Tour de Vlaai 17 april '22

Meetings en Evenementen
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 apr 2022, 11:00 1 x

We nemen ook paaseitjes mee! En die hoef je ook niet uit de auto te gooien om de weg terug te vinden, wij zorgen dat je op de eindbestemming aankomt. :mrgreen:

Inschrijven: https://www.audi-a2.nl/viewtopic.php?f=34&t=9922
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

05 apr 2022, 09:52 0 x

Voor diegenen die nog niet betaald hebben, denk daar aub even aan.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 apr 2022, 22:35 2 x

Dan maar de vraag in de groep gooien.

We hebben vorig jaar onze uiterste best gedaan om de agenda aan het begin van het nieuwe jaar klaar te hebben zodat de leden tijdig weten met welke data men rekening kan houden. Er resteert nog een kleine week voordat de eerste toertocht van start gaat, maar het aantal inschrijvingen blijft laag.

Wat scheelt eraan? Was de agenda al gevuld? Is het bezwaarlijk om op eerste paasdag te rijden? Is het te ver weg? Voldoet het niet aan de verwachtingen? Lusten jullie geen vlaai? Met meer dan 75 clubleden hadden we een grotere opkomst verwacht. Heel eerlijk gezegd zijn we wat teleurgesteld, zeker na alle effort die we erin gestoken hebben. Reacties mogen desgewenst ook per PB gedeeld worden. Richt deze dan aan de A2 cluborganisatie.

Dank voor de aandacht.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Marti
Audi A2 clublid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 sep 2019, 13:14
Locatie: Hof van Twente
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 apr 2022, 07:57 2 x

Leden van de club zijn dat (uiteraard) om verschillende redenen. Wie op zoek is naar gezelligheid met mensen waarmee je een interesse deelt zal een toertocht aantrekkelijk vinden. Wie op zoek is naar kennis delen over techniek heeft meer aan een sleuteldag en de technische delen van het forum. Het forum floreert goed, dus misschien horen er meer mensen bij de tweede groep dan bij de eerste. Ikzelf hoor (in elk geval nu nog) bij de tweede groep, hoewel ik meegedaan zou hebben met de toertocht in Twente, als ik gekund had, omdat die vlak om de hoek begon. Dus ja, afstand speelt ook een rol.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 apr 2022, 10:00 3 x

Ik ben zelf meestal geen liefhebber van meetings en gezamenlijke toertochten.
Een toertocht individueel wil ik nog wel eens doen, maar dat staat hier natuurlijk helemaal los van.
Het heeft in ieder geval niets te maken met jullie organisatie daarin, want het ziet er allemaal gelikt uit, maar ligt gewoon aan mij.
Mij trekt dat gewoon niet zo.
De Audi Super Sunday was wat dat betreft ook een uitzondering, want 20 jaar Audi A2 en de meeting was voor mij praktisch om de hoek, maar ook toen heb ik getwijfeld en ben ik uiteindelijk door een paar forumleden overgehaald toch te komen.
Nu speelt leeftijd voor mij natuurlijk ook een beetje mee, aangezien ik een van de jongsten ben hier op het forum en binnen de club.
Anyway, zie mij maar als een clublid die jullie graag sponsort om het forum met alle informatie in de lucht te houden en alle andere services die jullie als club aanbieden. Dat was ook mijn achterliggende gedachte om lid te worden, want ik blijf het een mooi initiatief vinden dat er een Nederlandse Audi A2 club is en die moet blijven bestaan!
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 apr 2022, 10:40 1 x

Dank voor je reactie @TJT. Na het lezen van de eerste regel sloeg ik even achterover, maar je uitleg maakte weer een hoop goed. ;)

Alhoewel, leeftijd? Dat speelt hier juist geen rol, de A2 is voor iedereen! Doel van de club is om mensen te verenigen, we hebben immers één gezamenlijke liefhebberij. Een toertocht combineert de liefhebberij met een leuke activiteit (en je komt nog eens ergens), maar niets is verplicht.

Inhakend op de reactie van @Marti kan ik enkel toelichten dat we geluisterd hebben naar de geluiden van de afgelopen jaren, daar nu iets mee gedaan hebben en uitblijven van resultaat dan teleurstellend is. Wellicht hebben we de lat te hoog gelegd, tijd zal het leren.

Het belooft in elk geval een mooi weekend te worden, de geluiden van de weergoden voorspellen voor komende week enkel mooi voorjaarsweer! 🌞
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

07 apr 2022, 19:55 1 x

Voor mij zijn er verschillende redenen dat ik er niet bij kan zijn. Het heeft i.i.g. niets te maken met de cluborganisatie!
Ik ben de week erna met de auto op vakantie. Dan maak ik al heel wat kilometers. Een extra dag kilometers maken is dan niet handig. Wat meespeelt is de afstand naar het startpunt, alleen de heen en terugrit gaat al richting de 400 kilometer. En nog een reden is dat ik deze keer alleen had gemoeten, aangezien ik dit keer geen geïnteresseerden had om mee te nemen.

Ik denk zelf dat één toerrit per jaar voldoende is.

Alle deelnemers een mooie rit met fraai weer gewenst!
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

08 apr 2022, 07:41 0 x

Ik heb een voordelig alternatief voor ook Forum leden zonder inschrijving of kosten... beetje de andere kant op dan maar.....

Zie nieuwe topic.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Hansel
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mei 2021, 12:57
Locatie: Druten
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 apr 2022, 12:29 2 x

Zo'n toer lijkt me in principe hartstikke leuk :thumbmin: , het ontbreekt me helaas altijd aan tijd :thumbup: . Te veel hobby's en ook nog met z'n tweeën fulltime werken.
Volgens mij is de A2 club een fanatieke club die elkaar graag en snel helpt. Voor mij vooral met technische problemen. Dat is ook de reden dat ik hier lid van ben geworden.

Met Pasen mogen we eindelijk weer naar Paaspop :cool: . Tickets kopen we altijd als Super-Early bird, direct na het festival. Deze hebben we dus al drie jaar. Dus daarom kunnen we zeker niet deelnemen.

Misschien een keer een volgend treffen of tour, maar dan moet het ons natuurlijk toevallig uitkomen.

Nog een misschien overbodige vraag: Waarom is deze tour eigenlijk alleen voor leden? Ik denk dat als alle forum deelnemers zouden mogen komen, je vanzelf een groter aantal aantrekt. En waarschijnlijk worden er dan ook nog een paar lid :innocent: .

Veel plezier gewenst volgende week zondag!
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 apr 2022, 15:20 1 x

Goede vraag @Hansel. De toertocht is voor iedereen! De kosten voor het lidmaatschap zijn juist zo laagdrempelig dat het voor niet-leden ook interessant genoeg moet zijn deel te nemen. Bovendien is dit het stukje meerwaarde wat we de leden willen bieden. Een forum is maar een forum. Een club bestaat bij de gratie van doelstellingen. En daar mag best iets tegenover staan. Voor niet-leden zouden we voor de deelname aan de toertocht een extra bijdrage moeten vragen die feitelijk het lidmaatschap rechtvaardigt.

Bovendien zien we vanuit niet-leden geen initiatief om iets (anders) te organiseren (goed-goed, op de meest recente uitnodiging van @eekhoorntje na dan) maar het staat een ieder vrij om Audi A2 bezitters op een bepaalde manier bij elkaar te krijgen. Dat is in het verleden ook al eens gebeurd.

Wellicht is 1e paasdag geen goede keuze geweest, dat kunnen we voor volgend jaar anders aanpakken. Twee tochten per jaar is in onze optiek een mooie invulling van de agenda. De Audi Club organiseert nog veel meer activiteiten. En je hoeft niet in één dag op en neer @Paulus. Daarom stelden we voor om de avond voorafgaand aan de toertocht samen te komen in de Weerter Stadsbrouwerij. ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie