Invoeren A2 en BPM.
Dag A2 liefhebbers ,
Is er misschien iemand bekend met de BPM berekening door het bedrijf Xray ? De berekening/opgave van dit bedrijf schijnt ook door de belasting geaccepteerd te (moeten ) worden en erg laag uit te komen . Graag jullie reactie als je hun opgave gebruikt hebt bij de BPM bepaling .
Groet TDI3
Is er misschien iemand bekend met de BPM berekening door het bedrijf Xray ? De berekening/opgave van dit bedrijf schijnt ook door de belasting geaccepteerd te (moeten ) worden en erg laag uit te komen . Graag jullie reactie als je hun opgave gebruikt hebt bij de BPM bepaling .
Groet TDI3
Hoi slk-a2 en anderen ,
Ik had idd autotelex al in mijn achterhoofd maar dacht misschien heeft iemand ervaring met dat Xray .
Inmiddels heb ik begrepen dat ze alleen de "nieuwere" types doen . . tja
hock:
Er vallen inderdaad heelll wat a2 's af op geadverteerde kilometerstand als je daarna een beetje nazoeken is echt een hoofdstuk apart.
Nou ja net als iedereen denk ik een "eerlijk" exemplaar te hebben gevonden ( alle rekeningen met km stand van een bestaande garage er bij ) .
Weet iemand misschien onder welk type een colourstorm valt ? Gewoon type 1.4 of 1.4 pro of 1.4 exclusive ??
(Deze colourstorm heeft ook achter electrische ramen.)
Ik hoor graag jullie ervaring .
Groet TDI3
Ik had idd autotelex al in mijn achterhoofd maar dacht misschien heeft iemand ervaring met dat Xray .
Inmiddels heb ik begrepen dat ze alleen de "nieuwere" types doen . . tja

Er vallen inderdaad heelll wat a2 's af op geadverteerde kilometerstand als je daarna een beetje nazoeken is echt een hoofdstuk apart.
Nou ja net als iedereen denk ik een "eerlijk" exemplaar te hebben gevonden ( alle rekeningen met km stand van een bestaande garage er bij ) .
Weet iemand misschien onder welk type een colourstorm valt ? Gewoon type 1.4 of 1.4 pro of 1.4 exclusive ??
Groet TDI3
Zolang je Autotelex niet afsluit kan je meerdere scenario's doorrekenen en uitprinten/saven. Ik zou zegggen: probeer gewoon. Ik weet niet hoe oud je A2 is maar ik vermoed dat het verschil in BPM tussen helemaal kaal en duurste uitvoering de waarde van een kratje bier is. Je kunt je afvragen of je dan naar de laatste cent op zoek wilt of gewoon een 'geen gezeur' aangifte doet.
Marc
Marc

Nee zeg . . bespaar me om idd over een paar euro te zeveren , m n vraag was meer dat ik niet weet waaronder je een colourstorm moet " aanklikken" + heb wat verschillende opgaven en daar zit toch wel een verschil van zo n € 150 , tussen.
Maar k ben t met je eens liever "geen gezeur" aangifte dan om een paar euro bezig te zijn .
Groet TDI3
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Onze rijkelijk aangeklede Colour.Storm uit december 2003 kon ik bij de BPM aangifte niet selecteren, het model bestond toen domweg nog niet in Nederland. Dus heb ik de 1.4 Pro Line gekozen en is zonder morren geaccepteerd.
Ik zou me er niet al te sappel over maken, alleen als het gaat om schokkende bedragen zal de belastingdienst mogelijk een steekproef houden. Je moet je voorstellen dat er dagelijks zoveel auto's worden aangeboden dat een 'simpel' A2-tje niet interessant is voor ze.
Succes!
Ik zou me er niet al te sappel over maken, alleen als het gaat om schokkende bedragen zal de belastingdienst mogelijk een steekproef houden. Je moet je voorstellen dat er dagelijks zoveel auto's worden aangeboden dat een 'simpel' A2-tje niet interessant is voor ze.
Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
HJ , bedankt voor je reactie ,
K zat ook al aan zo n "variant" te denken . Grappig dat de colour niet opgenomen is in de meeste modelvarianten.
Degene die k op ga halen is uit september 2003 en jah t zou ook qua kleur uit hetzelfde nest als de jouwe kunnen komen
.
Groet TDI3
K zat ook al aan zo n "variant" te denken . Grappig dat de colour niet opgenomen is in de meeste modelvarianten.
Degene die k op ga halen is uit september 2003 en jah t zou ook qua kleur uit hetzelfde nest als de jouwe kunnen komen

Groet TDI3
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="TDI3"]K zat ook al aan zo n "variant" te denken . Grappig dat de colour niet opgenomen is in de meeste modelvarianten.
.[/quote]
Dat valt nog te bezien.
De mijne is eigenlijk een 2004 model met de ribbelgrille, ik vermoed dat de jouwe een gladde en matte grille heeft? Wat is de samenstelling van de auto eigenlijk? Heb je goed gekeken naar de pakketten en opties?
Zie ook deze url met zeer handige tips: http://www.audia2museum.de/57.html

Dat valt nog te bezien.

Zie ook deze url met zeer handige tips: http://www.audia2museum.de/57.html
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Audi_gekkie
[quote="TDI3"]
Groet TDI3[/quote]
Een CS kan alle door jou aangegeven uitvoeringen zijn, dus van "gewone" 1.4 tot de exclusive.
De CS werd bedacht om de tegenvallende verkoopcijfers op te schroeven. Vooral de jeugdige rijder (tot 30 jaar) liet de A2 links liggen.
Groet TDI3[/quote]
Een CS kan alle door jou aangegeven uitvoeringen zijn, dus van "gewone" 1.4 tot de exclusive.
De CS werd bedacht om de tegenvallende verkoopcijfers op te schroeven. Vooral de jeugdige rijder (tot 30 jaar) liet de A2 links liggen.
Autotelex,,, werkt prima, Douane is tegenwoordig ook een heel stuk gemoedelijker, formulieren inleveren en het komt allemaal goed, vroeger ging men mee naar buiten en werd heel je auto bekeken,,,,,,,,,,,, nu is alles nog een papierenformaliteit