Sleutelmeeting 31 oktober 2021

Meetings en Evenementen
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 okt 2021, 06:51 1 x

Lieve mensen, het gaat helaas niet lukken om erbij te zijn. Veel plezier!
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 okt 2021, 06:53 0 x

Kopieer (niet citeer) telkens de volledige tekst om je toe te voegen aan de deelnemerslijst met de volgende format:

volgnummer. forumnaam - werkzaamheden

1. A2 Cluborganisatie - begeleiden deelnemers
2. Bert - wielenwissel, trommelremmen opschuren en verven, diverse
3. Paulus- lekkage carterventilatie; o-ringen vervangen.
4. Veertienmeizeventien - cabriodak aanbrengen - 5 cilinder uit Volvo 850 aanbrengen; 4-wielaandrijving; banden oppompen en wat ter tafel komt.
5. Meepo - Raammechaniek linksvoor (moet ruit nu begeleiden bij sluiten), kentekenverlichting, usb en auxport inbouwen in handschoenenkastje, hands free microfoon inbouwen, gezellig doen
6. Spinazie - Naast hier en daar een handje toesteken bij anderen, vervangen benzinepomp en aircosensor.
7. JohnM. Luchtfilter. evt. Benzinefilter, versnellingsbakolie, EGR klep. trommelremmen bekijken.
8. Rein - bij gebrek aan een kluslijst komt het neer op rondhangen, ouwehoeren en koffie drinken.
9. ArcSissy - Ditto
10. Yentana - Geen reparatie verwacht
Gebruikersavatar
Daan86
Berichten: 178
Lid geworden op: 17 okt 2019, 23:55
Locatie: Almere
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

28 okt 2021, 19:42 0 x

Kopieer (niet citeer) telkens de volledige tekst om je toe te voegen aan de deelnemerslijst met de volgende format:

volgnummer. forumnaam - werkzaamheden

1. A2 Cluborganisatie - begeleiden deelnemers
2. Bert - wielenwissel, trommelremmen opschuren en verven, diverse
3. Paulus- lekkage carterventilatie; o-ringen vervangen.
4. Veertienmeizeventien - cabriodak aanbrengen - 5 cilinder uit Volvo 850 aanbrengen; 4-wielaandrijving; banden oppompen en wat ter tafel komt.
5. Meepo - Raammechaniek linksvoor (moet ruit nu begeleiden bij sluiten), kentekenverlichting, usb en auxport inbouwen in handschoenenkastje, hands free microfoon inbouwen, gezellig doen
6. Spinazie - Naast hier en daar een handje toesteken bij anderen, vervangen benzinepomp en aircosensor.
7. JohnM. Luchtfilter. evt. Benzinefilter, versnellingsbakolie, EGR klep. trommelremmen bekijken.
8. Rein - bij gebrek aan een kluslijst komt het neer op rondhangen, ouwehoeren en koffie drinken.
9. ArcSissy - Ditto
10. Yentana - Geen reparatie verwacht
11. Daan86 - uitlezen stuurhoeksensor + kalibreren. Tips opdoen voor mijn stroeve koppeling. En gezellig koffie drinken.
Gebruikersavatar
Meepo
Audi A2 clublid
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 jun 2021, 14:24
Locatie: Utrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

28 okt 2021, 21:27 0 x

Beetje off topic: Mijn A2 maakt sinds gister een schraapend geluid als ik met enige kracht rem. Lijkt vrij duidelijk van linksachter te komen, dus de trommelrem is voor mij de verdachte!
Nu denk ik niet dat ik voor zondag nog op tijd aan nieuw materiaal kom dus maak ik er maar een inspectie van, kan ik dan gelijk bestellen wat ik nodig heb.

Trommels en remschoenen vervangen is wel te doen met een krik toch? Iemand nog tips en tricks?

Beetje on topic: mogelijk dat mijn vader mee komt om aan m'n A2 te knutselen. Tenzij dat niet de bedoeling is ivm lidmaatschap. Zijn auto blijft natuurlijk wel netjes buiten de garagedeur :p
1.2 TDI | Utrecht
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 okt 2021, 22:45 0 x

Meepo schreef:
28 okt 2021, 21:27
Beetje off topic: Mijn A2 maakt sinds gister een schraapend geluid als ik met enige kracht rem. Lijkt vrij duidelijk van linksachter te komen, dus de trommelrem is voor mij de verdachte!
Nu denk ik niet dat ik voor zondag nog op tijd aan nieuw materiaal kom dus maak ik er maar een inspectie van, kan ik dan gelijk bestellen wat ik nodig heb.

Trommels en remschoenen vervangen is wel te doen met een krik toch? Iemand nog tips en tricks?

Beetje on topic: mogelijk dat mijn vader mee komt om aan m'n A2 te knutselen. Tenzij dat niet de bedoeling is ivm lidmaatschap. Zijn auto blijft natuurlijk wel netjes buiten de garagedeur :p
Kom lekker langs, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 okt 2021, 23:39 0 x

Ik heb nog een complete set Bosch remschoenen liggen @Meepo! Zijn niet gemonteerd omdat het niet nodig bleek, ze liggen in de kofferbak en gaan zondag mee 👍
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Meepo
Audi A2 clublid
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 jun 2021, 14:24
Locatie: Utrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

28 okt 2021, 23:43 0 x

Vreugd it is!

@HansJan, kijk aan! Ik heb al een beetje zitten Googlen. Klopt het dat de 1.2 iets kleinere trommels hebben? Volgens mij 180mm, tegen 200mm voor de andere A2's.

Hoe dan ook zondag even kijken (en passen). Als het past neem ik ze uiteraard ter plekke van je over!
1.2 TDI | Utrecht
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 okt 2021, 23:47 0 x

Oww, ik heb ze voor de 1.4 gekocht. Dat past niet op een 1.2 ... 😳
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Meepo
Audi A2 clublid
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 jun 2021, 14:24
Locatie: Utrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

29 okt 2021, 11:03 0 x

Ai dat is natuurlijk helemaal geen probleem! Volgens mij ben ik ook een van de weinige met een 1.2'er.

Ander verzoek, ik heb een bodemplaat zonder bevestigingsmateriaal, én mijn kentekenverlichting achter is nog niet vervangen. Ik las dat de club beide op voorraad heeft. Als die zondag meekomen zou ik die graag overnemen :)
1.2 TDI | Utrecht
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 okt 2021, 12:42 2 x

Zojuist de doos van autodoc in ontvangst mogen nemen :) Was nog even spannend of de spulletjes er op tijd zouden zijn, maar ik ben er dus klaar voor.

@Meepo volgens mij neemt @HansJan die mee.
Plaats reactie