Verschillen tussen 1.4 benzine en 1.6 benzine
Bij lage snelheden (stadsverkeer) is het verschil niet zo groot. Vooral op de snelweg in zijn 4 en 5 is de 1.6 echter duidelijk sneller. Zeker met 4 personen in de auto merk je wel dat de 1.6 veel meer reserve heeft. Verder is het verbruik gelijk aan een 1.4. Wel heb ik altijd benzine met een octaangehalte van 98 getankt, dus dat is wel iets duurder. Ook wegenbelasting inderdaad iets hoger.
Verder heeft de 1.6 een beetje twee karakters, onder de 3000 toeren redelijk rustig, vanaf de 3000 toeren gaat 'ie er ineens behoorlijk vandoor. Moet je wel een beetje van houden.
Opvallend trouwens dat een 1.6 niet stiller is dan een 1.4, eerder zelfs wat rauwer.
Problemen heb ik met beide versies niet gehad, ook geen olieverbruik. Ik geloof niet dat olieverbruik veel voorkomt bij de 1.6, ik heb er niet vaak over gelezen.
Verder heeft de 1.6 een beetje twee karakters, onder de 3000 toeren redelijk rustig, vanaf de 3000 toeren gaat 'ie er ineens behoorlijk vandoor. Moet je wel een beetje van houden.
Opvallend trouwens dat een 1.6 niet stiller is dan een 1.4, eerder zelfs wat rauwer.
Problemen heb ik met beide versies niet gehad, ook geen olieverbruik. Ik geloof niet dat olieverbruik veel voorkomt bij de 1.6, ik heb er niet vaak over gelezen.
Hans, je hebt dus beide typen gereden. Is er volgens jou veel verschil bij het wegrijden vanuit stilstand tussen de 1.4 en 1.6 FSI versie?
Ik heb daar zelf in het begin erg aan moeten wennen, voor mij zou het een overweging kunnen zijn om te kijken naar een 1.6 FSI versie.
mvg Peter _Audi _a2
Hallo Peter,
ik kan me dat eerlijk gezegd niet meer herinneren.
Toen ik de 1.6 fsi kocht ruilde ik daar een 1.4 op in. Ik was dus al gewend aan het wegrijden vanuit stilstand.
Het kan best zijn dat ie soepel van z'n plaats kwam die 1.6 fsi.
Ik maakte paar weken geleden een proefrit in een 1.4 uit 2005. Toen merkte ik direct dat dat exemplaar gewoon heel releaxed in beweging kwam. Dat rijdt toch lekkerder.
groet
audietje (Hans)
Ik heb daar zelf in het begin erg aan moeten wennen, voor mij zou het een overweging kunnen zijn om te kijken naar een 1.6 FSI versie.
mvg Peter _Audi _a2
Hallo Peter,
ik kan me dat eerlijk gezegd niet meer herinneren.
Toen ik de 1.6 fsi kocht ruilde ik daar een 1.4 op in. Ik was dus al gewend aan het wegrijden vanuit stilstand.
Het kan best zijn dat ie soepel van z'n plaats kwam die 1.6 fsi.
Ik maakte paar weken geleden een proefrit in een 1.4 uit 2005. Toen merkte ik direct dat dat exemplaar gewoon heel releaxed in beweging kwam. Dat rijdt toch lekkerder.
groet
audietje (Hans)