Misschien bij @luukske als hij het ziet zitten?trebbor77 schreef: ↑06 dec 2018, 12:33Goedemiddag,
Inmiddels zijn er genoeg aanmeldingen (wil je nog deelnemen, het kan !) en mensen die willen begeleiden.
Wil iedereen die zich heeft opgegeven even laten weten of zij een idee hebben voor een ruimte om onze mini meet plaats te laten vinden? Alle mogelijke suggesties zijn welkom! Mag ook via een privé bericht.
Alvast dank!
gr Robbert
Isolatie mini meet 2 juni 2019
- Jur
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
- FrankDercks
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik heb vandaag contact gehad met Doe Het Zelf garage Ermelo. Daar is ruimte voor onze ca 8 auto's. De kosten bedragen euro 7,50 per uur, per auto.
HansJan liet mij net weten in januari niet te kunnen. Zelf kan ik 2 februari niet. Dus mijn voorstel is 9, 16 of 23 februari 2019. Laat maar weten of jullie deze locatie iets lijkt en welke zaterdag jullie het best uitkomt.
HansJan liet mij net weten in januari niet te kunnen. Zelf kan ik 2 februari niet. Dus mijn voorstel is 9, 16 of 23 februari 2019. Laat maar weten of jullie deze locatie iets lijkt en welke zaterdag jullie het best uitkomt.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
€7,50?
Ik zie €5,- per uur of €18,- voor 4 uren....
https://www.dhzgarageermelo.nl/tarieven/
Als je €45,- voor 4 uren betaalde kun je ook bodem werk op brug doen, en ruilen als klaar...
Ik weet niet of er nog meer zijn maar volgens inwoonster is dit enige DHZ garage daar....
Maar het ergste, de openingstijden ontbreken......
en ook hun telefoon nummer.....
Ik zie €5,- per uur of €18,- voor 4 uren....
https://www.dhzgarageermelo.nl/tarieven/
Als je €45,- voor 4 uren betaalde kun je ook bodem werk op brug doen, en ruilen als klaar...
Ik weet niet of er nog meer zijn maar volgens inwoonster is dit enige DHZ garage daar....
Maar het ergste, de openingstijden ontbreken......
en ook hun telefoon nummer.....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- FrankDercks
Gelet op ons aantal auto's huren we daar ruimte met een brug. Dat kan helaas niet anders. Ook de ruimte achter de brug is dan voor ons. Dus kunnen daar op deze manier 2 auto's staan. Vandaar het iets hogere tarief, ook al hebben we geen brug nodig. Adres is Oude Nijkerkerweg 165. Foto's zijn te zien op hun Facebook pagina. Mocht iemand een andere locatie op het oog hebben, laat maar weten. Ik was in mijn bericht van gisteren misschien iets te "dwingend". Zo was het niet bedoeld (meer uit enthousiasme).
- BlauweA2
Ik volg dit draadje al enige tijd met belangstelling (twijfel wel nog of ik mijn A2 wil isoleren).
Vraagje: Is voor het aanbrengen van de isolatie de aanwezigheid van een brug noodzakelijk?
Vraagje: Is voor het aanbrengen van de isolatie de aanwezigheid van een brug noodzakelijk?
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Nee, het isloleren of dempen vindt voornamelijk plaats in het interieur. Overtreffende trap is wielkasten dempen. Een brug is hierbij niet nodig. Wel handgereedschap en interieur -/ plastic gereedschap om schade aan interieur te voorkomen bij de- en montage.
Uiteraard de benodigde materialen om te dempen en tijd, veel tijd.
Vraag is al gesteld wat mogelijk is op zo’n dag. Als alles meezit dan kunnen alle deuren gedempt worden bijvoorbeeld. Met tegenzitten denk ik aan moeten wachten op gereedschap of alupaneel die niet lekker te verwijderen zijn. Voor het geval de afdichting kapot gaat, dan zou ik een afdichtstrip/ tocht strip bij de bouwmarkt halen. Doel van de strip is om te voorkomen dat vocht vanuit het alu paneel in het interieur dringt via binnendeurpaneel. Slappe onderzijde van deurpanelen zijn hier de stille getuigen van. Het geperste materiaal van de binnendeurpanelen raken verzadigd en worden slap en verliezen hun vorm.
Alternatief is, zoals HansJan aangaf, kit te gebruiken. De dealer past dit soms ook toe. Nadeel is dat dit ook meteen de reden is dat de alupanelen daarna moeilijk te verwijderen zijn in de toekomst.
Ik weet verder niet of in de huur van de DHZ locatie het gebruik van gereedschap(pen) is inbegrepen. Zo niet dan heb je iig torx 25 en 30 nodig en een kruiskop voor de deurpanelen incl deurcomputers. Verder moet de kabelboom fysiek van de deur gehaald worden, eenvoudigste is de tape te verwijderen. Je hebt dus tape nodig om eea weer terug te plaatsen.
Tot zover

