Aankoopbegeleiding A2 gevraagd

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
Gebruikersavatar
Frisgenoeg
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 aug 2018, 19:18
Locatie: Arnhem
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 aug 2018, 19:28 0 x

Hi,

Ik ben geinteresseerd in een A2. Hoe meer ik er over lees, hoe meer ik er van overtuigd raak dat het een goede auto is. Weet alleen nog niet zoveel over onderhoudskosten etc. Hoe is dit voor een A2? Betekent het veel zelf doen als je de kosten laag wilt houden? (heb ooit VW Kever gereden, maar ben nou ook weer niet een doorgewinterde sleutelaar)

Morgen ga ik kijken naar 2 exemplaren:

De eerste: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... =mympBuyer

Deze is interessant qua prijs en qua km's is het logisch en betrouwbaar. Ga uiteraard de onderhoudsgeschiedenis bestuderen, maar waar moet ik vooral op letten bij een A2 met dit aantal km's op de teller?

De tweede: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... =mympBuyer

Wat natuurlijk meteen opvalt is het lage aantal km's. Is dit slim? Of vraag ik dan om problemen?
Verkoper geeft aan dat hij van zijn oma is geweest. Die heeft er een paar 1000km per jaar mee gereden. Heeft 4 eigenaren gehad, dus is wel beetje vreemd.

Sowieso ga ik niet over 1 nacht ijs. Staan er ook genoeg op MP met meer dan 200k op de teller. Is dit verstandig? En waar let ik dan op? Tips?

Tnx voor de reacties!

Jaap
(een A2 n00b)
Gebruikersavatar
bjmeengs
Audi A2 clublid
Berichten: 441
Lid geworden op: 28 mei 2016, 14:18
Locatie: Hof van Twente
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 aug 2018, 19:52 0 x

Dag Jaap,

Ik ben ook geen autokenner, maar was in de tijd ook erg gecharmeerd van de Audi A2.
Laat je in iedergeval goed voorlichten hierin.
Heb zelf goede ervaring en meerdere op dit forum hebben dat ,met Audi A2 centrum van Jan Eenink in Vorden .
Hij heeft er op dit moment 15 staan. Verschillende kleuren, 1.4 / 1.6 en de diesels.
Jan kan je in iedergeval goed helpen. Je kunt er in verschillende rijden. Hij kan je de voors en de tegens vertellen en ook bij de eventuele aankoop van een zelf gevonden A2 kan hij je helpen. Dit uiteraard tegen vergoeding.
Het is echt de moeite waard om daar te kijken. Dan kun je niet anders dan enthousiast worden.
Succes met de zoektocht.
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

23 aug 2018, 20:00 0 x

Ha Jaap, leuk dat je een A2 aan wil schaffen!

Zelf ben ik nog maar een paar maanden in het bezit van een exemplaar. Maar elke keer dat ik erin rijd is het weer genieten. Mijn verhaal kun je hier vinden (alleen op klikken als je veel tijd hebt, haha).

Voordat je gaat zoeken zou ik eerst een lijstje maken met 'must haves' en 'nice to haves' en bepalen naar welke motor en brandstof je voorkeur uitgaat. Dat maakt het zoeken wat eenvoudiger. Een auto met een lage kilometerstand is overigens weliswaar weinig gebruikt, maar kan wel slecht ingereden zijn en hoeft daardoor niet per se een goede aankoop te zijn. Verder staan er heel veel aankooptips in dit topic.

Succes met de zoektocht en houd ons vooral op de hoogte!
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 aug 2018, 21:19 0 x

Welkom hier! Nog een Arnhemmer is ons midden :thumbmin: Ik sluit me geheel aan op bovenstaande adviezen. Op het forum worden ook A2's te koop aangeboden, dit is bijv. een mooie:

viewtopic.php?f=16&t=7931

De aankoopgeschiedenis van @iKnijff is een mooi stuk proza, zo kan het ook lopen ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

