Hoeveel km ver ben jij met de A2 op vakantie geweest?

Auto's in het algemeen
Tan
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2011, 11:25

17 mei 2012, 20:55 0 x

Wij willen graag over de grens richting met onze Aatje en ik vraag mij af hoe jullie
ervaring is met deze auto op vakantie te gaan?
Gebruikersavatar
Romulus
Berichten: 1587
Lid geworden op: 15 jan 2010, 13:33

17 mei 2012, 21:16 0 x

Heel goed, het is een echte km-vreter. Zithouding, wegligging, automatische airco... alles klopt wat mij betreft. Zoek maar eens op trefwoord vakantie, Oostenrijk, Spanje of Italië, dan vind je wel wat ervaringen van leden. Wij zijn er vorig jaar met z'n drieën mee naar Oostenrijk geweest en mijn vingers jeuken om dat weer te doen (helaas dit jaar andere plannen).

Ik zie dat je een 1.4 benzine hebt (net als wij), die lusten wel eens wat olie. Haal voor de zekerheid bij je garage een fles van de juiste olie en leg die achterin. Een stuk makkelijker en goedkoper dan bij een duur tankstation waar je de taal niet goed spreekt en het etiket mogelijk niet snapt. Fijne vakantie!
Gebruikersavatar
falcon
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 mei 2010, 13:04

17 mei 2012, 23:52 0 x

[quote="Tan"]Wij willen graag over de grens richting met onze Aatje en ik vraag mij af hoe jullie
ervaring is met deze auto op vakantie te gaan?[/quote]Heerlijk! Heb dan wel de diesel die m.i. iets prettiger (en zuiniger) is op lange afstanden maar vind de A2 een perfecte vakantieauto. Bakken ruimte en alle gemakken (zoals Romulus al zegt). Lees hier mijn ervaring van vorig jaar op corsica! Goede reis!
Gebruikersavatar
mauritsvs
Berichten: 228
Lid geworden op: 16 aug 2011, 00:18

17 mei 2012, 23:54 0 x

Is prima te doen hoor.
In februari met mijn karretje op wintersport in Zuid-Duitsland geweest, een week lang met 4 personen rondgereden in de bergen, geen probleem.

Uiteraard wel een forser verbruik, belading en bergjes, maar heb geen olie bij hoeven vullen.
Hij was wel net voor de apk geweest met een beurt, is natuurlijk nieuwe olie in gegaan, maar nu zo'n 3 maanden en zo'n 6000km verder nog steeds geen olie bij hoeven vullen.

Wel vind ik de stoelen bij een langere rit wat oncomfortabel gaan voelen, maar ja, daar is nou eenmaal niets aan te doen ;)

Fijne vakantie alvast en vergeet het tomtommetje niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
jnobel
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 jan 2012, 16:33

18 mei 2012, 03:28 0 x

Wij zijn een keer naar ~100km onder Valencia gereden en terug. Nog een aantal tripjes ter plaatse.
Al met al meer dan 3000 Km, prima te doen.
Het helpt dat mijn vrouw een oog voor inpakken heeft, als je dat goed doet past er verbazingwkkend veel in de achterbak van de A2....
Allen met de steilste hellingen wat power problemen, dan is een diesel wellicht handiger dan een benzine 1.4 ...
Voor de rest: In Spanje en vooral Italie meer A2's gezien dan gemiddeld in NL ..
Italie verbaast me niets, meer gevoel voor design :-)

Groeten,
Johan
Tan
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2011, 11:25

18 mei 2012, 10:44 0 x

Dat zijn goede berichten!

Ons Aatje is in April weer Apk goedgekeurd en het één en ander vervangen dus dat moet goed komen...
Al hoewel, we nog géén lid van de ANWB, dat ga ik wel binnenkort regelen, tenslotte is ie wel 12 jaar jong!
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

18 mei 2012, 13:01 0 x

Om de leeftijd maak ik me geen zorgen, mits er goed onderhoud aan de wagen wordt gedaan, meer dan alleen APK !! Apk zegt mij niet veel., als de A2 gewoon z,n onderhoud heeft gehad rolt deze vanzelf door de APK. Wij gaan begin Juli met z,n drieen naar het Lago maggiore, veel mensen zien tegen de autoreis op. Ik kan niet wachten om het stuk te rijden, cc erop en de airco aan, verbruik 1:17 , ondanks dat de A2 er meer dan 170000km erop heeft staan. Heb wel de Bosch car service bij eventuele problemen achter de hand.
Gebruikersavatar
joris1980
Berichten: 458
Lid geworden op: 26 sep 2009, 23:10
Locatie: Gouda
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

19 mei 2012, 17:54 0 x

Wij gaan elk jaar ind zomer naar spanje metd A2, dit jaar voor de 3e keer.
Bevalt tot nu toe prima :D

Is ruim 1600km enkele reis & meestal blijven we 3 weken.
Totaal rond de 4500km in 3 weken tijd :o Maar dit is prima te doen metd A2!
Verbruik is wel wat hoger dan in nederland, maar wat wil je met die bergen & hogere snelheden (doorgaans 130/140km op de cc & met airco aan). Ik denk gemiddeld 1:18. :D

Wel laat ik de A2 altijd nakijken voor zn zomerreis, onderhoudsbeurt etc. (heeft ie weer lekker verse olie!). Olieverbruik is denk 0,5ltr op 15000km.

Vriendelijke groet, Joris & Jolanda

Ps; we hebben anwb met vervangend vervoer. Reserve olie + koelvloeistof mee, ducktape, tywraps, stalen reservewiel 15inch.
Gebruikersavatar
j.hoeben1
Berichten: 722
Lid geworden op: 04 jun 2009, 17:04

19 mei 2012, 18:17 0 x

Wij zijn er mee naar Italië en Frankrijk geweest. Prima te doen :D . Ongeveer per vakantie 2.300km. Ben niet al te gecharmeerd van de standaard stoelen :( maar met zo'n lange rit geen enkel probleem. Met de gas erop denk ik 1:15/16 :D . Dat is ook prima. Dus gaan met die banaan ;) .

Sjors
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 690
Lid geworden op: 24 sep 2010, 19:37

19 mei 2012, 18:47 0 x

Verleden jaar naar Oostenrijk geweest met de a2 en is prima bevallen, zo goed dat we ook dit jaar weer naar Oostenrijk gaan.
De a2 voelt zich op de snelweg beter in zijn sas als zeg maar hier rond de kerk.
Met voor mij prima stoelen na 1000 km geen centje pijn.
Ik kan haast niet wachten....
Plaats reactie