Bouwjaar 2005: olieverbruik en verbeterd OSS?

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
Plaats reactie
j.hoeben1

23 jul 2012, 09:17 0 x

Beste allemaal, Ik heb mijn oog laten vallen op een andere A2 met schuifdak (OSS). Deze is van 2005 en vraag mij af of de A2 1.4 benzine van deze jaargang ook nog bij sommige het hoge olieverbruik kan hebben. Dit is namelijk een punt dat je niet op voorhand kunt controleren. Nu zijn er forumleden die daar niet zo'n punt van maken maar ik wel. Daarom deze vraag. Is het OSS van deze jaargang ook nog van het type onderhoudsgevoelig of is dit toen al vanaf fabriek gemodificeerd, want die nieuwe daken zoals die bij Autohaus Rinner geplaatst worden zijn meen ik toch van een gemodificeerd en beter type!

Groet, Sjors
Romulus

23 jul 2012, 13:29 0 x

Beide antwoorden zijn helaas niet 100%. Dat wil zeggen, vanaf modeljaar 2005 zouden alleen nog de juiste zuigerveren worden gebruikt, waardoor geen olieverbruik meer zou optreden. Maar een garantie dat je occasion geen olie verbruikt, zal vermoedelijk geen enkele handelaar je willen geven. Als je trouwens wilt weten hoe dat met die zuigerveren eruit ziet, zie hier: BBY in Einzelteilen...

Ook het OSS-dak van de latere bouwjaren kan stuk en ik dacht zelfs al eens gelezen te hebben dat mensen die bij Rinner geweest zijn, toch weer problemen hebben. Falcon, jij?

Kortom, Sjors, als je niet van een gokje houdt...
j.hoeben1

23 jul 2012, 14:40 0 x

[quote="Romulus"]Beide antwoorden zijn helaas niet 100%. Dat wil zeggen, vanaf modeljaar 2005 zouden alleen nog de juiste zuigerveren worden gebruikt, waardoor geen olieverbruik meer zou optreden. Maar een garantie dat je occasion geen olie verbruikt, zal vermoedelijk geen enkele handelaar je willen geven. Als je trouwens wilt weten hoe dat met die zuigerveren eruit ziet, zie hier: BBY in Einzelteilen...

Ook het OSS-dak van de latere bouwjaren kan stuk en ik dacht zelfs al eens gelezen te hebben dat mensen die bij Rinner geweest zijn, toch weer problemen hebben. Falcon, jij?

Kortom, Sjors, als je niet van een gokje houdt...[/quote]

Romulus, Ik houw eigenlijk niet meer van een gokje want daar heb ik hééél slechte ervaringen mee. 8-) :mrgreen: :twisted: Ik zal daar dan eens heel goed over na moeten denken.

Bedankt voor de uitleg.

Gr. Sjors
falcon

24 jul 2012, 13:43 0 x

[quote="Romulus"]Ook het OSS-dak van de latere bouwjaren kan stuk en ik dacht zelfs al eens gelezen te hebben dat mensen die bij Rinner geweest zijn, toch weer problemen hebben. Falcon, jij?[/quote]Ik ben april 2011 bij Rinner geweest voor een nieuw dak. Voorjaar 2012 hoorde ik een knak bij het openen van het dak. Dat bleek veroorzaakt te worden door de vanghaken die te strak stonden waardoor het dak onder spanning gesloten zat. Deze haken zijn super eenvoudig zelf te stellen, 2 schroefjes los, dak sluiten zodat haak op juiste plek geduwd wordt, dak open en 2 schroefjes vast. Zou dat dus niet in de categorie "opnieuw problemen" willen scharen.
Ik meende overigens dat de latere A2's (maar ik weet niet exact vanaf wanneer) voorzien zijn van metalen bevestiginspunten bij het OSS, waardoor deze niet meer problemen met de afgebroken meenemers hebben. Als de latere A2's met Oss dus nog problemen hebben zal dat sporadisch zijn, in feite is de metalen versie zeer robuust. Dat is gelukkig ook de versie die ze bij mij terug geplaatst hebben...
Romulus

24 jul 2012, 14:28 0 x

[quote="falcon"]Ik meende overigens dat de latere A2's (maar ik weet niet exact vanaf wanneer) voorzien zijn van metalen bevestiginspunten bij het OSS, waardoor deze niet meer problemen met de afgebroken meenemers hebben. Als de latere A2's met Oss dus nog problemen hebben zal dat sporadisch zijn, in feite is de metalen versie zeer robuust. Dat is gelukkig ook de versie die ze bij mij terug geplaatst hebben...[/quote]
OK, "Entwarnung" dus ;) Dank je!
j.hoeben1

24 jul 2012, 14:57 0 x

[quote="Romulus"][quote="falcon"]Ik meende overigens dat de latere A2's (maar ik weet niet exact vanaf wanneer) voorzien zijn van metalen bevestiginspunten bij het OSS, waardoor deze niet meer problemen met de afgebroken meenemers hebben. Als de latere A2's met Oss dus nog problemen hebben zal dat sporadisch zijn, in feite is de metalen versie zeer robuust. Dat is gelukkig ook de versie die ze bij mij terug geplaatst hebben...[/quote]
OK, "Entwarnung" dus ;) Dank je![/quote]

Oké Falcon, is het opties te zien of er de verbeterde versie inzit want dan is het makkelijker na te gaan hoe het met het dak gesteld is. Al bedankt voor de uitleg ;)

Groet,
Sjors
Plaats reactie