Bandenpomp 12V

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
Plaats reactie
NicolasVDW

03 jun 2015, 23:47 0 x

Als er iemand een originele bandencompressor wilt voor de passagiersvoetruimte te vullen, hier staat er eentje te koop. Voor best wel een hoge prijs jammergenoeg.

[LINK](http://www.2dehands.be/auto-onderdelen- ... 09607.html)
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 jun 2015, 21:30 0 x

Staan voor minder ook op marktplaats te koop:

[enter link description here](http://link.marktplaats.nl/m935190795)

![enter image description here](http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwM ... O/$_85.JPG "enter image title here")
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

04 jun 2015, 22:22 0 x

En als je geen originele wilt ivm met de prijs en evt ook nog de houdbaarheids datum van je banden reparatiefles al jaren verlopen is en het spul niet meer werkt dan kun je ook bij de automaterialen zaken en de Halfords (als die nog bestaat..) een complete set in mooie tas krijgen voor onder de 100 euro.
Dit doen lease maatschapijen vaak ivm de kosten.
Hou er wel rekening mee dat als je dit spul er in doet je eigenlijk de band moet v.v. als je thuis bent.....
Mooiste is een spacesaver reserve wiel of iets wat er voor door kan en achterin past.
En dit laatste zeg ik omdat je met een scheur of te groot gat in je band jezelf niet kan redden met de bandenreparatieset....en daar sta je dan...
Gideon
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 jun 2015, 22:46 0 x

In hoeverre is de houdbaarheidsdatum van de originele flacon geldklopperij of is het spul na een paar jaar echt nutteloos geworden?
Dirck

05 jun 2015, 11:05 0 x

Koop9?

Ik weet dat er soms oude flessen verkocht worden door sommige dealers zoals in Alkmaar die beperkt houdbaar zijn wegens lage omzet?

Ook Action had die beperkt houdbare en ik weet dat tussen productie en gebruik een flinke tijd zat!
Ook de brandblussers hebben dit dus let op wat je koopt!

Advies; Eerst goed schudden want het kan uitzakken!
Ook bij iets oudere olie kunnen de zwaardere dopes of juist de lichte boven... dus elke vloeistof voor eventueel uitzakken eerst goed schudden, ik rij te netjes en de drempels zijn niet voldoende!

Maar... ik heb geen pluggen maar dikke schroeven en zo kun je een gat met parker die voldoende dikte heeft ook gebruiken als je de spijker eruit trok...
Dom, beter verder slaan maar mijn zoon heeft iets minder ervaring!
Na schroef plaatsen, wel elk rondje een tik van de kop rustig naar garage waar een rubber plug na opruwen erin ging dus nieuwe band niet eens nodig.
Ik heb hier nog 40.000 mee gereden in vorige Seat Ibiza dus had flesje niet nodig, wel de pomp!
Als je de smurrie gebruikt is herstel niet mogelijk en moet je nieuwe band kopen dus een schroef voor korte afstand kan wel.

Een reserve wiel is op de sloop te koop maar kost veel ruimte en die thuis brengers... vaak uitgedroogd dus wees daar ook voorzichtig mee, en dus niet uit oude Golf 3 halen maar Polo schade wrak een verse!
Dot code controleren want mijn Vredestein banden... uit 2000, nog bruikbaar maar wekelijks pompen!
Plaats reactie