Welkom hier en goed dat je de weg naar het forum gevonden hebt in je zoektocht naar de A2 (kan ook bijna niet missen).
In dit gezin ook twee jonge kinderen en lang gebruik gemaakt van de flinke kofferbak waar de Bugaboo met gemak in paste. De extra instapverhogers (ook wel de Spacefloorbox) zijn erg praktisch; de bodem is achterin nogal diep en dat vereenvoudigt het instappen in de kinderstoelen.
Heel veel kleine stukjes zijn voor geen enkele auto goed, maar ik denk dat de gemiddelde AUA/BBY motor hier beter tegen bestand is dan de compleet gedownsizede motoren in de boodschappen auto's van vandaag. Heb al heel wat horrorverhalen gehoord over motoren die na 50k compleet aan een revisie toe waren. De onze had bij aankoop maar 40k op de klok staan, nu, na 6 jaar iets meer dan 80k. Verbruik is met 1:13 relatief hoog en wordt eveneens voor hetzelfde doel ingezet. Heb mijn vrouw wel eens geadviseerd om elektrisch te gaan rijden, toen kon ik mijn mond spoelen. In dit huishouden voorlopig nog geen laadpalen en geleur met stekkers
Ik ga mee met het advies van
@DED@2: beter een A2 met meer kilometers, nette uitstraling en sluitende onderhoudshistorie, dan een met (te) weinig kilometers en alle uitdagingen van dien. En nette A2's zijn zeker goed te vinden, zowel in NL als over de grens. De laatsten worden regelmatig door eerder genoemd autobedrijf uit Vorden geïmporteerd. Het enige wat ik daarover kan melden is dat het overwegend nette auto's zijn met vaak sluitende historie en betrouwbare kilometerstand.
Het aanbod van de A2's is redelijk groot en door de cult-status variëren de prijzen sterk. Je moet het kaf van het koren scheiden en niet blind staren op opties, maar meer op eerder genoemde aspecten. Er zijn hier een aantal aankoopavonturen vastgelegd met veelal blije uitkomst, wij helpen je graag op weg als je iets van je gading hebt gevonden.
Persoonlijk zou ik met kinderen geen A2 kiezen met lichte bekleding; die wordt dan wel heel snel smoezelig. Mocht je een A2 gevonden hebben dan zou ik de stoelen zelfs behandelen met een beschermer zoals Protexx. Die is vuil en vocht afstotend, met kinderen altijd prettig. Maar dan moeten ze wel eerst goed gereinigd worden.
Verder is bijna elke A2 uitgerust met airco en elektrische ramen voor. Achter is een optie. De versies vanaf 06/2001 herken je aan de afgesleten knoppen van schakelaars, radio en aircopaneel. Veroorzaakt door de slechte kwaliteit softlack. Niet het meest fraaie aanzicht, maar te herstellen. Bedenk: wat er niet op zit kan ook niet stuk.
Tenslotte een overweging: de A2 is minimaal 14 en maximaal 20 jaar oud. Die kan je niet vergelijken met een auto uit 2015. Je koopt dus geen nieuwe auto, maar wel een heel leuke die minder snel afschrijft dan een moderne
Succes!