Waarom wel? Waarom niet?

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
renske.nieuwpoort

27 aug 2017, 17:51 0 x

Hoi! Laat ik even met de deur in huis vallen en vertellen dat je mij alles kunt wijsmaken! Ik heb namelijk 0 verstand van auto's.
Maar... ik denk dat ik ben gevallen voor de Audi A2. En dat zonder er ooit nog in gereden te hebben.
Ik vind hem mooi, hij lijkt me fijn/ruim en daarnaast ook nog licht en zuinig! Too good to be true?

Daarom deze vraag aan jullie: waarom zou ik wel een Audi A2 moeten kopen en waarom eigenlijk absoluut niet?

Voor jullie informatie. De auto gaat gebruikt worden woon-werkverkeer (80 km retour) en in de stad rijden. Daar hoort het vervoer van twee kleine kinders ook bij.

Ik hoor het graag! Benieuwd of jullie me verder kunnen helpen?
Johan 3L

27 aug 2017, 19:27 0 x

Bedenk ook nog even welke uitvoering.
En dan zeg ik gelijk: geen 3L, zeker als je nul verstand ervan hebt. 
Waarom wel?, ik denk dat er genoeg redenen zijn om het juist wel te doen. Het is of wordt i.i.g. een icoon.
Anderen zullen er meer of andere woorden voor gaan gebruiken om je te overtuigen waarom wel.
BlauweA2
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 aug 2017, 19:59 0 x

Nou, bij deze een poging met minder woorden:
Je heb alle (voor jou goede) argumenten al gegeven, gewoon doen!
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
remco.elzinga
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 aug 2017, 22:46 0 x

1.4 benzine. enkele cijfers.

verbruik ca 1 op 15.
wegenbelasting 25 euro
onderdelen ruim voorradig.
verassend ruim

Nadelen
kleine lichte auto
mbt veiligheid rij ik liever in de a2 en laat ik mijn vrouw (met incidenteel haar leerlingen) liever in onze volvo rijden.

mvg
Jur
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

28 aug 2017, 11:33 0 x

Licht, ruim, zuinig, veilig, uniek en een geweldige community uiteraard =)
renske.nieuwpoort

28 aug 2017, 12:07 0 x

Hee wat te gek dat jullie hier zo snel reageren! Dankjulliewel!
Ik zie verschillende A2's te koop. Waar moet ik specifiek op letten? Zijn er ook nog varianten/modellen/types/bouwjaar waar ik beter niet voor kan gaan?

Heb nu een mooie proline uit 2004 (98.000 op de teller). Maar is duurder tov andere audi a2's. Maar heb geen flauw idee waar ik naast uiterlijk en km-stand en of er wel onderhoudsboekjes bij zitten op moet letten?
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 aug 2017, 12:28 0 x

<a rel="nofollow" target="_blank" title="Link: null">renske.nieuwpoort</a> schreef:
Hee wat te gek dat jullie hier zo snel reageren! Dankjulliewel!
Daar is dit forum / deze club nu exact voor bedoeld! :mrgreen:

Hier de categorie waarin je dit draadje hebt gestart, tref je ook dit artikel aan: index.php?p=/discussion/844/aankooptips-lees-dit-eerst

En deze ook heel boeiend is: index.php?p=/discussion/2166/wist-je-dat

Een Proline uit 2004 is in elk geval voorzien van de laatste modificaties die zijn doorgevoerd: ribbelgrille, grote brandstoftank, (veel gewraakte maar mooie) softlack, nieuwe motor BBY ipv AUA. Verder heeft deze meer chromen details dan de Basis versie. Kilometerstand is mooi, maar we weten dat de 1.4 gevoelig is voor kantelende zuigers wanneer deze veel stadsritten heeft gehad en dientengevolge weinig goed warm is geweest. Met deze kilometerstand is dat gemiddeld niet meer dan 21km per dag. De kantelende zuigers hebben als eigenschap dat het olieverbruik hoger is dan gemiddeld, maar ze kunnen er oud mee worden. Een flinke motorreiniging kan op z'n tijd geen kwaad. De mijne had 40000 gereden bij aankoop. Verbruik is 1:3000.

Voor de A2 zijn geen heel zuivere richtprijzen voorhanden. Soms zelfs wat een gek ervoor geeft. Veel worden geïmporteerd met rijkere uitrusting dan hier bestond. De staat van de auto, onderhoudshistorie, opties maken hem soms zo bijzonder dat er grif voor wordt betaald. Maar ik zie nu pas dat je in Belgie woont en ik weet niet of daar veel verschil bestaat met de marktwaarde tov Nederland. Wij hebben als enige EU land nog zoiets als BPM, extra belastingheffing die ook in de prijs terugkomt. Maar met de huidige leeftijd is daar weinig van over.

Kortom, laat je opties hier eens zien, wij denken graag met je mee. Kijk ook eens op autoscout24.de en mobile.de voor vergelijk.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
renske.nieuwpoort

28 aug 2017, 12:55 0 x

Ik kom gewoon uit NL hoor! Mijn profiel had wat rare dingen automatisch aangevuld. <a rel="nofollow" target="_blank" href="https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... pos=11">De auto die ik op t oog</a> heb is geïmporteerd uit Duitsland! Zo mooi! Maar heb eigenlijk maar een budget van max 3000, dus ben toch beetje onzeker. Zo bang dat er toch onverwachte kosten bij komen kijken (..en dat ik dan uiteindelijk op 5000 euro uitkom?!)

Bedankt! Die aankooptips zijn heel handig. En die 'wist-je-datjes' erg leuk! :-)
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 aug 2017, 13:57 0 x

Je hebt smaak, de A2 die je op het oog hebt is behoorlijk goed uitgerust (leer, parkeersensoren, open-sky, zeldzame kleur) en met een redelijk lage km-stand. Dat de onderhoudsbeurten zijn gedaan is ook een voordeel. Je kunt kijken of er nog over de prijs te praten is, maar met een max van 3000 vrees ik dat je toch verder moet gaan kijken ;)

De laatste gemaakte A2 komt uit 2005, dus dat betekent dat de auto's op leeftijd beginnen te raken. De A2-tjes zijn gemiddeld gezien betrouwbaar, maar dat betekent wel dat je wel wat geld achter de hand moet houden voor eventuele onverwachte kosten.

Verder zijn er hier genoeg mensen die met je mee willen kijken verwacht ik, dus als je over een auto twijfelt; post de link hier :)  

Succes met de zoektocht!
audifreak

28 aug 2017, 15:07 0 x

aanschaf!    een vw polo   of  een zak jappaner is goedkoper
Plaats reactie