GIO klassiekerverzekering en A2

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mercy200
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 mar 2018, 08:45
Locatie: Utrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

17 mei 2021, 13:27 1 x

Beste forumleden,
Ik ben momenteel via de ANWB WA+ verzekerd met mijn A2-3L (€23pmd), maar las op het forum dat sommige van jullie een (goedkope/goede) GIO klassiekerverzekering hebben (zie ook: https://www.gio.eu/verzekeringen/klassi ... rzekering/).

Mijn vraag is: Is dat niet enkel voor oldtimers (40jr en ouder)? Minimale taxatiewaarde moet €4.000 zijn, dus het zal zeker niet voor elke A2 een optie zijn. Als iemand van jullie ervaringen met deze verz.mij. heeft hoor ik het graag.
Peter.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

17 mei 2021, 13:45 0 x

Als je de voorwaarden leest:

1 Je mag maximaal 7000 km per jaar rijden.

2 Taxatie geld 2 of 3 jaren en is niet bepaald gratis.

3 Je moet er een gewone auto voor dagelijks gebruik naast houden.

Een leuke verzekeraar maar wat doen ze bij ouderen boven de 70 of 75 jaren straks?
De 3L als 1e auto houden en een leuke Audi 80 Cabrio erbij voor de zomer maanden uit 1987.
Daar is het voor bedoeld maar met een 2e A2 lukte het daar wel voordelig.

Voor de meeste forum leden die of teveel reden of geen 2e voertuig hebben is het niets.
Een verdwaalde Eekhoorn die er meerdere Audi's heeft.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
mercy200
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 mar 2018, 08:45
Locatie: Utrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

17 mei 2021, 14:10 1 x

Moderator edit: quoten van het bericht wat boven je reactie staat, voegt niets toe en helpt niet voor leesbaarheid

Als je op hun website een premieberekening uitvoert, kun je bij kilometrage ook categorie 't/m 20.000km' invullen (staat ook in de voorwaarden: https://www.gio.eu/wp-content/uploads/2 ... rsie-2.pdf). De WA+ premie wordt in dat geval €127,35pjr + €84,50 taxatiekosten. Laten we zeggen dat de taxatie elke 2jr moet, dan wordt de gemiddelde jaarpremie €169,85 (€14,15pmd). WA premie is €3pmd minder en voor Allrisk betaal je €7pmd meer. Prijs varieert met schadevrije jaren en postcode uiteraard, maar dat is bij alle verzekeraars het geval.
Je moet idd wel een 2de voertuig voor woon-/werkverkeer bij hen verzekeren tegen normaal tarief. Hoe hoog dat tarief is, kan ik online niet tevoorschijn toveren op dit moment.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 mei 2021, 18:12 1 x

Ik heb dat al eens uitgezocht. Ik red me wel met de grens van 7.000km maar het verzekeren van de "normale" auto bleek tweemaal zo duur als wat ik nu betaal (en toen betaalde)... en dan praten we over € 500 meer (WA+casco A3 cabrio)...
Gebruikersavatar
mercy200
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 mar 2018, 08:45
Locatie: Utrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

17 mei 2021, 19:48 0 x

De adder onder het gras is blijkbaar de gewone autoverzekering van de woon/werkverkeer auto. Zal ook wel afhangen van merk/type dat je rijd, maar je moet idd naar het totaalplaatje kijken. Als mijn huidige verzekering afloopt (jaarcontract), zal ik hen eens om een offerte vragen. Tegen die tijd geef ik wel een update :)
Gebruikersavatar
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
Locatie: Muiden
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 mei 2021, 21:42 1 x

zonder echte kennis van zaken: ik heb voor een andere youngtimer: "adviesverzekerd".
Toen die total loss werd gereden, leerde ik hen kennen als betrouwbaar.

Wel een aandachtpunt: ik bouwde daar geen schadevrije jaren op en na 3 jaar of zo ben je ze kwijt als je andere verzekering wil afsluiten. (niet 100% zeker, maar zie dit als tip)
betutteling is zinloos; passie is Goud
Gebruikersavatar
Ger964
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 mar 2014, 01:10
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 mei 2021, 22:18 1 x

Ik heb ook al meer dan eens een rondje uitzoekwerk gedaan aangaande 2e of 3e auto.
Linksom rechtsom is het allemaal om het even.
Ik heb 28 schadevrije jaren en (vind ik) bewezen een goede bestuurder te zijn.
Helaas zien verzekeraars dit anders en moet ik nog steeds teveel premie betalen (vind ik). Een derde auto kan ik nergens kwijt voor een normaal tarief. Enkel en alleen omdat een tweede auto gebruikelijk is en een derde schijnbaar niet.
Maandelijks betaal ik voor de A2 34,- WA premie.
Veel goedkoper gaat het vast niet worden zonder dat mijn andere auto veel duurder gaat worden.
Gebruikersavatar
4$$
Berichten: 513
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:22
Locatie: Voerendaal
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 mei 2021, 08:59 0 x

Wat vreemd ik betaal voor volledig casco €33.11 en voor beperkt casco ongeveer €26.

Voor iemand met zoveel schadevrije jaren betaal je dus best veel.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

18 mei 2021, 09:24 0 x

Ik weet dat als je een kleine zuinige auto als dagelijks hebt dus een Subaru Vivio?
Die bleef mijn 80% no Claim behouden, mag heel veel KM maken.

Maar ik heb een kale WA hiervoor......
De rest kon via GIO voordelig er naast,
moet je wel bewijs van vaste Woon Werk verkeer leveren, en ik ben afgekeurde dus woon/werk?

Een Taxatie, voor meerdere voertuigen in 1x daalde deze kosten.
Wil bij volgende keer mits Covid19 over is een Meeting voor organiseren.

En als je de KM verdeelde over meerdere voertuigen.
Nu even de andere want ik ziet op 6976 km!
de tot 20.000 km als dagelijkse kan wel bij Gio en ook no Claim behouden.

Maar vele voertuigen met teller kabel, even los en de schroevendraaier gaat door tot accu leeg is!
Die kan in enkele uren de teller 6000 terug zetten, dus onbeperkte KM?
Bij de A2 lukte dit niet zo makkelijk.

Met 4x A2 kan ik 4x7000 dus 28000 km rijden!
En die Vivio, met gratis rugklachten... voor even boodschappen halen!

Ik noemde de punten waar je op moet letten, bij 1 auto is GIO zelden goedkopere!
Vrijwel alle verzekeraars voor Classics hebben deze 2e auto ernaast voorwaarde.


Ze eisen een dagelijkse woon/werk verkeer auto maar die mag ook elders verzekerd zijn/blijven.
Weet niet of een Leasebak ook geldig is van werkgever!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
mercy200
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 mar 2018, 08:45
Locatie: Utrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

18 mei 2021, 14:50 1 x

Peter_Maathuis schreef:
17 mei 2021, 18:12
Ik heb dat al eens uitgezocht. Ik red me wel met de grens van 7.000km maar het verzekeren van de "normale" auto bleek tweemaal zo duur als wat ik nu betaal (en toen betaalde)... en dan praten we over € 500 meer (WA+casco A3 cabrio)...
'k Heb vandaag een offerte bij GIO opgevraagd voor de premie van de 'normale' auto (moderne autoverzekering)..en inderdaad.. die premie is meer dan 2x zo hoog dan wat ik nu betaal bij de ANWB (€254pjr extra in mijn geval). Dat moet je dus eerlijkheidshalve bij de kosten van de 'goedkope' klassieke autoverzekering optellen, en weg is je voordeel ;)
Plaats reactie