Ruilen middenconsole dubbel din met radio Symphony voor middenconsole enkel din

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
Plaats reactie
Marcel_Live

24 nov 2014, 21:29 0 x

Beste forumleden,Ik ben in het bezit van een Audi A2 sinds 2 weken. Ik wil de bestaande radio vervangen door een DAB+ unit. In mijn A2 zit nu een Symphony dubbel din. Is er iemand die met mij wil ruilen voor een enkel din midden console de radio mag je erbij hebben. Het zou fijn zijn als je mij kan helpen met het overbouwen.Hoor graag van jullie!
Audi_gekkie

24 nov 2014, 21:43 0 x

Beste Marcel het is niet de middenconsole die je overbouwd, maar alleen de radio's.
Bij een dubbel din heb je geen opbergvakje onder de console van de climate control, bij een enkele din wel.
Het is dus zaak als je van dubbel din naar enkel gaat de console van de climate control, één vakje omhoog te verplaatsen en vervolgens het opbergvakje daaronder in te bouwen.

Het ligt er ook aan welke kleur dashboard je A2 heeft.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 nov 2014, 22:37 0 x

Het wordt over het algemeen genomen erg gewaardeerd als nieuwe forumleden zich voorstellen, ook een bijgewerkt profiel geeft meer inzicht op de auto.

Praktisch: als je het bedieningspaneel omhoog verplaatst zal deze niet meer goed aansluiten op de middenconsole door de afgeronde hoeken aan de onderkant. Dat paneel zal je moeten vervangen wil je het optisch netjes houden. Plus de investering in een opbergbakje uiteraard. Verder heeft @Audi_gekkie het bij het rechte eind.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
DonGaspar
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

26 nov 2014, 23:55 0 x

@Marcel_Live, misschien een beetje off-topic, maar ik ben wel benieuwd hoe/waar jij een DAB+ antenne monteert.

Ik heb sinds kort ook een DAB+ radio in de A2, maar gebruik alleen de FM momenteel (werkt prima uiteraard) omdat ik de bijgeleverde lelijke raam-plak antenne liever niet op mijn raam heb zitten. En antenne-splitters werken niet bij onze actieve antenne met phantoomvoeding.
Ben dus benieuwd of je een mooie onzichtbare plaats weet om een DAB antenne te plaatsen met toch goede ontvangst!
Audi A2 1.2 TDI 3L - ANY - Silver metallic - 2001
Fiat 500e - 100% electrisch - e-Sport package - Moon Roof - Granito Lucente - 2014
Elmo299

27 nov 2014, 11:25 0 x

Beste Marcel, 
Ik zou graag met je ruilen...Mvg, Albert
Jeroen Willem

02 dec 2014, 07:27 0 x

Het volgende project waar ik aan wil beginnen is het ombouwen van onze originele Corus 1 enkel din radio naar dubbel din rns e

Nu heb ik verschillende draadjes tegen gekomen die howto's aanbieden.
Echter zit er geen link bij of zijn de foto's weg.

Heeft iemand een handleiding voor een dergelijke ombouw?

Daarnaast lees ik verhalen over rnse apparaten met snelheid van de auto en zonder (alleen gps) nu ben ik benieuwd welke van de twee en vooral hints en tips!!

Alvast bedankt!
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

07 dec 2014, 09:44 0 x

Alleen GPS signaal is al genoeg zo werken nagenoeg alle after market navi´s ook.
Voor meer info over de ombouw.... kijk even bij de oosterburen. genoeg info hierover.
http://www.a2-freun.de/forum/forumdisplay.php?f=63
Plaats reactie