Rem ontluchten

Auto's in het algemeen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jobro99
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 dec 2013, 14:11
Locatie: Medemblik
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 feb 2022, 17:56 0 x

Hallo ik ben vandaag met de remmen bezig geweest. De remcilinder links achter was lek. Dat is prima gelukt,alleen moet ze nu alleen nog ontlucht worden. Nu lijkt het er op dat dat door de ABS alleen met vcds kan, klopt dit? Daar had ik geen rekening mee gehouden.is er iemand die een andere oplossing heeft of is er iemand in noord Holland die vcds heeft en dat wil doen op zondag groet John
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

06 feb 2022, 08:45 1 x

Hoi John,

VCDS heb je niet nodig maar wel een vacuüm remontluchter en een compressor, dat is de beste manier.

Wat je ook nog even kan proberen maar dan moet je met zijn tweeën zijn, is het volgende.

Persoon 1 gaat achter het stuur zitten trapt een aantal x op het rempedaal totdat je voelt dat er druk op staat. Vervolgens draait de ander de nippel even open tot dat er een beetje olie uit komt en dan draai je de nippel weer dicht. Deze procedure herhaal je nog een keer en dan zou het goed moeten zijn.

Suc6,

Koos
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

06 feb 2022, 08:55 0 x

De rechtkracht verdeler Links/ Rechts is vaak de lastige, gewoon beide kanten ontluchten met 2 personen zoals hierboven ook al stond.
En niet gelijk in 1x veel ontluchten, maar telkens beetje en je komt er wel.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
jobro99
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 dec 2013, 14:11
Locatie: Medemblik
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 feb 2022, 17:26 1 x

Bedankt voor de reaktie mannen. Vanmiddag begonnen en het gaat de goede kant op,er is lig weer wat druk op het pedaal. Toen ik begon vanmiddag draaide de ontluchtings knuppel van de rechterkant gelijk stuk. Gelukkig had ik gelijk twee remcilindertjes besteld dus die ook gelijk vervangen. De remleiding draaide mee dus daar moest ik ook een nieuwe wartel op zetten,het zat aardig tegen dus Morgen het ontluchten maar af maken omdat het weer begon te regenen.
Duckman
Audi A2 clublid
Berichten: 294
Lid geworden op: 25 jun 2021, 12:53
Locatie: Zutphen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 feb 2022, 19:03 1 x

Deze Gunson remontluchter is serieus handig:

Gunson-remontluchter.jpg
Gunson-remontluchter.jpg (199.45 KiB) 1261 keer bekeken

https://www.gunsonwinkel.nl/contents/nl ... G4062.html

Werkt perfect!!

Moderator edit: details en plaatje voor archief toegevoegd.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 feb 2022, 22:04 1 x

Inderdaad, ik heb 'm ook. Dan kun je het ook prima in je eentje doen.
Plaats reactie