Mijn andere auto's...

Auto's in het algemeen
audietje

14 aug 2012, 10:21 0 x

[quote="Thck"][quote="audietje"]Over nostalgie gesproken......deze Jetta, een golf 2 met kont is niet te versmaden.
groet
audietje (Hans)[/quote]

Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen :!: Ik vind die Yetta met kont niet om aan te gluren (om maar eens met de woorden van Gijp te spreken :lol: ).

VW moest toentertijd natuurlijk met een sedan komen omdat niet iedereen de "normale" Golf wilde dus moest er voor die mensen een alternatief komen, dan maar snel een kont aan de Golf geplakt :evil: Totaal niet over nagedacht en afschuwelijke vormgeving :(

Theo[/quote]

Daar heb je wel wat gelijk in. Op de foto's van de flanken komt de kont nogal disproportioneel over.
Bij de 2 deurs jetta was dat overigens een stuk minder meen ik me te herinneren.
Maar het is toch wel kicken zo'n jetta op leeftijd waar duidelijk netjes op is gepast met een lage KM stand en de juiste assecoires zoals fabrieks opendak en airco en mooi meubilair.
groet
audietje (hans)
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

14 aug 2012, 10:35 0 x

Die Visa, uit 1979, als ik zo naar het kenteken kijk. En die Golfjes 1, geweldig hoor. Het blijven aandoenlijke karretjes. En best wel stoer, zeker met dubbele koplampjes in de grille.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

14 aug 2012, 15:18 0 x

Dan doe ik ook maar even een duit in het zakje.
De 1e foto is gemaakt in 1969, voor de wat jongere forumleden onder ons, het betreft hier een z.g. YA 328 DAF en het 'mannetje"daarin ben ik :lol:

De 2e foto is een Renault 10, deze had ik wederom in 1969 en ook dat "nette" mannetje in uniform ben ik :P

Theo
audietje

14 aug 2012, 15:40 0 x

Dikke Daf
groet
audietje (Hans)
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

14 aug 2012, 16:05 0 x

[quote="audietje"]Dikke Daf
groet
audietje (Hans)[/quote]

Helemaal goed, dat was inderdaad zijn bijnaam. Het was een beest van een auto, kon je alles mee en een heerlijkheid om mee in het terrein te rijden.

Theo
j.hoeben1

14 aug 2012, 16:23 0 x

[quote="Thck"][quote="audietje"]Dikke Daf
groet
audietje (Hans)[/quote]

Helemaal goed, dat was inderdaad zijn bijnaam. Het was een beest van een auto, kon je alles mee en een heerlijkheid om mee in het terrein te rijden.

Theo[/quote]

Ik heb op Willem 3 kazerne te Amersfoort mijn vrachtwagen rijbewijs op deze YA 328 gehaald :D Dat waren nog eens tijden met het dubbel klutsen :!:

Sjors
Rinus

14 aug 2012, 16:25 0 x

En zie ik daar nou op de rechterkant van de bovenste foto nou de neus van een Vauxhall Viva?
audietje

14 aug 2012, 16:25 0 x

[quote="audietje"][quote="Thck"][quote="audietje"]Over nostalgie gesproken......deze Jetta, een golf 2 met kont is niet te versmaden.
groet
audietje (Hans)[/quote]

Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen :!: Ik vind die Yetta met kont niet om aan te gluren (om maar eens met de woorden van Gijp te spreken :lol: ).

VW moest toentertijd natuurlijk met een sedan komen omdat niet iedereen de "normale" Golf wilde dus moest er voor die mensen een alternatief komen, dan maar snel een kont aan de Golf geplakt :evil: Totaal niet over nagedacht en afschuwelijke vormgeving :(

Theo[/quote]

Daar heb je wel wat gelijk in. Op de foto's van de flanken komt de kont nogal disproportioneel over.
Bij de 2 deurs jetta was dat overigens een stuk minder meen ik me te herinneren.
Maar het is toch wel kicken zo'n jetta op leeftijd waar duidelijk netjes op is gepast met een lage KM stand en de juiste assecoires zoals fabrieks opendak en airco en mooi meubilair.
groet
audietje (hans)[/quote]

Gek genoeg zijn de (nog) oudere modellen van de Jetta slanker qua achterste. Het is meer een geheel met de rest van de koets, althans naar mijn smaak. zie bijgaande advertentiefoto's. de Jetta uit het tijdperk van de Golf 1

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw ... res=EXPORT

groet
audietje
Rinus

14 aug 2012, 16:31 0 x

Ook al zo'n schattig apparaat. :o En de auto klopt helemaal, incl. de striping. Alleen jammer dat de stoelen opnieuw gevuld moeten worden (hoezen laten los vanwege de oude schuinmlaag), maar dat is zo gefixt (en even een investering van een paar honderd Euro).
audietje

14 aug 2012, 16:43 0 x

[quote="Rinus"]Ook al zo'n schattig apparaat. :o En de auto klopt helemaal, incl. de striping. Alleen jammer dat de stoelen opnieuw gevuld moeten worden (hoezen laten los vanwege de oude schuinmlaag), maar dat is zo gefixt (en even een investering van een paar honderd Euro).[/quote]

Nou Rinus, Wat dacht je van deze. Is helemaal 'supertoll" ook de bekleding !
groet
audietje (Hans)

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw ... res=EXPORT
Plaats reactie