De Betuwe in bloei, Bloesemroute. 22 april '23

Meetings en Evenementen
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 apr 2023, 22:06 0 x

Ik heb de twee sensoren G200 (dwars versnelling) en G202 (yaw of giersensor), die bij mij nog in aparte behuizingen zitten, uitgebouwd om de typenummers vast te leggen (G200 is 1J0 907 651A en G202 is 1J0 907 657A). Daarna de connectoren flink bespoten met contactspray en de zaak weer ingebouwd.
Proefritje van een paar km, met wielspin waarbij ASR ingreep, leverde geen onverwachte ABS-ingreep op...

Ik zie het even aan, of het een kwestie van slecht contact was of erger... Als de sensor nu weer tot ingrepen leidt, weet ik wat er aan de hand is en wat te doen om zonder ASR en ABS rustig verder te rijden. :mrgreen:
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 apr 2023, 07:05 0 x

Gevalletjes dikke pech @bart.de-waard & @Peter_Maathuis ! Je zou toch bijna zweren dat de bloesem hier de boosdoener is 🙃

Fijn dat jullie toch goed thuisgekomen zijn. Wat ik uit het verhaal van Peter niet helemaal begrijp: heb je de motorkap nog gevonden of zonder huiswaarts gekeerd? En het gerommel wat je initieel onder de motorkap leek te horen bleek achteraf iets als een haperend ABS te zijn?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
JesseA2
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

23 apr 2023, 09:39 3 x

Wat een gezelligheid! En leuk om wat mede liefbebbers te ontmoeten! Hier nog een paar plaatjes die mijn bijrijder geschoten heeft.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het mag gezegd worden gisteren was gewoon een pechdag.... Wij waren nog wat gaan eten en bij terugkomst wilde de A2 OOK niet starten... Dit euvel speelde al een dag eerder dat als hij een klein beetje scheef staat naar achter, wilt hij niet starten... Iemand een idee?! Voor de rest een topdag! Bedankt allemaal!

PS: dan scheelt het dat je iemand bij je hebt om even aan te duwen! Haha.
Peter_Maathuis
Moderator

23 apr 2023, 09:50 0 x

HansJan schreef:
23 apr 2023, 07:05
Gevalletjes dikke pech @bart.de-waard & @Peter_Maathuis ! Je zou toch bijna zweren dat de bloesem hier de boosdoener is 🙃

Fijn dat jullie toch goed thuisgekomen zijn. Wat ik uit het verhaal van Peter niet helemaal begrijp: heb je de motorkap nog gevonden of zonder huiswaarts gekeerd? En het gerommel wat je initieel onder de motorkap leek te horen bleek achteraf iets als een haperend ABS te zijn?
Wij zijn motorkaploos naar huis gereden en zelfs met wat regen gaat dat probleemloos.
Het gerommel onder de motorkap bleek dus te komen van een goedwerkend ABS dat reageerde op incorrecte signalen van de giersensor.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

23 apr 2023, 14:22 0 x

bart.de-waard schreef:
22 apr 2023, 19:51
Ook ik had de wegenwacht nodig. Op de terugreis ging ik nog een pakketje ophalen (oude camera) in Wageningen. Bij het wegrijden goed starten, maar daarna viel het toerental terug tot uiteindelijk de motor stopte. Gas geven hielp niet. Paar keer geprobeerd zonder resultaa
Ik had eerder een ATL met vervuilde brandstof filter, dan pomp de tank pompje ook tekort en kreeg ik dezelfde storing!
Nee, ook bij een nieuwe filter kan dit, de Bio Diesel zooi die ze nu verkopen vlokte wel eens vaker!
Ook mijn Iveco Daily had na 3 maanden ook deze storing en ook vlokjes uit de tank na spoelen.
Naast de Diesel ook voor E5 of é10 tankers dit vaker gehoord.

Blijkbaar bij verkeerde getankt dus voor je pomp gaat wisselen, even filtertje controleren!
Tank aftappen en zeven was voldoende. filter 3 maanden jong doorgeblazen en zag dankzij retour spuiten klontjes op mijn schone muur komen.
Helaas is die mooie muur ontvetten erg veel werk!
Heb ik dat weer!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Paulus
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

23 apr 2023, 16:10 0 x

@Peter_Maathuis was jouw auto voorzien van een ribbelgril?
Peter_Maathuis
Moderator

23 apr 2023, 17:26 0 x

Neen, de verloren kap had en gladde, glimmende serviceklep, corrosiebobbels en scheurtjes in de lak midden onder het luchtrooster en langs de linker rand.
bart.de-waard
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

23 apr 2023, 17:32 1 x

@eekhoorntje, ik heb vorig jaar nog mijn brandstof filter vervangen, en tank alleen Euro 98 van BP. Denk daarom dat het niet daaraan ligt. Injectoren zijn ook nog zo goed als nieuw.
1.6 FSI 2003 Ebony black | Nappa Lederen stoelen | werkend OSS | Mistlampen | geperforeerd Sportstuur | Elektrische ramen achter | Climate Control | Cruisecontrol | Gordijnairbag | Concert II | Dubbele vloer | Alarm | Dimmende binnenspiegel | Multibox.
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

23 apr 2023, 22:13 2 x

Goed verhaal! Motorkap kwijtraken!
betutteling is zinloos; passie is Goud
Peter_Maathuis
Moderator

23 apr 2023, 23:07 1 x

Dat is een van de unieke mogelijkheden van de Audi A2 :flushed:
Hij doet het ook prima zonder...