Beste mensen
Heb het ook van horen zeggen hoor......! ( media )
Je kan beter een auto kopen met 150000 km op de klok , waarvan dan bijvoorbeeld 120000 km op de snelweg gereden is , dan een auto met 60000 km die alleen maar stadsritjes gereden heb.
Wat ze er mee willen zeggen is ....staar je niet altijd blind op een lage km stand , want dat hoeft niet per definitie gunstig te zijn !!
Die motoren moeten draaien, warm worden en verder draaien..... niet starten, draaien, stoppen, starten, draaien, stoppen...enz..enz..
Veel ''snelwegkilometers''
[quote="dinkytoy"]Beste mensen
Je kan beter een auto kopen met 150000 km op de klok , waarvan dan bijvoorbeeld 120000 km op de snelweg gereden is , dan een auto met 60000 km die alleen maar stadsritjes gereden heb.
Wat ze er mee willen zeggen is ....staar je niet altijd blind op een lage km stand , want dat hoeft niet per definitie gunstig te zijn !!
Die motoren moeten draaien, warm worden en verder draaien..... niet starten, draaien, stoppen, starten, draaien, stoppen...enz..enz..[/quote]
Maar ik koop dan toch die van 60.000km
, dat is voor mij duidelijk. Ik heb daar wel eens met verschillende monteurs over gesproken en die zeggen ook koop die met de weinig kmters
. Waar dat verzinsel vandaan komt weet ik niet :? . Het zal natuurlijk wel uitmaken voor bepaalde onderdelen zoals startmotor, maar de meeste draaiende onderdelen zijn verder weg bij 150000 dan met 60000. Maakt ook veel uit hoe je er mee rijd. Maar als je de motor rustig belast tot dat hij warm is gaat deze zeker zo lang mee als een die een ton per jaar rijd. In mijn ogen allemaal fabels. Wat voornaam is dat de wagen op tijd zijn beurten krijgt. Je ziet het ook aan de prijs als je er een tweedehands koopt is niet voor niets dat een auto met weinig km duurder is dan een met veel!! Een kennis van mij koopt altijd leasewagens die er uit zijn gegaan. Een pak goedkoper maar wel meer onderhoud, en dat zegt hij zelf.
Groet,
Sjors
Die motoren moeten draaien, warm worden en verder draaien..... niet starten, draaien, stoppen, starten, draaien, stoppen...enz..enz..[/quote]
Maar ik koop dan toch die van 60.000km

Groet,
Sjors