoor ...
Tja, de tijd gaat hard, vooral die golf 1 is een echte jaren 70/80 auto: Mistlampjes voorop (met de originele kappen jawel!)
Achterruitjalouzie achter de achterruit, spatlapjes en niet te vergeten de stalen bumpertjes.
Alleen die gele nummerplaten, die zouden nu worden vervangen door blauwe exemplaren, lijkt de auto nog minstens 5 jaar ouder ....
P.S de foto zijn wel leuk om bij het topic "mijn vorige auto's" te zetten ...
[quote="Kogelman"]ben het met Rinus eens: laten taxeren zodat je bij eventuele schade niet de dagwaarde (oud ijzerprijs) maar de vervangingswaarde uitgekeerd krijgt.[/quote]
@Rinus, @Kogelman
Bedankt voor de waardering voor de auto, ik zal het in overweging nemen. Ik heb de auto

[quote="Audietje"]Ik word helemaal nostalgisch bij het zien van de foto's van die Golf 1.
een oldtimer (youngtimer) heet dat tegenwoordig. Dan ben ikzelf zeker een fossiel ![/quote]
@Audietje
Tja, de tijd gaat hard, vooral die golf 1 is een echte jaren 70/80 auto: Mistlampjes voorop (met de originele kappen jawel!)
Achterruitjalouzie achter de achterruit, spatlapjes en niet te vergeten de stalen bumpertjes.
Alleen die gele nummerplaten, die zouden nu worden vervangen door blauwe exemplaren, lijkt de auto nog minstens 5 jaar ouder ....
P.S de foto zijn wel leuk om bij het topic "mijn vorige auto's" te zetten ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

[quote="Peter_Audi_A2"][quote="Rinus"]Kan je toch op gaan zitten wachten, hoor. Mettertijd krijgt deze ook die status, geloof me maar. En dan zal blijken, dat je met een fabriekoriginele een heel leuk "waarde" object voor de deur hebt staan. Dus als de auto helemaal okido is, gewoon laten taxeren. Al was het alleen maar voor de verzekering.[/quote]
@Rinus, @Kogelman
@Audietje
P.S de foto zijn wel leuk om bij het topic "mijn vorige auto's" te zetten ...[/quote]
Ja ik zie het, het is een Golf 2. Ik had dat natuurlijk direct moeten zien.
trouwens, bij mijn eerste Golf, die oranje kon ik nog kiezen tussen blauwe en gele platen.
Was een korte overgangssituatie of zo
Tja, gele platen waren nieuw en nog iets bijzonders. Kostten 50 gulden extra meen ik. Bij de 2e groene Golf 1 (Kolibrigrün) was er niks meer te kiezen alleen geel was toegestaan.
De "luxaflex" kocht ik bij een accesoirehandel. Metalen strips die je op maat moest knippen.
Verticale houders zaten gewoon in de rubbersponning gedrukt. Heb er jaren mee rondgereden. Messcherp die metalen stroken en af en toe moest ik ze schoonmaken want ze werden geel van de nicotine. Ik rookte toen nog als een ketter.Ze gingen van de oranje Golf over op de groene. Stond wel chique vond ik. De Citroën DS had ze ook maar daar waren zo origineel geloof ik
Beide Golven hadden ook nog de zgn. tietenmeters
groet
audietje (Hans)
@Rinus, @Kogelman

