Waardebepaling van mijn A2

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
melandri

06 nov 2012, 18:58 0 x

Ik weet niet of dit nou de juiste rubriek is, maar bij Te Koop moet 'ie ook echt te koop zijn lijkt me.

Ik heb een zeer ongeloofwaardig verhaal, alleen het is wel de waarheid.

Mijn vrouw had een auto van haar werk, werd ontslagen, toen eindelijk een A2 gekocht in Duitsland van een oudere vrouw. Ik kwam die heel toevallig tegen en we hadden aan dezelfde universiteit gestudeerd,...nou ja, voldoende vertrouwen om erheen te gaan. Mooie auto, altijd binnen gestaan, alle boekjes en beurtjes gehad. En nu ... lijkt het erop dat mijn vrouw binnen een maand een nieuwe baan heeft, met een auto. En we hebben maar 1 garageplek...en nee, ik handel echt niet in auto's en ben echt een A2 liefhebber. Nu wil ik kijken of er in mijn omgeving interesse is, alleen zou ik graag een indicatie van de waarde willen hebben. En ik zal er alles aan doen om hem te houden!

A2 1.4 TDI Colour Storm imolagelb 5-zitter uit 08-2003
126.000km (net nieuwe remmen, distributie bij 117.000 vervangen), dealeronderhouden
APK tot 08-2014
Ziet er echt goed uit, is altijd van deze vrouw geweest, altijd binnen gestaan, geen krassen, deuken, niks
Wat zit erop: OSS (perfect werkend), 5-zitter, gele bekleding, FIS, Chorus II, dubbele bagagebodem, afdek bagageruimte, zomer- en winterwielen (staal met doppen, banden als nw), park distance achter, mistlampen voor en handsfree kit af-fabriek.

Wat niet: alu velgen, lederen stuurwiel en pookknop

Wat zou ik nou grofweg mogen vragen voor deze auto? Het zou me echt aan m'n hart gaan, al met al veel tijd in gestopt en ook al veel plezier mee gehad, maar met 1 parkeerplek gaat het niet en een 2e huren is een heel dure grap. Ik vind dat de prijzen voor de iets apartere uitvoeringen toch erg verschillen, vandaar dat ik er niet echt een gevoel bij heb.

Alvast dank voor de hulp
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 nov 2012, 22:07 0 x

Tsja, dingen gaan soms anders dan je verwacht. Allereerst gefeliciteerd dat je vrouw weer werk heeft, is tegenwoordig niet zo vanzelfsprekend.

Wat je zelf al aangeeft, de waarde van een dergelijke auto is moeilijk te schatten, je moet er net een liefhebber voor vinden.
Het is in ieder geval wel een complete auto, de velgen/stuur/pookknop is altijd op te lossen als het echt moet.

Ik zou zelf eerst zelf de kosten bij elkaar optellen en vervolgens kijken voor hoeveel geld auto's van dit type/bouwjaar/kmstand/uitrusting worden aangeboden. En hopen dat er niet teveel verschil in prijs zit ...

even wat prijsvoorbeelden van het internet:

http://www.autotrader.nl/auto/audi/zwan ... oord=blauw - 1 jaar jonger, op benzine

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 4800000000 - zelfde bouwjaar, particulier, weinig km's.

Color storm op diesel staan er nu niet op. voorbeeld van een gewone TDI:

http://www.autotrader.nl/auto/3CGER/detail/ - weinig km - geen kenteken zichtbaar - handelaar

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Peter

07 nov 2012, 10:24 0 x

Je kunt'm beter houden want er gebeurt helemaal niets in de autohandel op het moment.
melandri

07 nov 2012, 11:37 0 x

OK, thnx. Blijft een lastige dus.....nou ja, het ziet er wel naar uit dat 'ie het veld moet ruimen.

Nee, het is niet best in de autohandel zeggen ze, maar ja....een extra parkeerplek en de vaste lasten van een auto die alleen maar stilstaat is ook niet alles. Denk dat een A2 diesel met 125.000km iig niet de slechtste auto is om momenteel te verkopen, we zullen het zien.

dank!
Peter

07 nov 2012, 11:44 0 x

Zomoto zegt 7750,- maar dat krijg je er bij particuliere verkoop niet voor vrees ik.
melandri

07 nov 2012, 11:56 0 x

Nee, dat zal niet. Maar je koopt 'm er ook niet voor als je zoiets zoekt.

Maar om 'm onder de 7 mille weg te doen gaat me te ver. Dan beter schorsen, een droge stalling zoeken en wachten op betere tijden. Alhioewel...zuinige auto's zouden nu toch nog wel enigszins te verkopen moeten zijn zou je denken.
Peter

07 nov 2012, 12:58 0 x

Waarom niet doorrijden en de leasevergoeding laten uitbetalen ?
melandri

07 nov 2012, 13:23 0 x

Doen ze niet.....al geprobeerd. Groot bedrijf en dit is beleid ...
bikemaster

07 nov 2012, 13:55 0 x

Ik zou eerst even wachten met de verkoop als ik je was, voor hetzelfde geld vliegt je vrouw er binnen 2 maanden weer uit, of heeft ze het zelf na 3 weken gezien, dan kost het pas echt geld als je de audi al kwijt bent.

En je hebt een beetje de pech dat mensen die een auto zoeken hem voor rond de 7 liever bij een garage gaan kopen ivm de bovag garantie.

maar ik zou zeggen zet hem eens op marktplaats en je weet precies wat de interesse is en wat je er ongeveer voor kan krijgen, nu is dit ook niet echt de tijd om een auto te verkopen (kerst, sinterklaas, nieuwjaar,)

groeten Roel
melandri

07 nov 2012, 14:28 0 x

Je hebt een punt, ik zou iig even iets kunnen regelen qua stalling tot januari, ik heb het idee dat de prijzen in augustus/september voor een A2 hoger lagen dan nu. Dat trekt vast wel weer bij. Of niet...

En die garantie is ook waar, alhoewel grote beurt met distributie bij 117.000, remmen en nieuwe apk bij 125.000, 2 setjes vrijwel nieuwe banden....dat was voor mij voldoende om zonder garantie te kopen. Maar goed, ik weet er meer vanaf dan een gemiddelde koper denk ik.

Ik zet hem wel ergens neer voor een fiks bedrag, wie weet.....
Plaats reactie