23 aug 2018, 21:50 0 x

Er is maar 1 iknijff !
Maar het mooie van zijn manier van beslissen is dat hij nu wel goed anderen kan adviseren😀
Voor wat de 2 marktplaats auto's betreft,
De eerste heeft geen NAP terwijl het wel een origineel nederlandse auto is denk ik. Dat is voor de km stand een beetje een vraagteken of dat klopt,
Wel leuke dagrijlampjes.Het blokje kenmerken is afgescherm boven in de pagina en dat hoort er wel te staan ivm met kenteken gegevens ( aantal eigenaren)
De 2e heeft wel NAP maar erg weinig km in de 14 jaar en dat is niet altijd een voordeel, het kan zijn dat er erg veel kleine stukjes mee gereden zijn en dan treed er overal vervuiling op.
Maar veel auto's bekijken kan zeker geen kwaad.
Maar voorlopig is mijn faforiet de auto die door Peter Maathuis aangeboden wordt, dan heb je vast 1 die technisch prima voor elkaar is en nog eens een aparte kleur ook nog
Succes met zoeken,

Jaapje. 😀
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

23 aug 2018, 22:12 0 x

De eerste blauwe met werkend dak is leuk, maar hij is net 1 maand eigenaar volgens RDW... dat is verdacht..
De 2e is erg weinig KM en waar gekocht want bij dealer onderhouden is dat leuk maar stevig aan de prijs bij particulier zonder garantie....

Daarom twijfel ik en denk ik dat de eerste verdacht is na 1 maand en 2e erg duur.... gebruik de andere antwoorden en onthoud mijn populaire uitspraak goed...
Beter een Goede niet dan grote Miskoop!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 aug 2018, 22:31 0 x

Hier mijn 6 jaar ervaring met de A2: viewtopic.php?f=4&t=1269

Wat betreft de motor/onderstel is de A2 vergelijkbaar met de andere modellen (Skoda Fabia/Seat Ibiza/VW Polo) met dezelfde motoren.
Ik heb de auto bij een Bosch-garage in het onderhoud.
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

23 aug 2018, 23:21 0 x

Heb je morgen het hele land doorgereden en is er nog twijfel dan is er nog deze:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... ousPage=lr
Een unieke A2, er zijn al heel weinig witte in nederland ( ong15) maar dan nog met zwart leer en glasdak...... helemaal goed!
Is een Duitse import denk ik en dan wordt je evt de eerste nederlandse eigenaar.
Succes.
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 aug 2018, 08:27 1 x

Hi Jaap!

Welkom in de wereld van ‘het-zoeken-naar-een-Audi-A2’!

Ik ben al een tijd van de partij, sinds 2008 eigenlijk. Zocht er toen een, maar omdat iedereen zei dat-ie lelijk was, toch een andere gekocht na twee Audi A2’s bezichtigd te hebben. Ik vond ze geweldig!

Nu ik de 30 ben gepasseerd vind ik de mening van anderen niet meer zo heel erg belangrijk en grijp ik nog de kans er een te kopen, voor het te laat is.

Ik zoek al een paar weken een Audi A2 en heb er redelijk wat bekeken. Als je concrete vragen hebt zal ik proberen ze te beantwoorden!

Om te beginnen zou ik er gewoon een paar bekijken die je leuk lijken. Dan krijg je een idee wat je kan krijgen voor die bedragen. En vooral: je kan ontdekken welke features jij (en eventuele andere inzittenden) belangrijk vindt (vinden).

Daarna inderdaad een lijstje maken met wat je wel en niet wil. Leeftijd, (minimale en maximale) kilometerstand, opties, kleur en zo verder.

Het is nu voor mij nog lastig tips te geven, omdat de twee auto’s die je laat zien erg verschillend zijn en dat mij het idee geeft dat je eerst nog even lekker rond moe neuzen voor ik begin over dingen waar je nog niet aan toe bent.

Zoals je ongetwijfeld al weet is er op dit forum een heel handig overzicht met tips waar je op kan letten bij de zoektocht (beoordeling) van een Audi A2. Zo niet, zoek het even op en je komt vanzelf nog allerlei andere interessant topics tegen!

Heel veel plezier gewenst met de bezichtigingen!
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
bjmeengs
Audi A2 clublid
Berichten: 441
Lid geworden op: 28 mei 2016, 14:18
Locatie: Hof van Twente
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 aug 2018, 08:34 1 x

Je geeft aan zoekende te zijn geweest. Je was toch bezig met een gele colourstorm. Heb je al een A2 gekocht Karol.
Plaats reactie