Al even geleden bleek ik achter ook speakers te hebben, incl blaupunkt versterkertje onder de voeten.
Achterop de Alpine radio twee tulpen pluggen aangesloten naar de standaard stekker richting blaupunkt versterker.
Het volume vd achterspeakers is echter heel zacht en niet voldoende te verhogen met de fad en subwoofer instelling vd radio.
Wat is er fout?
Ik denk dat de uitgang op de Alpine er een is voor een subwoofer. Maar speakers achter zijn wel links rechts (balance) in te stellen, wat me raar lijkt voor een sub. Maar heb geen ervaring met subwoofers.
Vreemd genoeg bleef het volume laag toen ik de gewone uitgang voor achterspeakers doorverbond.
De blaupunkt doet wel iets. Bij het loshalen van de voeding valt het signaal in zn geheel weg.
Ik zie vast iets eenvoudigs over het hoofd door een geberek aan kennis. Hoop ik...
Groet,
Jeroen
Aansluiten achterspeakers?
- Bluemotion
Beste Jeroen, ik heb gister bij mijn eigen a2 (met 8 soeakers) een actieve sub toegevoegd. Schema zie onder.
Voor jouw setup nodig, geschakelde + , een constante plus, de 12V - en signal links en rechts + en de signaal - ( geklusterde L+R) van jouw tulpstekkers
Een subwoofer uitgang (pre-amp) is meestal ook L+R dus dat zal t verschil niet zijn. Check onderstaand schema en sluit eea volgens schema aan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt
Voor jouw setup nodig, geschakelde + , een constante plus, de 12V - en signal links en rechts + en de signaal - ( geklusterde L+R) van jouw tulpstekkers
Een subwoofer uitgang (pre-amp) is meestal ook L+R dus dat zal t verschil niet zijn. Check onderstaand schema en sluit eea volgens schema aan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt