Aantekening EEGK-9999

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 apr 2019, 18:47 2 x

Bij de oosterburen lees ik de suggestie dat de BHC motor in vergelijking met de AMF motor een watergekoelde EGR heeft en dat uitlaatspruitstuk en turbo één geheel zijn. Op het deksel van de distributieriem staat normaal gesproken de motorcode. Misschien kun je de verkoper vragen die code door te geven of de sticker te fotograferen.
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

08 apr 2019, 21:30 2 x

Peter_Maathuis schreef:
08 apr 2019, 18:47
Bij de oosterburen lees ik de suggestie dat de BHC motor in vergelijking met de AMF motor een watergekoelde EGR heeft en dat uitlaatspruitstuk en turbo één geheel zijn. Op het deksel van de distributieriem staat normaal gesproken de motorcode. Misschien kun je de verkoper vragen die code door te geven of de sticker te fotograferen.
En ook is BHC een euro 4, voor wat het in de toekomst nog waard mag zijn.

Heb contact met de RDW gehad. Voor de APK maakt de toegevoegde code niet uit, als de technische staat van de auto in orde is wordt de auto goedgekeurd voor de APK.

Wat wel uitmaakt is dat er op het kenteken geen Euro norm genoteerd is.
Hiermee kan je in conflict komen met milieu zones in steden.
Nu maakt dat voor een AMF misschien niet zoveel uit, Euro 3 is al te vervuilend om überhaupt nog een stad in te mogen, let wel; meest in het buitenland.
In Nederland wordt er nog vaak naar bouwjaren gekeken, hier in Rotterdam in ieder geval wel.

Maar stel, een Euro 4 mag nog wel de stad in, maar omdat er vermeld staat op je kenteken dat je geen emissie beperkende maatregelen op je voiture hebt (dus EEGK-9999), mag je de stad toch niet in...... of risico op een boete?

De importeur kan een vermelding afgeven, en bij het RDW kan dan een aanpassing aan het kenteken gedaan worden, aldus de RDW.

Overigens laat ik de rode voor wat het is, het is bijna 100% een AMF, maar als het wel een BHC (niet waarschijnlijk) is heb ik er geen goesting in om administratieve acties te moeten gaan uitvoeren, maar dat is een persoonlijke keuze.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
Lemaire
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 okt 2018, 16:48
Locatie: Amstelveen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 jul 2019, 16:50 1 x

Beste mensen,

Ik heb de zelfde aantekening en ook een plat streepje achter de Y9. Helaas geen vermelding van 4 cilinders maar gewoon 3. Volgens de RDW geen probleem voor APK en tja in Amsterdam mag ik er nu nog in. Maar dat zal wel niet zo lang meer zo zijn, ze gaan naar bouwjaar 2005.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

10 jul 2019, 18:24 1 x

Eigenlijk moet dit bij Topic mileu zone staan...

Er komen binnenkort Blauwe of Groene, een landelijke regel, had er al moeten zijn maar uitgesteld.

Alleen het Centrum mag je van diverse steden dan niet meer in, maar als vele aan de rand parkeren en vouwfiets of step pakken, dan verplaatsen ze het probleem.

De AMF motor is Euro 3 en daar op selecteren is eerlijker, een overjarige die in 2006 is afgeleverd mag wel het centrum in , maar eerder afgeleverde niet.
In Duitsland geld zelfde probleem, daar komen nu vele diesels te koop te staan.

Als je niet in Centrum woonde maar de rand en wil fietsen.... dan blijft je auto bruikbaar, en ze bereiken dat als je aan de andere kant moet zijn moet gaan rond rijden dus meer KM en vervuiling moet veroorzaken.

Ik weet dat elke Auto gecontroleerd moet worden en een enkeling een boete kreeg, veel werk en hoge kosten.
Wel kun je nog protesteren in groep omdat alle Nederlandse Auto's gecontroleerd worden en buitenlandse vrij door mogen, die moeten ze aanhouden om te zien of deze wel of niet erin mag.
Dit is niet eerlijk en in Utrecht loopt al een zaak.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Johan 3L
Berichten: 1203
Lid geworden op: 21 aug 2011, 23:26

10 jul 2019, 19:27 2 x

Helemaal met dit kleine diertje eens.
Het is weer eens de wereld op zijn kop.
Dat is met zoveel dingen tegenwoordig.
Men is wanhopig op zoek naar oplossingen voor bestaande (door de moderne techniek veroorzaakte) problemen.

Zo is het fileprobleem heel simpel op te lossen en het "niet gebruiken van je mobiel" eveneens.
Ik heb daar zo mijn eigen simpel oplossingen voor.....
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

10 jul 2019, 20:42 1 x

Feiten;

Een forum lid uit Utrecht woont op de Milieu grens.
Hij werkt ook op de vuile kan van die Milieu grens.

Sinds de invoering moet zijn AMF dagelijks 3x zoveel KM maken en om het Centrum heen rijden!
Hij parkeerde en werkte dus buiten de zone, maar in plaats van 850 meters moet hij nu dagelijks 2.5 km afleggen, of E bike pakken, maar met zoveel papieren en gereedschap lukt dat moeilijker.

Hij heeft bewezen dat hij nu door gemeente beleid reeds nu 3x zoveel vervuiling veroorzaakte.
Dit is dus volgens de oude regels, straks komt er een Groene Euro 3 of Blauwe Euro 4 zone en ik verwacht dat elke gemeente voor die blauwe Euro 4 gaat, waarbij ze niet naar milieu op kenteken maar bouwjaar gaan kijken.
Dus een Euro 4 van 2003 of 2004 is dan ook niet toegestaan.

De 1.2 Tdi spaardiesel was vaak als Euro 3 gekeurd maar was op Euro 4 norm die bij aflevering nog niet bestond! Dus een schone te herkeuren als Euro 4 die met Roetfilter zelfs Euro 5 kan halen in Duitsland word niet gekeken, en de Sjoemel Euro 6 die meer vervuilen als Euro 2 mogen gewoon doorrijden!

Ik begreep dat op 1 januari 2020 dit in zal gaan.
Om dit te handhaven zal vrijwel elke gemeente dure camera bij elke ingang plaatsen.
Die maakte foto en kijkt of het Benzine, LPG of Diesel is en welk bouwjaar...uitgezonderd buitenlanders!
En ik weet dat er al diverse van deze camera's bewerkt zijn met Life Hamers en spuitbussen....!
Hoge kosten handhaving en nauwelijks boete opbrengsten, eerste maanden en dan weet iedereen het.
Maar dit betekend zolang er voertuigen aanwezig zijn die niet voldoen dus dure controle voor iets wat nauwelijks meetbare resultaten zal geven.

Ze hebben het over 1 Europa maar ze weigeren hier de Duitse regels over te nemen.
Daar is ombouw naar schonere wel mogelijk en dat leverde wel iets op.
Stickers kun je makkelijk zien en de dure camera hoeft dan niet meer.

Protesteer als jou gemeente dit gaat invoeren en je mag meerdere politieke partijen benaderen want niemand weet wat je werkelijk stemde!
Mijn gemeente heeft het uitgesteld tot 2022 als het elders goed zou gaan
en er komt dus voorlopig niets!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie