Oppassen voor oplichters.(Ook in Belgie)

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
Plaats reactie
pit

10 sep 2012, 23:05 0 x

Ik gaf onlangs 2 Belgische sites door (metacars.be en ooyyo.be) voor het vinden van een A2,die in Belgie dikwijls veel goedkoper uitvalt dan in Nederland.

Ik wou toch even waarschuwen : net als in Nederland zijn er in mijn land spijtig genoeg ook oplichters aanwezig.

Geloof dus niet dat u hier voor 2000 of 4000 eu. een poepchique A2 vindt,al kan er al eens een uitzondering optreden.

Als men uw naam,adres en tel.vraagt.Niet doen.En als de wagen of de verkoper in het buitenland vertoeft : wantrouwen!!!!

Zeker als men voorafbetaling van de prijs vraagt en de levering door een derde partij zal geschieden.

En vanzelfsprekend : U moet elke aankoop van tevoren met Duitse Grundlichkeit fysiek onderzoeken...
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 sep 2012, 09:45 0 x

Zoals altijd....Een gewaarschuwd mens telt voor twee ! :D
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 sep 2012, 16:44 0 x

Wereldwijd probleem, is zelfs een speciale website aan geweid.

http://www.419eater.com/

Als iets te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook zo.
Audigek

15 nov 2012, 13:51 0 x

Ik ben ook een groot voorstander om altijd een aankoopkeuring uit te laten voeren bij bijvoorbeeld de ANWB. Kost je vaak wel rond de 150 euro, maar dan weet je zeker dat je een degelijke auto aanschaft.

Ik heb trouwens een klein jaar geleden een tweedehands auto via autoscout24 aangeschaft en die hadden ook nog wel bruikbare tips. In ieder geval nooit vooruit betalen en ook oppassen als de koper een cheque stuurt die hoger is dan het aankoopbedrag en je vraagt of je het verschil alvast terug kunt boeken. Natuurlijk denk je daar nooit in te trappen, maar ook autoliefde maakt soms blind...
Wat ik in ieder geval gedaan heb is samen met de verkoper en de betreffende auto naar de bank gereden en daar het geld direct overgeboekt.
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 nov 2012, 13:59 0 x

Oud chinees spreekwoord zegt: Als iets te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook zo.

Houd dit altijd in het achterhoofd bij zogenaamde buitenkansjes...............
Audigek

15 nov 2012, 14:10 0 x

[quote="rolf"]Oud chinees spreekwoord zegt: Als iets te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook zo.

Houd dit altijd in het achterhoofd bij zogenaamde buitenkansjes...............[/quote]

Helemaal waar. Altijd ook even de aanbieding bij familie of vrienden neerleggen, kijken wat zij ervan zeggen. Mensen die erbuiten staan hebben vaak een realistische blik in tegenstelling tot de persoon die zo graag een goede deal wil.
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 nov 2012, 15:20 0 x

Een van de grootste fouten, die je kunt maken, is ter plekke verliefd worden op een auto. Ik probeer het altijd zo veel mogelijk objectief voor mezelf te houden, en ik probeer altijd een lijst bij me te hebben van aandachtspunten voor dat specifieke model. Internet is wat dat betreft een zegen. Ik ben op dit moment bezig met een zoektocht naar Audi 80 cabrio en dat lijstje gaat altijd mee, en ik check de auto op die punten. En ik kijk dan echt wel door de normale gebruiksspoortjes en het eventuele zand dat op de auto ligt na een regenbui. Daarnaast, zie ik liever een auto met wat "patine" staan, dan een super opgepoetst exemplaar, dat er nog mooier uitziet dan nieuw. Dan word ik van nature al een beetje wantrouwig. Tesamen met een proefrit, en de reeds aanwezige kennis van auto's door de jaren heen, valt dan een auto af of blijft deze op mijn kandidatenlijst staan. En....ik beslis nooit ter plekke, waar de verkoper bij staat, of dat ik de auto neem. Dat doe ik altijd later. Ik laat me ook niet onder druk zetten door een verkoper. Ik gun mezelf bedenktijd, en loop dan in gedachten door, wat me positief en negatief opviel tijdens het bezoek (niet alleen van de auto, maar ook van de entourage). En daar maak ik een balans van. Ik zeg altijd maar, Er zwemmen meer vissen in de zee dan die ene specifieke vis. :D Pas als ik echt besloten heb, om dat specifieke exemplaar te willen hebben, ben ik bereid om een kleine aanbetaling te doen, als men daarom vraagt.
Plaats reactie