Uiteraard de benodigde materialen om te dempen en tijd, veel tijd.
Vraag is al gesteld wat mogelijk is op zo’n dag. Als alles meezit dan kunnen alle deuren gedempt worden bijvoorbeeld. Met tegenzitten denk ik aan moeten wachten op gereedschap of alupaneel die niet lekker te verwijderen zijn. Voor het geval de afdichting kapot gaat, dan zou ik een afdichtstrip/ tocht strip bij de bouwmarkt halen. Doel van de strip is om te voorkomen dat vocht vanuit het alu paneel in het interieur dringt via binnendeurpaneel. Slappe onderzijde van deurpanelen zijn hier de stille getuigen van. Het geperste materiaal van de binnendeurpanelen raken verzadigd en worden slap en verliezen hun vorm.
Alternatief is, zoals HansJan aangaf, kit te gebruiken. De dealer past dit soms ook toe. Nadeel is dat dit ook meteen de reden is dat de alupanelen daarna moeilijk te verwijderen zijn in de toekomst.
Ik weet verder niet of in de huur van de DHZ locatie het gebruik van gereedschap(pen) is inbegrepen. Zo niet dan heb je iig torx 25 en 30 nodig en een kruiskop voor de deurpanelen incl deurcomputers. Verder moet de kabelboom fysiek van de deur gehaald worden, eenvoudigste is de tape te verwijderen. Je hebt dus tape nodig om eea weer terug te plaatsen.
Tot zover

- trebbor77
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
@DuncanA2 bedankt voor de toelichting, @FrankDercks bedankt voor het vinden van deze geschikte locatie!
Op deze minimeet zullen we gaan voor het isoleren van de 4 deuren. Bij deze even een kostenindicatie zodat mensen (alsnog) definitief kunnen beslissen of ze er bij willen zijn of niet:
- Huur DHZ Garage Ermelo: € 7,50 per uur, ik gok zo'n 4 uur per auto (?) = € 30,- (https://www.dhzgarageermelo.nl/)
- Isolatiemateriaal: € 18,- per m2, 5m2 per auto (?) = € 80,-
- natje en droogje voor onszelf en onze begeleiders: € 10,- (minste wat we kunnen doen voor ze
)
Reken dus op ongeveer € 120-150 per auto per persoon om straks met nog meer plezier en mooier geluid rond te rijden in jouw geliefde A2.. Mocht bovenstaande indicatie niet kloppen dan hoor ik dat graag.
Laatste wat we nog moeten doen is een datum & tijd prikken. Mijn idee is om het op een zondag te doen aangezien de meeste dan zullen kunnen en rond 10 uur in Ermelo af te spreken aangezien sommige nog een stukje moeten rijden. Mijn voorstel voor de data: zondag januari, zondag 3 februari of zondag 10 februari.
Laat s.v.p. hieronder in je reactie weten of je aanwezig wilt zijn en of je kan op de genoemde data.
@trebbor77, aanwezig, kan op alle 3 genoemde data
Op deze minimeet zullen we gaan voor het isoleren van de 4 deuren. Bij deze even een kostenindicatie zodat mensen (alsnog) definitief kunnen beslissen of ze er bij willen zijn of niet:
- Huur DHZ Garage Ermelo: € 7,50 per uur, ik gok zo'n 4 uur per auto (?) = € 30,- (https://www.dhzgarageermelo.nl/)
- Isolatiemateriaal: € 18,- per m2, 5m2 per auto (?) = € 80,-
- natje en droogje voor onszelf en onze begeleiders: € 10,- (minste wat we kunnen doen voor ze

Reken dus op ongeveer € 120-150 per auto per persoon om straks met nog meer plezier en mooier geluid rond te rijden in jouw geliefde A2.. Mocht bovenstaande indicatie niet kloppen dan hoor ik dat graag.
Laatste wat we nog moeten doen is een datum & tijd prikken. Mijn idee is om het op een zondag te doen aangezien de meeste dan zullen kunnen en rond 10 uur in Ermelo af te spreken aangezien sommige nog een stukje moeten rijden. Mijn voorstel voor de data: zondag januari, zondag 3 februari of zondag 10 februari.
Laat s.v.p. hieronder in je reactie weten of je aanwezig wilt zijn en of je kan op de genoemde data.
@trebbor77, aanwezig, kan op alle 3 genoemde data
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Hi @trebbor77 ,
Mooi om te zien dat je zo voortvarend dit topic leidt
.
3 opmerkingen.
1. Mijn ervaring is dat 4 uur voor 4 deuren, iets te optimistisch is. Ik denk minimaal x 1,5.
2. Ik heb zo 1 rol van 2m2 in een deur verwerkt incl alupaneel en evt binnenpaneel. Deze combineert het beste.
Dus 4x rollen zou ik sowieso nemen = 8m2.
3. De datum in januari is weggevallen, welke datum bedoel je?.
Grtz
Mooi om te zien dat je zo voortvarend dit topic leidt

3 opmerkingen.
1. Mijn ervaring is dat 4 uur voor 4 deuren, iets te optimistisch is. Ik denk minimaal x 1,5.
2. Ik heb zo 1 rol van 2m2 in een deur verwerkt incl alupaneel en evt binnenpaneel. Deze combineert het beste.
Dus 4x rollen zou ik sowieso nemen = 8m2.
3. De datum in januari is weggevallen, welke datum bedoel je?.
Grtz
- trebbor77
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
dank voor de aanvullingen en correcties @DuncanA2 . Dan wordt het dus:
- 6 uur x € 7,50 = € 45 voor de huur van de werkplek
- 8 x € 18 = € 144 voor het materiaal
- € 10 voor natje en droogje
Ongeveer € 200,- pp.
De data: zondag 27 januari, 3 februari of 10 februari.
Gr Robbert
- 6 uur x € 7,50 = € 45 voor de huur van de werkplek
- 8 x € 18 = € 144 voor het materiaal
- € 10 voor natje en droogje
Ongeveer € 200,- pp.
De data: zondag 27 januari, 3 februari of 10 februari.
Gr Robbert