Ik heb mijn rijbewijs gehaald en ben op zoek naar mijn eerste auto. Ik wil een auto waarmee ik een paar jaar comfortabel kan rijden terwijl ik meer ervaring opdoe.
Ik heb al veel auto's bekeken en allerlei berekeningen gemaakt om de perfecte keuze te vinden. Helaas blijkt die niet te bestaan, zeker niet binnen mijn budget van rond de €2000.
Hiernaast ben ik ook 1.95m lang en pas niet met mijn benen onder het stuur in de zuinigste auto's (Aygo, Twingo, Yaris).
Waar ik naar zoek is een betrouwbare auto, die niet veel kost, omkosten heeft of krijgt.
Tot nu toe heb ik onder andere de volgende auto's overwogen:
- Mitsubishi Colt (2004-2012)
Opel Corsa (2006-2014)
Kia Picanto (2004-2011)
Fiat Punto EVO (2009-2012)
Ford Fiesta (2002-2017)
Nu ben ik opnieuw een interessante A2 tegengekomen en vraag ik me af of dit een goede keuze is.
Deze is een 1.4 "S-Line" van 2002 met bijna 200000km op de teller. Hij heeft nog een jaar APK, maar wel vloeistof lekage als aanmerkingspunt op zijn laatste APK.
De kosten lijken, volgens marktplaats, vergelijkbaar met andere auto's maar ik weet niet of dat allemaal klopt.
Hiernaast zijn ze best oud aan het worden en ben ik bang voor onverwachte hoge onderhouds kosten die hierbij komen.
Vandaar mijn vraag of een Audi A2 een verstandige keuze voor mij als eerste auto kan zijn, of kan ik beter verder kijken?