duidelijk stukje van onze ooster buren over motor keuze
- Audi_gekkie
Klopt dat Jos een 105 pk 1.9 TDI met DSG in een A2 heeft gebouwd en ik heb een 1.9 TDI 130 pk met zesbak in een A2 gebouwd.
Dus het antwoord op de vraag van Peter " waar kun je die kopen": bij mij.
Is dat alles?<blockquote class="Quote" rel="Gideon">Voor die 114 pk is wel de katalysator verwijderd en een andere downpipe gemonteerd.
Dan mogen ze dat bij mij ook doen.
Misschien dat de normale tuning bij JD iets meer dan 100pk opleverd?
Ik kan mij niet voorstellen dat die 14pk extra alleen van verwijderen kat en andere downpipe komen.
Uit een 90pk TDI komt na tuning 115pk uit en dus na verwijderen kat en andere downpipe moet dat 129pk zijn.
Waarom doen sommigen alle moeite om een 1.9TDI van 130pk te monteren?</blockquote>
Kun je hier antwoord opgeven Paul?
Ik heb een A2 1.4 TDI 90pk en een A2 1.9 TDI 130 pk staan, je mag langskomen en ze allebei proberen. De 1.9 TDI loopt zoveel mooier en stiller.
Bovendien vraag ik me af waarom ik op zoń vraag antwoord moet geven? Ik heb dit gedaan als leuk project, A2 op de kop getikt met kapotte motor en schade Ibiza met de juiste motor. Natuurlijk was het veel makkelijker geweest om gewoon dit project niet te doen.
Bovendien vraag ik me af waarom ik op zoń vraag antwoord moet geven? Ik heb dit gedaan als leuk project, A2 op de kop getikt met kapotte motor en schade Ibiza met de juiste motor. Natuurlijk was het veel makkelijker geweest om gewoon dit project niet te doen.
- Audi_gekkie
Bedankt voor je uitnodiging.
Misschien kun je de 130pk versie showen op de meeting?
Mijn opmerking over de 1.9TDI was ook niet voor jou bedoelt, maar meer voor bezitters die een 90pk versie hebben en deze laten vervangen door een 1.9TDI. Naar mijn mening kun je dan beter chippen en kat. verwijderen en andere downpipe monteren. Oké als je niet kijkt naar de kosten zou ik ook voor een 1.9TDI gaan.
Waarom dan niet de 150pk of zelfs de 180pk versie? Of wordt het dan echt een ongecontroleerde katapult?

Mijn opmerking over de 1.9TDI was ook niet voor jou bedoelt, maar meer voor bezitters die een 90pk versie hebben en deze laten vervangen door een 1.9TDI. Naar mijn mening kun je dan beter chippen en kat. verwijderen en andere downpipe monteren. Oké als je niet kijkt naar de kosten zou ik ook voor een 1.9TDI gaan.
Waarom dan niet de 150pk of zelfs de 180pk versie? Of wordt het dan echt een ongecontroleerde katapult?

Volgens mij zijn er weinig bezitters van een 90 pk versie die deze hebben laten vervangen
door een 1.9TDI. Denk ook dat die van mij de enige 130pk 1.9 TDI in NL is.
Nogmaals, je bent welkom om een keer in de auto te rijden maar ik denk dat 130pk echt meer dan genoeg is. Mocht er een meeting bij mij in de buurt zijn dan zal ik de auto zeker laten zien, JB is mij net iets te ver.
door een 1.9TDI. Denk ook dat die van mij de enige 130pk 1.9 TDI in NL is.
Nogmaals, je bent welkom om een keer in de auto te rijden maar ik denk dat 130pk echt meer dan genoeg is. Mocht er een meeting bij mij in de buurt zijn dan zal ik de auto zeker laten zien, JB is mij net iets te ver.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hoezo, met een 130-pk TDI ben je er zo! ;-) Alle gekheid, denk dat er velen geïnteresseerd zijn in deze combi. Zal vast prachtig rijden. En de 130pk is ook heel eenvoudig te tunen. Kom nou naar Dieverbrug, helpt Jos je gelijk aan wat meer power. Dubbel feest! :-DMocht er een meeting bij mij in de buurt zijn dan zal ik de auto zeker laten zien, JB is mij net iets te ver.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16