Wat ik begrepen heb voor Arnhem vanaf 2019; Diesel tot bouwjaar 2004 geen toegang.karolography schreef: ↑12 aug 2018, 11:26Hmm, dus als ik het zo begrijp zou ik met een Audi A2 diesel van na september 2003 wel de binnenstad in Arnhem in kunnen? Ik ben alleen bang dat de regels zo weer veranderen. En omdat ik zelf dus in de binnenstad woon durf ik dat risico niet te nemen. Ondanks dat een diesel voordeliger voor mijn gebruik zou zijn.Peter_Maathuis schreef: ↑12 aug 2018, 10:08Voorlopig kun je met een A2 diesel met BHC of ATL motor (EU4 en dus groene sticker) nog overal terecht. Ik zou me over milieuzones niet al te veel zorgen maken, tenzij je voor je werk regelmatig de binnenstad van Utrecht bezoekt.
Tips rondom aankoop gevraagd!
- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
karolography schreef: ↑09 aug 2018, 23:00Dus we hebben een optie genomen op een hele mooie gele die gelukkig ook lager geprijsd is.
De auto was net binnen, dus hij wordt nog helemaal opgeknapt. Daarna gaan we er eens goed mee rijden. Dan controleren we hem ook op de door jullie genoemde punten!
Tot zover bedankt voor alle hulp. Echt leuk dat jullie zo betrokken zijn. Ik hou jullie up to date als de gele klaar is en we hem gaan proberen!![]()
Ik zag hem gisteren staan. Mooie auto man! Ik kan goed begrijpen dat je er voor gevallen bent! Proficiat en hopelijk gaat de koop door!
Jammer dat het een schadeauto is en teller is teruggedraaid...
betutteling is zinloos; passie is Goud
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Veertienmeizeventien schreef: ↑12 aug 2018, 12:09karolography schreef: ↑09 aug 2018, 23:00Dus we hebben een optie genomen op een hele mooie gele die gelukkig ook lager geprijsd is.
De auto was net binnen, dus hij wordt nog helemaal opgeknapt. Daarna gaan we er eens goed mee rijden. Dan controleren we hem ook op de door jullie genoemde punten!
Tot zover bedankt voor alle hulp. Echt leuk dat jullie zo betrokken zijn. Ik hou jullie up to date als de gele klaar is en we hem gaan proberen!![]()
Ik zag hem gisteren staan. Mooie auto man! Ik kan goed begrijpen dat je er voor gevallen bent! Proficiat en hopelijk gaat de koop door!
Oeps... sorry: dat laatse was een geintje...
Meer automatisme van me op auto forum. Maar niemand kent me hier dus zal het maar meteen corrigeren voordat er paniek in de tent is...

betutteling is zinloos; passie is Goud
- karolography
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Thanks! Leuk!Veertienmeizeventien schreef: ↑12 aug 2018, 12:09Ik zag hem gisteren staan. Mooie auto man! Ik kan goed begrijpen dat je er voor gevallen bent! Proficiat en hopelijk gaat de koop door!
Dat het een schadeauto is wist ik al, ik zag het bloed nog op verschillende plekken. Dat van de kilometerstand wist ik nog niet! Als ik geen allochtoon was zag ik dat alleen maar als voordeel, want dan kon ik nog meer afdingen.

Ik moet toegeven dat ik even schrok, maar ik hou van deze humor.

- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Ik denk dat een opmerking van de orde allochtonen niet op zijn plaats is hier op het forum. Het zal ongetwijfeld leuk bedoeld zijn, maar er kan aanstoot van genomen worden door leden of bezoekers. Los van het feit dat dit vooroordeel nogal misplaatst is. Nederlanders willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
- karolography
- Audi A2 clublid
Volgens mij zeg je precies wat ik zeg, toch? Misschien had je mijn post niet goed gelezen.DED@2 schreef: ↑12 aug 2018, 12:39Ik denk dat een opmerking van de orde allochtonen niet op zijn plaats is hier op het forum. Het zal ongetwijfeld leuk bedoeld zijn, maar er kan aanstoot van genomen worden door leden of bezoekers. Los van het feit dat dit vooroordeel nogal misplaatst is. Nederlanders willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

- karolography
- Audi A2 clublid
Ik zeg dat als ik in Nederland geboren was ik korting belangrijk had gevonden. Het is toch wel algemeen bekend dat Nederlanders graag korting willen, dat wordt zelfs net nog gemeld door iemand anders. Als er een autochtone Nederlander is die niet tegen dit soort humor kan, dan kan ik daar niet veel aan doen hoor.

- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Ook ik ben niet te vertrouwen, net even de teller is teruggedraaid bij het achteruit inparkeren!
Wel kun je via de ECU uitlezen de juiste stand zien en weer de goede invullen...
Maar als je dat na een APK doet en je hebt een voordelige verzekering tot 12.000 Km per jaar kun moet je dat dan wel bewijzen als ze gaan klagen na schade....
Mijn nu gesloopte Jetcar zou er flink wat bij moeten krijgen en ik wist dat voor de aankoop al.
Ja, heb ik hier de eerste 4 wielige aanhanger met KM teller?
Hoewel ik alles wilde slopen toch maar deze voorlopig daar gelaten, wel leuk.
Verder zit in mijn familie een vakantie baby, maar ik ga mijn nichtje beslist geen Spaanse noemen ondanks geboren in Malaga....
En mijn Surinaamse buurvrouw woont langer hier dan in haar geboorteland...
Verder ben ik zelf gehuwd met Europese vrouw die graag aardappelen met groentes eet dus wat is het verschil?

Wel kun je via de ECU uitlezen de juiste stand zien en weer de goede invullen...
Maar als je dat na een APK doet en je hebt een voordelige verzekering tot 12.000 Km per jaar kun moet je dat dan wel bewijzen als ze gaan klagen na schade....
Mijn nu gesloopte Jetcar zou er flink wat bij moeten krijgen en ik wist dat voor de aankoop al.
Ja, heb ik hier de eerste 4 wielige aanhanger met KM teller?
Hoewel ik alles wilde slopen toch maar deze voorlopig daar gelaten, wel leuk.
Verder zit in mijn familie een vakantie baby, maar ik ga mijn nichtje beslist geen Spaanse noemen ondanks geboren in Malaga....
En mijn Surinaamse buurvrouw woont langer hier dan in haar geboorteland...
Verder ben ik zelf gehuwd met Europese vrouw die graag aardappelen met groentes eet dus wat is het verschil?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...