8 startende deelnemers waaronder 3 die problemen hebben gegeven
Vraagt mijn dame vriendelijk: "En wanneer is die van ons aan de beurt?" . . . .
Hulp nodig voor een wijs antwoord, urgent
De Betuwe in bloei, Bloesemroute. 22 april '23
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2538
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Tja, 3 van de 8 is extreem veel, maar je mag statistiek niet loslaten op zulke kleine aantallen. Ik heb al heel wat ritten met de A2-club meegereden. Daarbij viel van de in totaal meer dan 100 deelnemers niemand uit.
Ik heb sinds 2015 ca 150.000 km in 8 (!) verschillende A2's gereden, en daarbij dus veel km's in auto's die ik relatief kort had en waar vaak nog wat achterstallig onderhoud aan moest worden weggewerkt. Afgelopen zaterdag was mijn eerste panne met een A2, waarbij ik de Wegenwacht heb moeten bellen.. Die heeft overigens niets aan de auto gedaan. Hij zette me op het juiste spoor om de ABS uitgeschakeld te krijgen...
De auto die ik zaterdag reed, heb ik 3 maanden en ik heb er nog geen 2.000 km mee gereden. Naarmate je een auto langer hebt en onderhoudt, wordt ie betrouwbaarder. Alles waar je aandacht aan schenkt en alles wat je vervangt, maakt hem beter.
Feit blijft, dat bij een 20 jaar oude auto wel eens iets kapot gaat. Of een connector slecht contact maakt. In de meeste gevallen kun je rustig verder rijden en het probleem thuis oplossen. En vaak zijn de kosten heel overzichtelijk (als je zelf wat kunt) in vergelijking met een jonge auto, die stijf staat van de elektronica.
Ik heb sinds 2015 ca 150.000 km in 8 (!) verschillende A2's gereden, en daarbij dus veel km's in auto's die ik relatief kort had en waar vaak nog wat achterstallig onderhoud aan moest worden weggewerkt. Afgelopen zaterdag was mijn eerste panne met een A2, waarbij ik de Wegenwacht heb moeten bellen.. Die heeft overigens niets aan de auto gedaan. Hij zette me op het juiste spoor om de ABS uitgeschakeld te krijgen...
De auto die ik zaterdag reed, heb ik 3 maanden en ik heb er nog geen 2.000 km mee gereden. Naarmate je een auto langer hebt en onderhoudt, wordt ie betrouwbaarder. Alles waar je aandacht aan schenkt en alles wat je vervangt, maakt hem beter.
Feit blijft, dat bij een 20 jaar oude auto wel eens iets kapot gaat. Of een connector slecht contact maakt. In de meeste gevallen kun je rustig verder rijden en het probleem thuis oplossen. En vaak zijn de kosten heel overzichtelijk (als je zelf wat kunt) in vergelijking met een jonge auto, die stijf staat van de elektronica.
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
- Locatie: Winsum
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dus ik zat vandaag tijdens een rit naar Assen te kijken of ik vanachter het stuur de motorkap kon zien zitten. Blijkt lastig
- Rein
- Audi A2 clublid
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:15
- Locatie: Leidschendam-Voorburg
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik heb delen van de fraaie route opnieuw gereden dit weekend, dank voor de inspiratie @kobus1978
Deze keer niet in het gezelschap van mede A2’ers, dan mis je wel wat gezelligheid… en geen A2 motorkap in de berm gezien met het lenteweer wel de ideale gelegenheid om mijn recente aanwinst uit te laten
Deze keer niet in het gezelschap van mede A2’ers, dan mis je wel wat gezelligheid… en geen A2 motorkap in de berm gezien met het lenteweer wel de ideale gelegenheid om mijn recente aanwinst uit te laten
- Bijlagen
-
- IMG_7025.jpeg (3.56 MiB) 818 keer bekeken