@Audietje
P.S de foto zijn wel leuk om bij het topic "mijn vorige auto's" te zetten ...[/quote]
Ja ik zie het, het is een Golf 2. Ik had dat natuurlijk direct moeten zien.
trouwens, bij mijn eerste Golf, die oranje kon ik nog kiezen tussen blauwe en gele platen.
Was een korte overgangssituatie of zo
Tja, gele platen waren nieuw en nog iets bijzonders. Kostten 50 gulden extra meen ik. Bij de 2e groene Golf 1 (Kolibrigrün) was er niks meer te kiezen alleen geel was toegestaan.
De "luxaflex" kocht ik bij een accesoirehandel. Metalen strips die je op maat moest knippen.
Verticale houders zaten gewoon in de rubbersponning gedrukt. Heb er jaren mee rondgereden. Messcherp die metalen stroken en af en toe moest ik ze schoonmaken want ze werden geel van de nicotine. Ik rookte toen nog als een ketter.Ze gingen van de oranje Golf over op de groene. Stond wel chique vond ik. De Citroën DS had ze ook maar daar waren zo origineel geloof ik
Beide Golven hadden ook nog de zgn. tietenmeters
groet
audietje (Hans)
[quote="audietje"]Als de foto's jullie vervelen hoor ik het wel... groet audietje (Hans)[/quote]Schitterend, zo'n stukje nostalgie! Verveelt zeker niet! Inderdaad jammer dat je die FSI weg gedaan hebt, wat was daarvoor destijds de reden?
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Leuke foto's, hoor Hans,
Een Golfje I is nu, in mijn ogen dan, zeer zeker een begerenswaardige youngtimer om te bezitten, vooral de wat zeldzamere uitvoeringen. Maar ook een mooie basis Golf I is echt heel leuk, te schattig gewoon. De Golf II, zeker de GTI, en daarop gebaseerde special editions, zeer zeker ook. De latere Golfjes III nog niet.
Gisteren naar Brugge geweest, met de Monza, door de tunnel bij Terneuzen, en zo door Zeeuws-Vlaanderen via Sluis, Knokke-Heist naar Brugge toe. Doen we minimaal 1 x per jaar. Parkeren bij het station in de garage (3,50 voor een hele dag), en dan de grote weg oversteken, via het park bij het Kasteeltje Minnewater zo de stad in. Langs de bekende tokootjes gegaan voor de gewenste lekkernijen, een Brugse Zot op het terras gedronken, en weer wat nog niet ontdekte plekjes van de stad ontdekt. En zo ben je al snel weer een hele dag bezig. 400 km op de teller weggezet, en een halve tank verreden (ongeveer 1 op 11 / 12). Niet slecht voor een zespitter.
Een Golfje I is nu, in mijn ogen dan, zeer zeker een begerenswaardige youngtimer om te bezitten, vooral de wat zeldzamere uitvoeringen. Maar ook een mooie basis Golf I is echt heel leuk, te schattig gewoon. De Golf II, zeker de GTI, en daarop gebaseerde special editions, zeer zeker ook. De latere Golfjes III nog niet.
Gisteren naar Brugge geweest, met de Monza, door de tunnel bij Terneuzen, en zo door Zeeuws-Vlaanderen via Sluis, Knokke-Heist naar Brugge toe. Doen we minimaal 1 x per jaar. Parkeren bij het station in de garage (3,50 voor een hele dag), en dan de grote weg oversteken, via het park bij het Kasteeltje Minnewater zo de stad in. Langs de bekende tokootjes gegaan voor de gewenste lekkernijen, een Brugse Zot op het terras gedronken, en weer wat nog niet ontdekte plekjes van de stad ontdekt. En zo ben je al snel weer een hele dag bezig. 400 km op de teller weggezet, en een halve tank verreden (ongeveer 1 op 11 / 12). Niet slecht voor een zespitter.
[quote="falcon"][quote="audietje"]Als de foto's jullie vervelen hoor ik het wel... groet audietje (Hans)[/quote]Schitterend, zo'n stukje nostalgie! Verveelt zeker niet! Inderdaad jammer dat je die FSI weg gedaan hebt, wat was daarvoor destijds de reden?[/quote]
Achteraf een domme reden.
Mijn vrouw is in het geheel niet geinteresseerd in auto's en autorijden.
Ze zag eern advertentie van de Fiat Sedici en zei dat ze dat een mooie auto vond.
Ik denk hé, komt er toch interesse bovendrijven ? Een mooie reden om weer eens wat anders te rijden.
Ik had, na 30 jaar, beter moeten weten....
Die Sedici reed op zich zeker niet verkeerd maar ik voelde me er niet senang in.
Volgens mijn dochter, wel autominded, "paste" ik niet goed in de Sedici.
Daarna kwam er nog een Opel Agila (nieuwe model in wit) reed ook niet verkeerd maar weinig emotie. Zal eens foto's opzoeken
toen ik het artikel in autovisie las over die gele A2 was ik weer helemaal genezen.
Kort daarna stuitte ik op internet op de advertentie van mijn huidige kastelrote A2 met beige bekleding en km stand van 67000. Kleur zie je niet vaak. Plezierige proefrit gemaakt en Agila soepeltjes in kunnen ruilen.
Zaterdag bij het boodschappen doen liep er nog een leuke dame om mijn auto heen. Ze vond het een heel mooi model, mooie kleur en vroeg of het soms de opvolger was van de A1.
groet
Audietje (Hans)
Achteraf een domme reden.
Mijn vrouw is in het geheel niet geinteresseerd in auto's en autorijden.
Ze zag eern advertentie van de Fiat Sedici en zei dat ze dat een mooie auto vond.
Ik denk hé, komt er toch interesse bovendrijven ? Een mooie reden om weer eens wat anders te rijden.
Ik had, na 30 jaar, beter moeten weten....
Die Sedici reed op zich zeker niet verkeerd maar ik voelde me er niet senang in.
Volgens mijn dochter, wel autominded, "paste" ik niet goed in de Sedici.
Daarna kwam er nog een Opel Agila (nieuwe model in wit) reed ook niet verkeerd maar weinig emotie. Zal eens foto's opzoeken

toen ik het artikel in autovisie las over die gele A2 was ik weer helemaal genezen.
Kort daarna stuitte ik op internet op de advertentie van mijn huidige kastelrote A2 met beige bekleding en km stand van 67000. Kleur zie je niet vaak. Plezierige proefrit gemaakt en Agila soepeltjes in kunnen ruilen.
Zaterdag bij het boodschappen doen liep er nog een leuke dame om mijn auto heen. Ze vond het een heel mooi model, mooie kleur en vroeg of het soms de opvolger was van de A1.
groet
Audietje (Hans)
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hoewel ik de A2 niet echt een "damesauto" vind, merk ik wel altijd een verhoogde in interesse bij vrouwen in de A2.
Mannen komen met hun interesse later. Zo ook een collega van mij, die eigenlijk door mijn verhalen over het karretje, nu serieus geinteresseerd is geworden en zijn oude Golf III weg gaat doen en daarvoor een A2 voor terug gaat nemen.