De Betuwe in bloei, Bloesemroute. 22 april '23
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Geen PM ontvangen en mijn tijd is spaarzaam op het moment.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik wil alle deelnemers van de bloesemroute heel veel plezier wensen! Helaas kan ik er vanwege andere verplichtingen dit keer niet bij zijn. Het wordt vast weer een schitterende dag, we kijken uit naar het verslag!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- toutdroit
- Audi A2 clublid
Net terug van de bloesemrit.
Gewoon erg leuk en interessant. Organisatoren: veel dank
En dan onze geduldige begeleider, ons aller geheel onverslijtbare @kobus1978 zonder wie we allemaal minstens 30 keer verdwaald zouden raken

Gewoon erg leuk en interessant. Organisatoren: veel dank

En dan onze geduldige begeleider, ons aller geheel onverslijtbare @kobus1978 zonder wie we allemaal minstens 30 keer verdwaald zouden raken

In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
- kobus1978
Het was weer een geslaagde rit! Helaas moesten onze penningmeester en zijn ega vroegtijdig afhaken door pannen, maar naar verluidt zijn ze weer veilig thuis aangekomen. Dank aan alle aanwezigen voor een geslaagde dag.
- Bijlagen
-
- 00000IMG_00000_BURST20230422131057_COVER.jpg (3.12 MiB) 934 keer bekeken
-
- IMG_20230422_130734.jpg (2.65 MiB) 934 keer bekeken
-
- IMG_20230422_130410.jpg (4.45 MiB) 934 keer bekeken
-
- IMG_20230422_125718.jpg (5.17 MiB) 934 keer bekeken
-
- IMG_20230422_121101.jpg (5.59 MiB) 934 keer bekeken
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- kobus1978
Nog wat plaatjes
- Bijlagen
-
- IMG_20230422_140301.jpg (3.61 MiB) 935 keer bekeken
-
- IMG_20230422_140643.jpg (4.53 MiB) 935 keer bekeken
-
- IMG_20230422_140232.jpg (4.27 MiB) 935 keer bekeken
-
- 00000IMG_00000_BURST20230422132948_COVER.jpg (2.58 MiB) 935 keer bekeken
-
- 00000IMG_00000_BURST20230422132535_COVER.jpg (1.55 MiB) 935 keer bekeken
- HansJan
- Moderator
Ziet er weer geslaagd uit! Nog bloesem gezien? 
Had @toutdroit graag ontmoet na alle verhalen uit het verre Gabon. Op naar de volgende toertocht!

Had @toutdroit graag ontmoet na alle verhalen uit het verre Gabon. Op naar de volgende toertocht!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Maathuis
- Moderator
Zoals Koos al meldde, hebben Ega en ik (onvrijwillig) slechts enkele km's meegereden. Op de dijk naar Culemborg waren er opeens vreemde geluiden die uit het vooronder leken te komen... Even gestopt, onder de auto gekeken, onder de motorkap gekeken, niets bijzonders.
Verder gereden en na paar honderd meter weer gerommel, leek als ABS-ingreep. ASR lampje knipperde alsof ik met spinnende voorwielen wegreed. Weer gestopt, motorkap eraf, niets bijzonders te zien. VCDS aangesloten (altijd handig om mee te nemen) en remsysteem uitgelezen: probleem met G202 "yaw sender" of "giersensor". Die sensor gaf implausibele signalen af en dan denkt de auto dat je dwars over de weg schuift en dan moet er nodig een of ander wiel worden afgeremd
Fouten gewist en verder gereden (naar later bleek, zonder motorkap!), maar fout kwam snel terug en met horten en stoten Culemborg bereikt en de Wegenwacht gebeld.
Toen de WW (binnen een half uur, hulde!) arriveerde, vertelde ik wat de auto er zelf van vond. Hij deed de briljante suggestie om de ASR uit te schakelen (waarom had ik zelf niet bedacht?). Dat hielp inderdaad een paar km, zolang de WW achter ons aan reed, terug naar Beusichem om de motorkap op te pikken die ergens in de berm was blijven liggen.
Bijna terug in Beusichem stopte ik - geen motorkap gezien - en we namen afscheid van de WW. En uiteraard kwam na een paar km de ABS-ingreep terug, ook met ASR uit. Maar na enige tijd besloot de auto ook het ABS uit te schakelen. Ik reed nu met ASR en ABS oranje lampjes en rood knipperende remwaarschuwing, maar zonder ingrepen en zo zijn we naar huis gereden (het was intussen gaan regenen en de motorkap was eigenlijk al afgeschreven want had nogal wat lelijke bobbels in de lak).
Ik heb de G202 inmiddels gevonden (bekleding onder stuur en paneeltje rechts van gaspedaal verwijderen en je ziet hem zitten) en we gaan eens kijken of "connector eraf, contactspray erop, connector terug" enig effect heeft...
En een andere, vooral mooiere, LY7W zilvergrijze motorkap is gemakkelijk te vinden...
Wordt vervolgd!
Verder gereden en na paar honderd meter weer gerommel, leek als ABS-ingreep. ASR lampje knipperde alsof ik met spinnende voorwielen wegreed. Weer gestopt, motorkap eraf, niets bijzonders te zien. VCDS aangesloten (altijd handig om mee te nemen) en remsysteem uitgelezen: probleem met G202 "yaw sender" of "giersensor". Die sensor gaf implausibele signalen af en dan denkt de auto dat je dwars over de weg schuift en dan moet er nodig een of ander wiel worden afgeremd
Fouten gewist en verder gereden (naar later bleek, zonder motorkap!), maar fout kwam snel terug en met horten en stoten Culemborg bereikt en de Wegenwacht gebeld.
Toen de WW (binnen een half uur, hulde!) arriveerde, vertelde ik wat de auto er zelf van vond. Hij deed de briljante suggestie om de ASR uit te schakelen (waarom had ik zelf niet bedacht?). Dat hielp inderdaad een paar km, zolang de WW achter ons aan reed, terug naar Beusichem om de motorkap op te pikken die ergens in de berm was blijven liggen.
Bijna terug in Beusichem stopte ik - geen motorkap gezien - en we namen afscheid van de WW. En uiteraard kwam na een paar km de ABS-ingreep terug, ook met ASR uit. Maar na enige tijd besloot de auto ook het ABS uit te schakelen. Ik reed nu met ASR en ABS oranje lampjes en rood knipperende remwaarschuwing, maar zonder ingrepen en zo zijn we naar huis gereden (het was intussen gaan regenen en de motorkap was eigenlijk al afgeschreven want had nogal wat lelijke bobbels in de lak).
Ik heb de G202 inmiddels gevonden (bekleding onder stuur en paneeltje rechts van gaspedaal verwijderen en je ziet hem zitten) en we gaan eens kijken of "connector eraf, contactspray erop, connector terug" enig effect heeft...
En een andere, vooral mooiere, LY7W zilvergrijze motorkap is gemakkelijk te vinden...
Wordt vervolgd!
- toutdroit
- Audi A2 clublid
Dat is geheel wederzijds HansJan

In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
- bart.de-waard
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ook ik had de wegenwacht nodig. Op de terugreis ging ik nog een pakketje ophalen (oude camera) in Wageningen. Bij het wegrijden goed starten, maar daarna viel het toerental terug tot uiteindelijk de motor stopte. Gas geven hielp niet. Paar keer geprobeerd zonder resultaat.
De wegenwacht ge-appt, die er ook binnen een half uur was. Toen liep de motor weer.
De wegenwachter heeft de foutcodes uitgelezen. Te weinig brandstof druk. Gelukkig niet de hogedruk pomp, maar die bij de benzinetank. Dat scheelt flink in de kosten.
Daarna zonder problemen naar huis gereden.
Dit weekend maar een nieuwe pomp bestellen.
De wegenwacht ge-appt, die er ook binnen een half uur was. Toen liep de motor weer.
De wegenwachter heeft de foutcodes uitgelezen. Te weinig brandstof druk. Gelukkig niet de hogedruk pomp, maar die bij de benzinetank. Dat scheelt flink in de kosten.
Daarna zonder problemen naar huis gereden.
Dit weekend maar een nieuwe pomp bestellen.
1.6 FSI 2003 Ebony black | Nappa Lederen stoelen | werkend OSS | Mistlampen | geperforeerd Sportstuur | Elektrische ramen achter | Climate Control | Cruisecontrol | Gordijnairbag | Concert II | Dubbele vloer | Alarm | Dimmende binnenspiegel | Multibox.