Aankoop / even voorstellen

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
Rudyvg

01 jul 2011, 12:40 0 x

Beste allemaal,

Zal me eerst even voorstellen: Ruud (alias rudyvg) en nog geen Audi A2 rijder. Maar volgende week ga ik een A2 bekijken en daarom heb ik me geregistreerd. Wellicht dat iemand goede aankooptips heeft? En daarnaast hoop ik hier informatie te vinden omtrent de inbouw van een originele cd-speler ( iema nd in de aanbieding wellicht?), iPod-aansluiting, Bluetooth etc.

De A2 die ik op het oog heb is een 1.4 TDI. Uitvoering weet ik niet, er zitten lmv en clima op en hij is zilver metallic.

Hoop maandag of dinsdag de deal te kunnen maken.

Groeten,
Ruud
ruud

01 jul 2011, 13:45 0 x

Welkom Ruud! Tja, op het duitse A2 forum staat nog wat aankooptips die misschien nog een bijdrage leveren. Probeer in meerdere auto's een proefrit te maken zou ik zeggen.

In elk geval veel plezier op 't forum en straks met je nieuwe A2.

groet, ruud
j.hoeben1

01 jul 2011, 15:41 0 x

[quote="Rudyvg"]Beste allemaal,

Zal me eerst even voorstellen: Ruud (alias rudyvg) en nog geen Audi A2 rijder. Maar volgende week ga ik een A2 bekijken en daarom heb ik me geregistreerd. Wellicht dat iemand goede aankooptips heeft? En daarnaast hoop ik hier informatie te vinden omtrent de inbouw van een originele cd-speler ( iema nd in de aanbieding wellicht?), iPod-aansluiting, Bluetooth etc.

De A2 die ik op het oog heb is een 1.4 TDI. Uitvoering weet ik niet, er zitten lmv en clima op en hij is zilver metallic.

Hoop maandag of dinsdag de deal te kunnen maken.

Groeten,
Ruud[/quote]

Hoi,
Deze staat op een Belse Site!! http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/audi ... 509219.htm

Groet,
Sjors
audietje

01 jul 2011, 20:24 0 x

zoooo een diesel met slechts 41000 km !! uit 2005 !!!!
ff op de site van "autoweek" uitrekenen wat nog aan BPM betaald moet worden.
Als dat meevalt: halen die Belg !
groet
audietje.
p.s. wel ff een proefrit maken natuurlijk !
Rudyvg

03 jul 2011, 21:25 0 x

Die ik op het oog heb staat hier:
http://www.autowereld.nl/audi/a2/1.4-td ... tails.html

Ik neem in ieder geval de tips mee die ik gevonden heb, dank daarvoor!

Voor wat betreft de inbouw van navi ga ik nog eens verder pluizen op het forum. Zag dat er een aantal mensen zijn die een knappe audi navi hebben ingebouwd. Zijn er bij jullie weten ook bedrijven die iets dergelijks kunnen verzorgen? Zelf ben ik echt geen techneut...
MN-NL

03 jul 2011, 22:40 0 x

Hallo Ruud,

Welkom hier!

Heb ik het goed en komt deze naast een V70 te staan?

Zo'n stel staat hier ook voor de deur en ik weet er nog meer :lol: .

Goede keuze(s) ;)

Groet, Marc
Rudyvg

04 jul 2011, 17:42 0 x

Hoi Marc,

Dat is ook toevallig!

Het ziet er naar uit dat de V70 voorlopig even het veld moet ruimen. Na veel passen en meten blijken drie kinderzitjes wel op de achterbank te passen, maar de gordels zijn met geen mogelijkheid meer dicht te krijgen....

De derde spruit komt pas over een paar maanden, maar na lang zoeken naar een kleinere, zuinige maar wel bijzondere auto waar ik zelf in ga rijden ben ik op de A2 uitgekomen...

Dus je weet het, ook als je voor je Audi A2 een voordelige verzekering zoekt.... :lol:

Groeten,
Ruud
Romulus

05 jul 2011, 19:53 0 x

Welkom![quote="Rudyvg"]Het ziet er naar uit dat de V70 voorlopig even het veld moet ruimen. Na veel passen en meten blijken drie kinderzitjes wel op de achterbank te passen, maar de gordels zijn met geen mogelijkheid meer dicht te krijgen....

De derde spruit komt pas over een paar maanden, maar na lang zoeken naar een kleinere, zuinige maar wel bijzondere auto waar ik zelf in ga rijden ben ik op de A2 uitgekomen...[/quote]Begrijp ik goed dat je drie kinderzitjes achterin de A2 wilt plaatsen? Zorg dan dat je een A2 uitzoekt met achterbank (drie gordels) en niet twee losse zetels (twee gordels). Dan blijft nog de vraag of de A2 breed genoeg is. Of je kunt een zitje op de voorstoel monteren, maar alleen als de voorairbag kan worden uitgeschakeld (dit was een optie tegen meerprijs, het slot hiervoor zit in het handschoenenkastje). Ik ben even niet zeker of dit altijd gepaard ging met Isofix-punten in de voorstoel.

Succes met de zoektocht en we horen ervan!
lemoi

05 jul 2011, 22:03 0 x

airbag voor kan je door de garage uit laten schakelen als je dit wilt. Hebben wij toen voor onze dochter die toen in de maxi cosi zat, ook laten doen (en later weer ingeschakeld)
Rudyvg

05 jul 2011, 23:14 0 x

Wees gerust, er gaan geen drie kinderzitjes op de achterbank van een A2!

Vrouwlief krijgt een MPV waarin drie kinderzitjes wel goed passen op de achterbank (drie losse stoelen). Die gebruiken we dan ook voor de vakanties etc. Zelf neem ik de A2 waar twee kinderzitjes op de achterbank gaan en één op de voorstoel (tenminste op de momenten dat ik alledrie de kinderen naar de kinderopvang breng, rest van de tijd zit ik alleen in de auto).

Dus de Volvo gaat het veld ruimen, wel tijdelijk, want zodra de kinderen iets groter zijn en op zittingverhogers kunnen komt hij meteen weer terug. Echt een topauto.
Plaats reactie