Tips rondom aankoop gevraagd!
- karolography
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hallo allemaal! Vanavond bij Jan Eenink geweest om de rode Audi A2 te bekijken en kennis te maken met Jan zelf. Het was een erg leuk bezoek. Super gaaf om zo veel mooie A2’tjes naast elkaar te zien! En Jan Eenink is een toffe kerel die echt houdt van zijn A2’s, dus dat geeft een veel beter gevoel dan bij een ‘gewone’ handelaar.
De rode was boven ons budget, maar de meerwaarde ervan vonden we niet opwegen tegen de extra kosten. Los daarvan vinden we de gele gewoon echt heel erg veel mooier. Dus we hebben een optie genomen op een hele mooie gele die gelukkig ook lager geprijsd is.
De auto was net binnen, dus hij wordt nog helemaal opgeknapt. Daarna gaan we er eens goed mee rijden. Dan controleren we hem ook op de door jullie genoemde punten!
Tot zover bedankt voor alle hulp. Echt leuk dat jullie zo betrokken zijn. Ik hou jullie up to date als de gele klaar is en we hem gaan proberen!
De rode was boven ons budget, maar de meerwaarde ervan vonden we niet opwegen tegen de extra kosten. Los daarvan vinden we de gele gewoon echt heel erg veel mooier. Dus we hebben een optie genomen op een hele mooie gele die gelukkig ook lager geprijsd is.
De auto was net binnen, dus hij wordt nog helemaal opgeknapt. Daarna gaan we er eens goed mee rijden. Dan controleren we hem ook op de door jullie genoemde punten!
Tot zover bedankt voor alle hulp. Echt leuk dat jullie zo betrokken zijn. Ik hou jullie up to date als de gele klaar is en we hem gaan proberen!

- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e74a3ea4f5
Deze gele bij particulier , leuke details zoals de aparte lampen en gele vlekken onder de bumper, en Allrad?
Via Jan die vermoedelijk beter kan onderhandelen en oordelen maar de prijs valt mee, iets teveel km maar een goede kan ook 500.000 halen zegt mijn dochter...
Ook Jan doet vaak kijken en kopen op verzoek......
Geen Tuv / apk dus vanaf maart staat deze al stil dus kans op leuke prijs...
De naafkapjes ontbreken maar Jan heeft die wel...
Stoelverwarming is ook leuk in de winter en een originele radio kun je bij Jan uitzoeken...
Ook als je niet wilt, ook voor de rest van forum omdat die Ik Mist Ze Lampen leuk zijn opgelost.
Deze gele bij particulier , leuke details zoals de aparte lampen en gele vlekken onder de bumper, en Allrad?
Via Jan die vermoedelijk beter kan onderhandelen en oordelen maar de prijs valt mee, iets teveel km maar een goede kan ook 500.000 halen zegt mijn dochter...
Ook Jan doet vaak kijken en kopen op verzoek......
Geen Tuv / apk dus vanaf maart staat deze al stil dus kans op leuke prijs...
De naafkapjes ontbreken maar Jan heeft die wel...
Stoelverwarming is ook leuk in de winter en een originele radio kun je bij Jan uitzoeken...
Ook als je niet wilt, ook voor de rest van forum omdat die Ik Mist Ze Lampen leuk zijn opgelost.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- karolography
- Audi A2 clublid
Thanks! Die is inderdaad heel mooi en vet. Iemand hier had hem al gedeeld, dus zodoende had ik hem al gezien. Op de te hoge kilometerstand na zou ik die wel zien zitten!eekhoorntje schreef: ↑09 aug 2018, 23:13Deze gele bij particulier , leuke details zoals de aparte lampen en gele vlekken onder de bumper, en Allrad?
Yes, komt zeker goed! Er staat nu een 1.4 die onder handen genomen wordt en ik twijfel alleen nog of dat wel goed genoeg is om op de snelweg een beetje vooruit te komen en in te halen.

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Ik weet niet wat je gewend bent bij de eerdere auto's, maar bij de 1.4 is het een kwestie wat hoger in de toeren blijven/gas geven om snelheid te maken/in te halen.karolography schreef: ↑10 aug 2018, 15:18Yes, komt zeker goed! Er staat nu een 1.4 die onder handen genomen wordt en ik twijfel alleen nog of dat wel goed genoeg is om op de snelweg een beetje vooruit te komen en in te halen.![]()
Vergeet niet dat de A2 een lichtgewicht is, je hoeft weinig massa in beweging te brengen.
Dus niet met 90 in de 5e versnelling op de invoegstrook proberen snelheid te maken, maar in zijn 4 goed doorhalen, dan is er naar mijn mening weinig aan de hand ...

- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ja en iedere auto heeft zijn voordelen( veel binnenrumte, zitpositie, uniek model, zuinig enz....) maar een nadeel kan zijn dat je slechts op de linker rijbaan " gedoogd" wordt met een A2 als de snelheid rond de 110 km/h zit
Gaat het harder dan wordt de gedoogstatus heel wat minder is mijn ervaring. Dat is iets waar we met de Volvo V50 geen last van hebben .
Dus als die gele colorstorm je aanstaat met de 1.4 motor zou ik me niet zo' n zorgen maken om de accelaratie tijd van 100 naar 120 dat went vanzelf!
Gaat het harder dan wordt de gedoogstatus heel wat minder is mijn ervaring. Dat is iets waar we met de Volvo V50 geen last van hebben .
Dus als die gele colorstorm je aanstaat met de 1.4 motor zou ik me niet zo' n zorgen maken om de accelaratie tijd van 100 naar 120 dat went vanzelf!
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Mijn dochter rijd op 130 Km wegen gewoon 133 op Cruise Control....
En 170 naar Dresden, en het benzine verbruik valt best mee......
1 x tanken per jaar......
De rest is LPG en alleen starten dus!
En 170 naar Dresden, en het benzine verbruik valt best mee......
1 x tanken per jaar......

De rest is LPG en alleen starten dus!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?