Nette A2 gezocht, ervaring met Eenink?

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 nov 2017, 20:00 0 x

@"Johan 3L" het is de wijze waarop. Dat kan subtieler. Hiermee einde discussie.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
bjmeengs
Audi A2 clublid

25 nov 2017, 20:12 0 x

Jan heeft er op dit moment 6 TDI staan. Moeite waard om hem te bellen.
Succes en laat maar horen als je geslaagd bent.
audiJan

25 nov 2017, 20:30 0 x

Ik wil hiet toch maar even kwijt dat er zo klakeloos gezegt word dat een duitse auto beter is dan tov een franse.
Ik kan het echt het tegen deel vertellen. 
Dat het een groot mis verstand is  .De reparatie kosten van een Duitse zijn veel hoger dan van een fransoos.
Aangezien ik bij een fransoos werk en een ook een duitse bezit al meer dan 4 jaar
270.000 km met een fransoos en 129.000 met de a2  die al heel veel reparaties heeft gehad.
Amber35

25 nov 2017, 21:02 0 x

Zeg dat nou niet AudiJan! Ik hoop zo op een onderhoudsvrije droomauto. Maar je hebt vast gelijk. En verder, je kan pech en geluk hebben. Mijn ouders rijden beide al 20 jaar in een Toyota zonder problemen. Altijd gezeik gehad met 'die betrouwbare Volvo'. Ik heb enorm veel gedoe gehad met een Peugeot. Wat een verdriet, die auto... Nu met frisse moed zoeken - ik besef me uiteraard wel dat een 15 jaar oude auto altijd een 'gok' is. Daarom leek me een betrouwbare verkoper ook wel belangrijk.

Ik ga hem zeker bellen, en laat het weten!
remco.elzinga
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 nov 2017, 23:49 1 x

Is jan forumsponsor? Zoals met alle 'economisch afgeschreven voertuigen' lees die oude zooi waar ik/wij zo graag in rijden is het erg moeilijk om als leek het vele kaf van het koren te scheiden. Een betrouwbare garagist met kennis van 1 type auto kan een gouden hulp zijn.

Staar je desondanks niet blind op goede ervaringen van anderen. Ondanks dat iemand volledig eerlijk is kan hij/zij niet alles voorzien en op een dergelijk oude auto slechts beperte service leveren. Lees je goed in en rij in zoveel mogelijk auto's. Het liefst ook 1 die veel te duur is met bijv maar 100.000 km op de teller. Zo kun je vergelijken hoe ie hoort te rijden.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

26 nov 2017, 10:41 0 x

Wat ik vooral zou doen, is eerst een vrijblijvende proefrit maken in een (bij voorkeur diesel) A2.
De A2 heeft bepaalde eigenschappen die je wel moet (leren) waarderen.
De auto is relatief licht en heeft een korte wielbasis. Drempels nemen is niet echt een pretje, is mijn ervaring.
Voor mij was dit in het begin de wat nerveuze besturing (ben ik inmiddels aan gewend), en het slechte zicht schuin naar voor door de dikke A-stijl (is een kernmerk waar meer MPV-achtigen last van hebben).
Door een andere kijktechniek (eerder kijken richting kruising en "om de stijl heen kijken") is dit wel op te vangen.
Voor mij heeft de auto verder alleen maar voordelen (compact, ruim van binnen, licht in gewicht en relatief waardevast). Ik rijd de mijne inmiddels al meer dan 5 jaar ... 

Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Johan 3L

26 nov 2017, 10:51 0 x

Wat de kwaliteit van de A2 t.o.v. andere auto's, kan ik onderstrepen dat ik al heel veel verschillende auto's heb gereden. Daarbij moet ook ik zeggen dat de japanners probleemloos reden. Ik heb ook veel Frans gereden en dat wat het tegenovergestelde. Ook de Duitse auto's konden bij verre niet tippen aan de Jappen. 
Dus wil je probleemloos rijden? helaas maar waar: koop iets Japans 
Amber35

27 nov 2017, 08:36 0 x

Remco, bedankt voor de tips. Gaan we ook zeker doen. Het blijft inderdaad ook altijd een element van geluk/pech. Maar vergelijken heeft idd zin. Johan, ik ben bang dat je daar misschien wel gelijk in hebt. Heb alleen de ervaringen van mijn ouders die al decennia Toyota's oprijden. Behalve dan dat ze ze niet oprijden. Ze rijden gewoon door. De laatste twee dus al 15 en 20 jaar oud zonder problemen. Ja, het sleuteltje was kapot gegaan, vertelde mijn vader trots :-/
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid

27 nov 2017, 11:18 0 x

Amber lees de algemene tips aan koop van een A2 op het forum staan.

Kijk er zijn kopers die blijkbaar  weinig problemen hebben na de aankoop maar stel dat dit wel bij jou gebeurd ....?

Als je het forum door leest zie blijkbaar andere berichten met vele problemen na de aankoop.,tenslotte kan dit bij elk merk doen presenteren.

Wordt niet te verliefd op de auto dan ben je soms zo enthousiast je verblind wordt ,en vele verkopers zullen vaak hun best doen je een auto te verkopen dat is hun vak.

Neem iemand mee zoals je vader die een goede keuze gedaan heeft een toyota te hebben...mijn vader ook Audi vanaf jaren 71  gereden heeft en daarna ook een Toyota gekozen had...

Laat alles vooraf  de  aankoop de afspraken vastleggen,waar je  de auto moet aanleveren mbt verborgen gebreken ,storingen die binnen enkele weken zich voortdoen.  Dit voorkomt je veel discussies bij eventueel mankement.

Mocht je twijfelen vraag of er een extern  bedrijf na  eigen keuz b.v. een  Bovag garage bedrijf of Bosch center ,of bij Audi dealer een aankoopkeuring mag vericht worden. 

Het kost wel wat maar dan weet je wat je te verwachten hebt dat eraan komt ,een Apk zecht echt niks dit een moment opname is.

Verder wens ik je succes met je  eventuele aankoop van een Audi A2 .
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Amber35

02 dec 2017, 20:03 0 x

Dag allemaal, ik wil even melden dat ik ben geslaagd! Ik ben heel blij en trots op Red Ruby, zoals we haar hebben gedoopt. Ik heb 'm gekocht bij Eenink. Ik en inderdaad heel goed geholpen en geinformeerd, heel fijn. Dit is 'm geworden: http://www.eeninkautos.nl/Audi/A2/1.4-T ... o=gallerij
Voor de mensen die de link niet willen openen: het is de rode 1.4 TDI Colourstorm uit 2004, 185 op de klok. Hij ziet er uit alsof er nog nooit iemand in gereden heeft, wat een flinke uitdaging bij mij legt om 'm zo netjes te houden (met twe kinderen......)
Ik ben nooit echt enthousiast over een auto geweest, niet echt een liefhebber. Mijn vorige (oude) auto's heb ik dus wat verwaarloosd. Maar dit voelt wel anders, ik hoop op veel veilige km's en veel plezier!
Plaats reactie