Sinds een paar maanden ben ik autoloos (lease liep af in april, wilde contract verlengen maar moest meer gaan betalen voor de zelfde auto van 3 jaar oud

Tot nu toe heb ik de auto amper gemist maar in de herfst/winter wordt dat wel een ander verhaal denk ik ;-)
Omdat ik weinig km rijd (ca. 4000 km/jaar) wil ik niet veel geld in een auto steken. Leasen is nog een optie maar heb ik eigenlijk geen zin meer in omdat het relatief duur is.
Daarom ben ik nu aan het kijken naar een leuke wat luxere youngtimer die nog een paar jaar zonder al te veel problemen mee kan. Een A2 was niet de eerste keuze, maar door o.a. dit forum ben ik nu toch enthousiast over dit model.Ik ben een vrouw dus ik kijk eerst naar het uiterlijk van de auto en dan pas naar de rest

Japanners schijnen technisch erg goed te zijn maar daar heb ik het niet zo mee. Voordat ik de A2 ontdekte keek ik vooral naar mini's en een mooie bmw z3 of audi tt cabrio vind ik ook leuk

Ik heb mijn ogen laten op deze:
https://emmen.vanleeuwenauto.nl/audi-a2 ... 80468.html
Op het forum kwam ik een paar wat louche praktijken uit Emmen tegen, heb er helaas zelf ook ervaring mee met een geïmporteerde fiat die ik kocht in Emmen. Ik ben benieuwd of er bij de advertentie al alarmbellen gaan rinkelen bij jullie?
https://audi-a2.nl/viewtopic.php?f=16&t=9082
Deze staat ook al een tijdje te koop hier op het forum. Een aantal jaren ouder, meer km's op de teller.
importeren uit duitsland is ook nog een optie... klinkt heel ingewikkeld, maar daar kan ik vast wel hulp bij vinden.
Inmiddels ben ik er dus achter dat de km-stand niet heel veel uit maakt mits betrouwbaar.
Geldt dat ook voor de leeftijd van een A2? Is bijv een 2004 sowieso beter dan een 2001? Of zijn andere factoren belangrijker?
Onderhoud, moet je daarvoor naar een audi-garage of kan de garage om de hoek het net zo goed? Of is goedkoop duurkoop?
Ik kan of beter gezegd wil zelf niet klussen, dus zal alles moeten uitbesteden.
Ik heb een paar andere aankoopadvies-berichten gelezen, staan al veel bruikbare tips in, maar meer meningen en tips zijn altijd welkom :-)