Audi A2 1.6 FSI historie bekend bij forum?

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
Plaats reactie
Gizza
Motortype: (nog) geen Audi A2

21 jan 2018, 21:00 0 x

Beste leden,

Ben in de running voor de aanschaf van een A2 en ben onderstaande advertentie tegengekomen.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... cldtidx=11

Is deze auto en de historie auto bij jullie bekend? Aangezien er 5 vorige eigenaren in hebben gereden en wat handelen ertussen hebben gezeten vraag ik even bij jullie na :) Better safe than sorry!

Vriendelijke groet,
Gijs
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 jan 2018, 11:01 0 x

Hoi Gijs,

Vraag het chassisnummer aan de verkoper, bezoek je lokale Audi dealer en vraag de onderhoud historie op.

Kleine kant tekening, moet de A2 daar wel in onderhoud geweest zijn.

Suc6,

Koos
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Spinazie
Audi A2 clublid

22 jan 2018, 11:48 0 x

Je wist het waarschijnlijk al, maar aan het kenteken te zien is het een import auto. Gedocumenteerde geschiedenis is dan extra belangrijk.

Voor ook het kenteken in op https://ovi.rdw.nl/ voor meer info.
chipsoer
Audi A2 clublid

22 jan 2018, 18:29 0 x

Welkom hier op het forum, de wagen ziet er netjes uit, maar of ik voor een 1.6 zou gaan ??? vindt het persoonlijk DE A2 waar vaak dure reparaties aanzitten, dit betreft dan vaak het inlaatspruitstuk en kunststof koelonderdelen die in de loop der jaren bros zijn geworden en waar je nauwelijks bij kunt komen zonder de halve motor te moeten demonteren. 5 eigenaren komt bij MIJ ook niet erg geruststellend over. Ik zou eerder gaan voor een 1.4 benzine mocht je niet teveel km,s maken.
Peter_Maathuis
Moderator

22 jan 2018, 18:50 0 x

kobus1978 schreef:
22 jan 2018, 11:01
Hoi Gijs,

Vraag het chassisnummer aan de verkoper, bezoek je lokale Audi dealer en vraag de onderhoud historie op.

Kleine kant tekening, moet de A2 daar wel in onderhoud geweest zijn.

Suc6,

Koos
Ter verduidelijking: de auto moet bij een Audi-dealer in onderhoud zijn geweest (mag ook in buitenland)
Je kunt het chassisnummer ook doorgeven aan koop9 (hier op het forum) - hij werkt bij Audi en kan de onderhoudshistorie (voor zover bij een dealer gedaan) ook opvragen en doorgeven.
Gizza
Motortype: (nog) geen Audi A2

22 jan 2018, 19:00 0 x

Dank voor jullie berichten. Testritje gemaakt en de auto beviel goed tot ik hem 5 min stationair heb laten draaien. De moter viel uit na het aanslaan van de koelventilator en was daarna niet meer te starten. Heel vreemd... Opgehaald door de verkoper en de auto is meteen de brug op gegaan. Daarna netjes gebeld door de verkoper dat de auto het weer doet. Ze hebben een stekker(?) even losgemaakt en daarna werkte de auto weer. De verkopers kwamen mij erg kundig over en had erg mooie auto's staan en ze hebben ook prima recensies, niets op aan te merken. Ik zoek nog even verder.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 jan 2018, 12:54 0 x

De historie die @koop9 na kan trekken is enkel hetgeen dat bij Audi is vastgelegd (totdat deze naar NL kwam). Het geeft je wel een indruk of de kilometerstand "klopt".

Verder zijn 5 eigenaren wel opmerkelijk, los van de eigenaren die de auto in Dld al heeft gehad. Een storing oplossing door een connector los te halen komt op mij ook wat merkwaardig over. Even verder kijken, er is genoeg aanbod. Of je een 1.6FSI moet laten staan is een tweede. Er gaan/gingen heel wat discussies op dit forum over de voor- en nadelen van de 1.4 tov de 1.6. De 1.6 is veel levendiger en heeft ook mijn persoonlijke voorkeur, maar de 1.4 is een prima motor die goed bij de A2 past.

Welke overwegingen heb je bij de aanschaf van een A2?
Plaats reactie